چهره‌های استانی

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۲۹

ضرب‌الاجل استاندار   به نهاد بلوکه‌کننده‌ اعتبار اشتغال‌زایی

Taadol-11-4ایلام| استاندار ایلام در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: بیش از 21 میلیارد به یک نهاد اختصاص یافته و بعد از یک سال نیم این نهاد اقدام خاصی برای اشتغال‌زایی در استان صورت نداده است و اگر تا هفته آینده نسبت به فعال‌سازی این پروژه و جذب این اعتبار اقدام نکند از او شکایت و پیگیری قضایی انجام خواهد شد. به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ایلام خطاب به مدیرانی که پیگیر جذب اعتبارات نبوده‌اند، هشدار داد و اظهار کرد: این دسته از مدیران که نسبت به مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان بی‌تفاوت بوده‌اند و پیگیر جذب اعتبارات استان نشده‌اند هم به وزارتخانه آنها اطلاع داده می‌شود و هم 5 نمره ارزشیابی آنان کم می‌شود.

او با تأکید بر اینکه زمین‌هایی که برای طرح‌های صنعتی و اقتصادی واگذار می‌شوند باید کارشناسی شده باشد و اگر اهلیت لازم را ندارند این واگذاری‌ها انجام نگیرد، تصریح کرد: شرکت‌هایی که نتوانسته‌اند طرح‌های خود را سر موقع اجرا کنند باید خلع ید شوند و امتیازات آن لغو شود.

شیوخ عرب  بلای جان هوبره‌ها

Taadol-11-5سیستان و بلوچستان| مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از جمع‌آوری بیش از 300 تله زنده‌گیری هوبره در شهرستان ایرانشهر خبر داد.

به گزارش اداره‌کل ‌حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان گفت: هوبره، پرنده زیبا متعلق به راسته درناسانان و تیره هوبره است که شیوخ عرب علاقه بسیار زیادی به شکار این پرنده توسط بازهای شکاری خود دارند. اعراب حوزه خلیج فارس از هوبره به عنوان طعمه بازهای شکاری خود در مسابقات شکار استفاده می‌کنند. به همین واسطه نیز حاضرند برای انتقال این پرنده نادر به کشورشان آن هم به صورت قاچاق هزینه‌های هنگفتی به دلالان و قاچاقچیان هوبره بپردازند‌.

او ادامه داد: هر ساله تعدادی از واسطه‌گران با حضور در منطقه و پرداخت مبلغ بسیار اندک، بومیان محلی استان که از نظر معیشتی به سختی روزگار می‌گذرانند را ترغیب به زنده‌گیری هوبره می‌نمایند و پس از زنده‌گیری این واسطه گران با سود هنگفت اقدام به قاچاق این پرندگان به کشورهای حوزه خلیج فارس می‌کنند‌.

زمان تسویه حساب‌های سیاسی نیست

Taadol-11-6فارس| رییس کمیته امداد کشور گفت: امروز زمان تسویه حساب‌های سیاسی نیست و همگان باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند و در این راستا باید توجه ویژه‌ای به فقرا داشت.

پرویز فتاح دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان کازرون تاکید کرد: شرایط اقتصادی و معیشت مشکل شده و به فقرا فشار آورده می‌شود و چنانچه به اندازه نرخ تورم در سال ۹۷ به سهم فقرا اضافه نشود آنها فقیرتر خواهند شد. وی تاکید کرد: در مکتب انقلاب و امام (ره) وظیفه همه خدمت کردن است و هرکس به فقرا خدمت کند دست او را می‌بوسم و برای رسیدن به این مهم مدیران باید از پشت میز بلند شوند. رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تصریح کرد: مدیر انقلابی باید خاک پای مردم باشد هرچند که اختلاف سلیقه وجود داشته باشد باید برای خدمت به مردم تلاش کرد، زیرا در این وضعیت مشکلات مردم چند برابر است.

فتاح افزود: امروز وقت تسویه حساب‌های سیاسی نیست، زیرا باید با همدلی در کنار مردم قرار‌گیریم تا بار دیگر شاهد شکست دشمنان باشیم.

 

اشتغال 738 فارغ‌التحصیل دانشگاهی در بنگاه‌ها

Taadol-11-7لرستان| مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از اشتغال 738 فارغ‌التحصیل دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی آشتاب در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح کارورزی در استان اظهار کرد: طرح کارورزی یک فرصت بسیار خوب برای بهره‌مندی از نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار است که در مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بین گروه سنی 25 تا 33 سال باشند.

وی افزود: یکی از مشکلات ما ضعف مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که برای توانمندسازی نیروی کارمان باید اقدام کنیم. آشتاب با بیان اینکه طرح کارورزی فارغ اتحصیلان دانشگاهی با هدف افزایش مهارت جویندگان کار اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح حقوق و حق بیمه کارورز توسط دولت پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح استان، طی 7 ماهه امسال 738 نفر موفق به عقد قرارداد شدند و در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار می‌شوند.

ضرورت جلوگیری از توسعه بافت‌های فرسوده در کرج

Taadol-11-8البرز| شهردار کرج گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در محلات قدیمی سبب توسعه بافت‌های فرسوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار تعادل در البرز، علی اصغر کمالی‌زاده در جلسه شورای معاونین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در محله‌های قدیمی، افزود: ساخت و ساز غیرمجاز در محلات قدیمی سبب توسعه بافت فرسوده می‌شود.

شهردار کرج گفت: ضروری است علاوه بر ساماندهی بافت‌های فرسوده مانع از ساخت و ساز غیرمجاز در بافت‌های فرسوده شد. وی بیان کرد: اقدامات انجام شده در خصوصِ نوسازی بافت‌های فرسوده به دقت در جلسه بعدی شورای معاونین برسی می‌شود. کمالی‌زاده با یادآوری تاکید رییس‌جمهوری بر نوسازی بافت‌های فرسوده، یادآور شد: تعداد دفاتر تسهیل‌گری راه‌اندازی شده در مناطق به کمک بخش خصوصی و میزان اقدامات انجام شده در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری مشخص و به صورت دقیق ارایه شود.

 

 

ارسال نظر