اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۳۱

دستگیری بدهکار 100میلیارد تومانی در مازندران

ساری| فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری بدهکار بانکی 1000 میلیارد ریالی در شهرستان "بابل" خبر داد. سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: در پی وصول نیابتی قضائی از دادسرای عمومی استان تهران، مبنی بر عدم پرداخت اقساط وام دریافتی توسط یکی از دریافت کنندگان تسهیلات بانکی و مخفی شدن متهم در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت. او تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی بابل، اقدامات اطلاعاتی را برای شناسایی و دستگیری متهم که با دریافت تسهیلات یک هزار میلیارد ریالی از یکی از بانک های عامل در تهران به بهانه راه اندازی یک واحد تولیدی متواری شده بود، آغاز کردند. فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: با بررسی های همه جانبه متهم در محل سکونتش در شهرستان بابل شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

240میلیون دلار زعفران از خراسان رضوی صادر شد

مشهد| مدیر امور باغبانی و زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت که امسال تاکنون 153 تن زعفران به ارزش 240 میلیون دلار از استان به دیگر کشورها صادر شده است.

سید هاشم نقیبی دیروز افزود: صادرات محصول راهبردی زعفران از خراسان رضوی ظرف این مدت در همسنجی با پارسال 34.5 درصد بیشتر شده است. پارسال 185 تن زعفران تولید خراسان رضوی به ارزش 268 میلیون و 250 هزار دلار صادر شده بود. پاییز پارسال 280 تن محصول از 84 هزار هکتار کشتزارهای زعفران خراسان رضوی برداشت شد که این مقدار در سال  قبل 256 تن بود. امسال نیز 86 هزار هکتار مزرعه استان زیر کشت زعفران رفته که پیش‌بینی می‌شود بین 300 تا 310 تن محصول از این سطح برداشت شود.

افزایش 60 درصدی سرمایه‌گذاری در اردبیل

اردبیل| استاندار اردبیل گفت: امسال با همکاری بانک ها میزان سرمایه گذاری در استان اردبیل 60 درصد افزایش یافته است. بهنام جو در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: برای رفع مشکل بیکاری و کاهش آمار بیکاران در استان برنامه ریزی های منسجمی با همکاری بانک ها و دستگاه های مربوطه انجام گرفته که با جدیت دنبال می شود. در این جلسه مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور نیز گفت: از واحدهای تولیدی استان که درصد بالای اشتغال ایجاد کرده اند به طور همه جانبه حمایت می کنیم.

قدردانی از پیشکسوتان اقتصاد و بازرگانی همدان

همدان| در آستانه ۸۷ سالگی فعالیت اتاق بازرگانی ایران از پیشکسوتان و معتمدان عرصه اقتصاد، تولید، تجارت و بازرگانی استان همدان قدردانی شد. مراسم  نکوداشت مرحوم ابوالقاسم اعتماد اولین پرچمدار بخش خصوصی در همدان با اعطای نشان اعتماد به برگزیدگان، فعالان و معتمدان حوزه اقتصاد، تجارت، بازرگانی، کشاورزی و تولید در همدان برگزار شد. در این مراسم از علاءالدین میرمحمد صادقی چهره ماندگار اتاق بازرگانی ایران ، اکبر اعتماد پدر فن آوری‌های هسته‌ای کشور و بنیانگذار دانشگا بوعلی سینای همدان و احمد خرم استاندار گذشته همدان به علت تلاش برای ریل‌گذاری توسعه استان همدان تجلیل شد.

 

ارسال نظر