چهره‌های استانی

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۰:۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۳۵۷۳۵

کاهش 20 درصدی مصرف آب با استفاده ازتجهیزات کاهنده

Taadol-11-2اصفهان| معاون درآمد و خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان می گوید: میزان مصرف آب مشترکانی که از لوازم کاهنده مصرف استفاده می کنند به طور میانگین 20 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش تعادل رضا رضایی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای اجرای طرح ثبت نام و توزیع لوازم کاهنده مصرف آب در اردیبهشت امسال تاکنون تعداد 2833 درخواست ثبت شده است که لوازم مورد نیاز آن ها بر اساس برنامه زمان بندی در حال تحویل است.

او با بیان این که لوازم کاهنده مصرفی که بین شهروندان توزیع می شود شامل سردوش ثابت، سردوش متحرک، پرلاتور یا درافشان روپیچ و پرلاتور توپیچ است گفت: بررسی مصرف آب مشترکانی که این لوازم را دریافت و نصب کرده اند نشان می دهد میزان مصرف آب آن ها نسبت به دوره مشابه سال قبل به طور میانگین 20 درصد کاهش داشته است.

ضرورت و ابلاغ رعایت مصرف بهینه گاز برای همه سازمان‌ها

Taadol-11-3زنجان| مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، می گوید: برای حفظ هر چه بیشتر تعادل در تولید، مصرف و پیشگیری از احتمال قطعی گاز همه سازمان‌ها تا پایان سال موظف به رعایت مصرف بهینه گاز هستند. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، موسی احمدلو در نامه‌ای به استاندار زنجان خواستار تاکید اجرای بخشنامه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به همه سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی، نهادها و نیروهای مسلح شد تا همکاری هر چه بیشتر خود را در راستای پایداری جریان گاز و حفظ تعادل در تولید، مصرف و پیشگیری از افت فشار یا قطعی احتمالی گاز در استان را به کار ببندند. او با بیان اینکه استفاده ایمن و بهینه گاز در دستگاه های اجرایی استان؛ گامی موثّر در حفظ پایداری جریان گاز در استان  خواهد بود؛ به بیان موارد اعلامی در این بخشنامه اشاره کرد و گفت: رعایت دمای 18 تا 21 درجه سانتی گراد در فضای داخلی و بسته و دمای 18 درجه سانتی گراد در راهروها و فضاهای عمومیِ سرپوشیده ادارات از مهم ترین مواردی است که باید رعایت شود.

بهره‌مندی 74 روستا از طرح راه‌اندازی بازارچه محلی سفلی

Taadol-11-4قزوین| مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قزوین اعلام کرد: با راه‌اندازی طرح احداث بازارچه محلی در منطقه طارم سفلی، 74 روستا از منافع آن بهره‌مند می‌شوند. اکرم نجفی مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری در بازدید از دهستان چقور منطقه طارم سفلی و در جمع اهالی این منطقه در سخنانی گفت: در دفتر روستایی استانداری مالیات بر ارزش‌افزوده بین دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری توزیع می‌شود که از ابتدای سال 96 تا آذرماه سال جاری در دهستان چقور بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است. نجفی تأکید کرد: مسائل و مشکلات بخش طارم سفلی از کانال دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری می‌شود اگرچه منابع و امکانات محدود و مطالبات مردم نامحدود است که باید برای حل این مشکلات به دنبال راهکار مناسب بود. او ادامه داد: مالیات بر ارزش‌افزوده بر اساس سرانه جمعیت توزیع می‌شود که ملاکش سرشماری است .

افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد

Taadol-11-5البرز| معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی( ره) گفت:سقف تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیه امداد به ۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی دیروز در جلسه مجمع خیرین کارآفرین  استان البرز با اشاره ‌به حمایت از کسب و کارها و کارآفرینانی که مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) را وارد چرخه کار می‌کنند، اظهار داشت: سقف تسهیلات تکمیلی برای اشتغال در این زمینه را شورای عالی اشتغال کشور تعیین می‌کند که تا سال 95 به ازای هر شغل 15 میلیون بوده ‌و در سال 96 با مساعدت این شورا به 20 میلیون تومان افزایش یافت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: امروز با توجه به تورم، گران شدن مواد اولیه یا افزایش حجم سرمایه در گردش بیشتر برای تولیدکنندگان و کارفرمایان به منظور حمایت از خیرین این عرصه در اشتغال‌زایی در کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال مصوب شد که سقف تسهیلات مربوطه از 20 به 50 میلیون تومان افزایش یابد.

سرمایه گذاری 23 میلیون یورویی به ثمر نشست

Taadol-11-6مازندران| معاون سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت : سرمایه گذاری 23 میلیون یورویی چینی ها و آلمانی ها در زمینه ساخت نیروگاه تولید برق در این استان به ثمر نشسته است. پرویز خالقی دیروز در گفت و گو با ایرنا افزود: 17 میلیون یوروی از این سرمایه گذاری مربوط به شرکت چینی است که پس از گذشتن از مشکلات مجوز، اکنون وارد فاز اجرایی شد. وی گفت: این سرمایه گذاری در بخش ساخت نیروگاه تولید برق سی اچ پی( CHP) با حجم تولیدی 25 مگاوات در شهرستان بابلسر است. نیروگاه مبتنی بر تکنولوژی سی پی اچ نیروگاههایی هستند که به صورت همزمان 2 نوع انرژی گرمایی و الکتریسیته تولید می کنند. خالقی افزود: در حال حاضر چینی ها در حال ساخت ساختمان نیروگاه هستند و تا امروز قسمت اداری نیروگاه ساخته شده است. معاون سرمایه گذاری اداره کل اقتصادی و دارایی مازندران گفت: تمامی تجهیزات مربوط به نیروگاه تاکنون تهیه و وارد استان شد و نگرانی از بابت سنگ اندازی تحریم ها برای تامین تجهیزات وجود ندارد.

 

 

ارسال نظر