۳ هزار ویلچر به مناطق محروم ارسال شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۰:۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۳۵۷۳۱
۳ هزار ویلچر به مناطق محروم ارسال شد

مراسم اهدا و ارسال ۳ هزار ویلچر برای معلولان مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با حضور دکتر محمد مخبر رییس این ستاد برگزار شد.

به گزارش تعادل رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم ارسال ۳ هزار ویلچر به مناطق محروم و کم‌برخوردار تاکید کرد: باید در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم اقدام نمود.

مخبر در این مراسم با تاکید بر اینکه توانمندسازی و اشتغال در اولویت برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار دارد، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، تامین جهیزیه، پرداخت هزینه درمان بیماران سرطانی از دیگر اقدامات ستاد است که در راستای تاکید و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کارهای موردی انجام می‌شود.

وی افزود: در همین زمینه، ۲۵ خدمت در حال انجام است و به این نتیجه رسیده‌ایم که واکنش سریع به مشکلات داشته باشیم و بنیاد برکت احسان را نیز در همین خصوص ایجاد کردیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: امروز وقتی مشاهده می‌کنیم 2 هزار کودک در یکی از مناطق محروم با مشکل سوء‌تغدیه مواجه‌اند، در کمتر از یک هفته، بسته‌های غذایی برای‌شان توزیع کردیم و همچنین در زلزله کرمانشاه نیز چند تریلر در اولین لحظات ارسال شد.

دکتر مخبر تاکید کرد: بنیاد برکت احسان طی چند ماه اخیر در پی اعتماد مردم با موج استقبال عمومی مواجه شده است، بطوری‌که ۲۰ هزار نفر فقط در روز گذشته به سایت پویش چرخ زندگی مراجعه کرده‌اند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به توزیع ۱۵۰ هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان کم‌بضاعت گفت: در معیشت مشکلات زیاد است و با حرف قابل حس نیست و باید رفت و از نزدیک مشکلات زندگی مردم را در مناطق محروم دید. از سوی دیگر، نعمت‌هایی که خداوند به کشور ما اعطا کرده، قابل قیاس با هیچ‌جا نیست.

وی اضافه کرد: سالانه یک‌هزار کودک در کشور متولد می‌شوند که مشکل شنوایی دارند و ما قبول کردیم تمام هزینه‎های کاشت حلزون گوش آنها را بدهیم تا مشکل شنوایی‌شان برطرف شود.

مخبر عنوان کرد: همچنین هر هفته یکی دو بار شبانه در مناطق بسیار محروم تهران غذای گرم توزیع می‌کنیم و در این‌جا فقط برای ایجاد انگیزه میان مردم اقدامات‌مان را اعلام می‌داریم تا به ما برای اعطای کمک اعتماد کنند.

وی تصریح کرد: معلولیت مانع کار نمی‌شود ولی باید امکانات بدهیم، در نتیجه موضوع ۳ هزار ویلچر مطرح شد و پویش چرخ زندگی به راه افتاد. البته روی مساله اشتغال معلولان باید کار شود تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم و با کمک مردم آن را وسعت ببخشیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: هرجا به مردم مراجعه کردیم، بحران‌ها را حل کرده‌ایم و یکی از گمشده‌ها همین نقطه وصل است.

  450هزار معلول جسمی-حرکتی در کشور داریم

مدنی مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر ۴۵۰ هزار معلول جسمی-حرکتی در سراسر کشور داریم که تعدادی از آنها در مناطق محروم زندگی می‌کنند.

وی افزود: اگر وسایل مورد نیاز معلولان به موقع در اختیارشان قرار داده نشود، این افراد زود آسیب می‌بینند.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان گفت: برخی از شهروندان به دلایل مختلفی مانند کهولت سن زمین‌گیر و به علت ناتوانی برای خرید ویلچر خانه‌نشین می‌شوند.

مدنی بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت و کمک خیریه‌ها و NGOها فراخوان‌هایی را اعلام کردیم؛ چراکه این گروه‌ها به خوبی افراد دارای معلولیت را در نقاط مختلف کشور شناسایی کرده‌اند و از وضعیت آنها باخبر هستند.

وی افزود: تاکنون مردم با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای حل مشکلات معلولان همکاری مناسبی داشته‌اند.

 

 

ارسال نظر