اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۶۱

ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی از مرز مهران

ایلام|مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: صادرات اقلام ضروری و کالاهای اساسی که مستقیم با معیشت مردم مرتبط است از مرز بین‌المللی مهران ممنوع شد.

روح‌الله غلامی گفت: این ممنوعیت شامل کالا‌های اساسی از جمله برنج، گوشت، مرغ، قند و شکر و دیگر کالا‌های ضروری که مستقیم با سفره و معیشت مردم مرتبط است، می‌شود. او تاکید کرد: مسافران عراقی با خریداری کالا‌های مورد نیاز مردم و خروج آن از مرز باعث افزایش قیمت و در درازمدت و کمیاب شدن این کالا‌ها می‌شوند. مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: توصیه ما این است که کاروان‌ها این اقلام را به همراه خود نیاورند، زیرا برای عودت آن با مشکل مواجه می‌شوند.

عدم تکمیل تونل گلاب قطعی آب را به دنبال دارد

کاشان|نماینده مردم کاشان در مجلس دهم با بیان اینکه عدم تکمیل تونل گلاب قطعی آب را به دنبال دارد، گفت: مسوولان به قول‌های خود در ارتباط با رفع مشکلات آبی اصفهان عمل نکردند.

سیدجواد ساداتی نژاد ضمن اشاره به اهمیت موضوع آب در استان اصفهان و بحران آن اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌ها، تغییر اقلیم در منطقه کاشان و آران و بیدگل و افت آب‌های زیرزمینی ما هم‌اکنون در کاشان، دشتی خشک را در اختیار داریم و بر همین اساس تامین آب شرب مردم استان اصفهان و شهرستان کاشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته آب سد زاینده رود افت محسوسی داشته است، افزود: حجم ذخیره آب سد زاینده رود در سال گذشته ۲۵۰ میلیون متر مکعب بوده است در حالی که امسال به ۱۳۲ میلیون متر مکعب رسید که این موضوع موجب نگرانی شده است.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین سد لاستیکی استان تا نیمه دی ماه

رشت|مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در بازدید از روند پیشرفت و اجرای سد لاستیکی پهلوان بست لنگرود اظهار داشت: تا نیمه دی‌ماه سال جاری سد لاستیکی پهلوان بست لنگرود مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.  مدیرعامل این شرکت در بازدید از روند اجرای سد لاستیکی پهلوان بست در خصوص مشخصات این طرح افزود: توسعه اراضی کشاورزی، ایجاد حوضچه مکش مناسب و انحراف آب، تغذیه آب زیرزمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه، افزایش سطح تراز آب و امکان انتقال آب به مزارع اطراف به روش پمپاژ، ذخیره‌سازی و تضمین آب اراضی حاشیه رودخانه، بهره‌برداری تفریحی و توریستی، پرورش آبزیان و کمک به تأمین آب شرب چاه‌های شهرستان لنگرود از مهم‌ترین اهداف این طرح است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعتبار این پروژه را حدود ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

جایی که سینماها را تعطیل می‌کنند

ارومیه|مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: سوء مدیریت‌ها در دهه گذشته عامل اصلی تعطیلی سینماهای استان است. مسعود یکانی با بیان اینکه ۱۲ سینما در سطح استان در شهرستان‌های ماکو، خوی، سلماس، نقده، شاهین دژ، اشنویه و ارومیه وجود دارد، افزود: از کل سالن‌های سینمای تحت مدیریت حوزه هنری آذربایجان غربی فقط ۳ سالن سینمای ایران، انقلاب، آزادی در ارومیه فعال است. وی با اشاره به تعطیلی اکثر سینماهای استان در دهه۸۰ و با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری‌های غلط مدیریتی عامل اصلی تعطیلی‌های سینماهای استان در دهه اخیر بوده است خاطرنشان کرد: در پرونده‌های اکثر سینماهای غیرفعال استان، توجیه نداشتن اقتصادی و استقبال کم مردم به عنوان دلیل راکد بودن فعالیت این سینماها ذکر شده است.

سیب‌زمینی برای نخستین‌بار قطره‌ای آب می‌خورد

خرم‌آباد|مدیر جهاد کشاورزی مرکز لرستان از اجرای طرح آبیاری سیب‌زمینی به روش قطره‌ای برای نخستین‌بار خبر داد. مراد بیرانوند اظهارکرد: در بحث الگوی کشت سال پیش 600 هکتار سیب‌زمینی داشتیم که امسال به 400 هکتار کاهش پیدا کرد. او ادامه داد: در راستای اجرای طرح الگوی کشت کارهای زیادی انجام داده‌ایم و در این زمینه همچنان بیش از پیش تلاش خواهیم کرد. بیرانوند یادآور شد: البته با سیب‌زمینی پاییزه که اواخر اردیبهشت برداشت می‌شود، مشکلی نداریم اما با بهاره که آب زیادی نیاز دارد مخالف هستیم.

افتتاح نخستین مرکز مهارت‌افزایی ملوانی خوزستان

اهواز|نخستین مرکز مهارت افزایی ملوانی خوزستان در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به بهره‌برداری رسید. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: این مرکز چهارمین مرکز مهارت‌افزایی ملوانی کشور و تنها کارگاه ملوانی استان است که در آن آموزش مهارت به دانشجویان رشته‌های مرتبط با دریا، ملوانی و کارکنان شناورها انجام می‌شود. عبدالنبی سواعدی خاطرنشان کرد: این مرکز با هدف ارتقای مهارت دانشجویان و ایجاد تناسب مهارتی فارغ‌التحصیلان با بازار کار و با تعامل مرکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر راه‌اندازی شده است. وی افزود: در این کارگاه دانشجویان با مهارت‌هایی منطبق با استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ای جهان آشنا خواهند شد.

 

ارسال نظر