بنیاد برکت 25 خدمت واکنش سریع به نیازمندان ارایه می‌دهد

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۵۷
بنیاد برکت 25 خدمت واکنش سریع به نیازمندان ارایه می‌دهد

 رییس ستاد اجرایی فرمان امام‌ (ره)، گفت: بنیاد برکت به جز فعالیت‌های محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار 25 نوع خدمت واکنش سریع به نیازمندان ارایه می‌دهد.

به گزارش «تعادل» به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام‌ (ره) محمد مخبر دیروز در پویش چرخ - زندگی که به منظور اهدای سه هزار ولیچر از سوی خیران شکل گرفته است، اظهار داشت: در راستای این نوع فعالیت‌ها 2 هزار بسته غذایی برای دانش‌آموزانی که دچار سوءتغذیه بودند، ارسال کردیم که البته مواد سبد غذایی با نظر پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تامین شد تا سبب رفع سوءتغذیه کودکان شود.

وی گفت: در مجموعه برکت احسان طی چند ماه اخیر در پی اعتماد مردم به ما با موج استقبال مردمی مواجه شدیم و 20 هزار نفر فقط در روز گذشته برای مشارکت در پویش چرخ زندگی مراجعه کردند و در ایام اربعین نیز 100 پزشک جوان جهادی به شلمچه، چذابه، نجف و کربلا اعزام شدند.

مخبر با اشاره به توزیع 150 هزار بسته لوازم‌التحریر اظهار داشت: در معیشت مشکلات زیادی وجود دارد که با حرف زدن رفع نمی‌شود و باید رفت و دید؛ نعمت‌هایی که خدا اعطا کرده به کشور قابل قیاس با هیچ جا نیست و مردم خیر زیادی داریم؛ با این حال نقطه اتصال خوبی بین این دو نبوده است درحالی که در زمان جنگ از کمک‌های خیرین استفاده کردیم، پس می‌توانیم.

وی گفت: سالانه هزار کودک در کشور با مشکل شنوایی متولد می‌شوند و ما قبول کردیم تمام هزینه‌های کاشت حلزون را پرداخت کنیم.

رییس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام‌ (ره) افزود: همچنین هر هفته یکی دو بار شبانه در مناطق بسیار محروم تهران غذای گرم توزیع می‌کنیم و در اینجا فقط برای ایجاد انگیزه بین مردم اقداماتمان را اعلام می‌کنیم تا به ما برای اعطای کمک اعتماد کنند.

وی تصریح کرد: معلولیت مانع کار نمی‌شود ولی باید امکانات بدهیم؛ در نتیجه موضوع سه هزار ویلچر مطرح شد و پویش چرخ زندگی به راه افتاد. البته روی مساله اشتغال معلولان باید کار شود تا بتوانیم شرایطی فراهم کنیم و با کمک مردم آن را وسعت ببخشیم.

مدیرعامل بنیاد برکت احسان از مشارکت خیرین و مردم نیکوکار در تامین ویلچر معلولان در مناطق محروم خبر داد و گفت: ۴۵۰ هزار معلول در کشور زندگی می‌کنند.

امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌ (ره) در این مراسم گفت: در حال حاضر ۴۵۰ هزار معلول جسمی و حرکتی در کشور زندگی می‌کنند که بخشی از این تعداد در مناطق محروم و کم برخوردار هستند.

وی افزود: ویلچر و وسایلی که برای معلولان نیاز است در مناطق محروم به سختی در اختیارشان قرار می‌گیرد و همچنین خیلی زود نیز دچار آسیب می‌شوند به همین دلیل باید به مدت کوتاهی تعویض شوند.

مدنی ادامه داد: بخشی از مردم نیز به دلایل مختلف مانند اینکه توان خرید ویلچر ندارند، زمین گیر می‌شوند و در خانه می‌مانند. در این پویش ازهمه خیریه‌ها و تشکل‌های غیردولتی می‌خواهیم که به دلیل شناختی که از معلولان دارند، مشارکت کنند.

وی اظهار داشت: پویش چرخ-زندگی، با مشارکت خیریه‌ها و گروهای مردمی برای تامین ویلچر معلولان در مناطق محروم و کم برخوردار برگزار می‌شود و فقط طی دیروز ۲۰ هزار نفر با شماره #4030* تماس و در این کار خیر مشارکت کردند. وزارت ورزش نیز از این پویش حمایت می‌کند. شاهرخ شهنازی دبیر کمیته المپیک نیز در این مراسم قول همکاری مالی و معنوی وزارت ورزش با این پویش را داد و افزود: امیدوارم این نوع پویش‌های خیر در کشور گسترش یابد. وی افزود: البته اساس این نوع حرکت‌ها کاملا مردمی است و باید راهکارهایی برای تقویت اینگونه فعالیت‌ها در کشور بیشتر انجام شود.

 

 

ارسال نظر