اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۰۶۶
اخبار شهرستان‌ها

آغاز یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان

اصفهان |استاندار اصفهان گفت: در این شرایط، احداث پروژه‌ای بزرگ در منطقه‌ای محروم، قابل تقدیر است. عملیات اجرایی حلقه حفاظتی ترافیکی شهر اصفهان و تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی با حضور استاندار اصفهان و معاونان استاندار، فرماندهان پایگاه هشتم شکاری، تاج الدین و کامران نمایندگان مردم اصفهان در مجلس، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و شهروندان برگزار شد. شهردار اصفهان در این مراسم گفت: اصفهان از چهار حلقه حفاظتی تشکیل شده که اولی در مرکز شهر و خیابان چهار باغ، دومی در محدوده خیابان سجاد و بزرگمهر و سومی بزرگراه‌هاست و چهارمی حلقه حفاظتی شهر است که از همه رینگ‌ها محافظت می‌کند.وی بیان داشت: برای آزادسازی و اجرای تقاطع شهید اردستانی باید 740 میلیارد ریال هزینه شود که در ابتدا آزادسازی و توافق را انجام دادیم.

برف روبی 400 کیلومتر از راه‌های کردستان

سنندج| ‌معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از برف روبی 400 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان در شبانه روز گذشته خبر داد. ‌رامبد نوذری با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی استان باز هستند، خاطرنشان کرد: حدود ۳۵۰ نفر عوامل راهداری و ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در جاده‌های استان کردستان مشغول به فعالیت هستند. نوذری در پایان یادآور شد: شهروندان قبل از سفر به اطلاعات هواشناسی توجه کنند و جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان کردستان با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و یا از اپلیکیشن و سایت ۱۴۱ اداره راهداری استفاده کنند.

صادرات 2 میلیون دلاری صنایع دستی هرمزگان

بندرعباس|از ابتدای سال تاکنون دو میلیون دلار صنایع دستی هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است. ‌مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: محصولات سفالی، حصیری، شیشه‌ای و خوس‌دوزی از مهم‌ترین محصولات صادراتی هرمزگان است. رضا برومند افزود: صنایع دستی استان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، ترکیه و برخی کشور‌های اروپایی صادر شده است. او با بیان اینکه پارسال دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از محصولات صنایع دستی هرمزگان صادر شد، اضافه کرد: گلابتون دوزی، خوس دوزی، شک‌بافی، گلدوزی، سفالگری، حصیر بافی، گلیم‌بافی، قالی بافی وگل‌های شیشه‌ای از جمله صنایع دستی هرمزگان است. مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اضافه کرد: ایجاد مراکز آموزش، تولید، طراحی و عرضه صنایع دستی در روستاهای استان هم در دستور کار قرار دارد.

توقیف دو فروند کشتی صیادی در جاسک

بندرعباس|دو فروند کشتی صیادی که سعی در برداشت بی رویه ماهی داشتند در محدوده خور خلاصی جاسک توقیف شدند .به علت رعایت نکردن فاصله ۱۲ مایل دریایی دو فروند کشتی صیادی که سعی در برداشت بی رویه ماهی داشتند در محدوده خور خلاصی جاسک توقیف شدند.محمد رادمهر فرماندار جاسک گفت: با توجه به آغاز فعالیت کشتی‌های صیادی پس از توقیف دو کشتی ترال صید صنعتی در جاسک تعطیلی سه ماهه، اما دو کشتی صیادی اطلس خرمشهر و طنین به علت رعایت نکردن فاصله ۱۲ مایل دریایی در محدوده خور خلاصی جاسک توقیف شدند.رادمهر با اشاره به اینکه این دو کشتی با وجود ناظر در کشتی تخلف کرده‌اند افزود: اجازه نخواهیم داد کشتی‌های صید صنعتی ترال ذخایر دریا را نابود کنند.صید ترال صنعتی یا ترالینگ نوعی روش ماهیگیری است که بوسیله کشیدن تور در آب توسط یک یا چند شناور، ماهیگیری به صورت برداشت بی رویه انجام می‌شودکه در یک بازه زمانی علاوه بر تاثیرات منفی زیست محیطی باعث نابودی زودهنگام نسل ماهی‌ها می‌شود.

 عشایر دزفول در میان سیلاب محاصره شدند

اهواز | مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: عشایر دزفول در میان سیلاب محاصره شدند.   کیامرث حاجی‌زاده درباره وضعیت استان پس از بارندگی باران اظهار داشت: پس از پیش بینی هواشناسی استان درباره ورود سامانه بارش‌زا مدیریت بحران استان از روز پنج‌شنبه به استان توصیه‌ها و اخطاریه‌ لازم را از دو روز قبل به فرمانداری‌ها و اعضای شورای مدیریت بحران استان صادر کرد. مدیر‌کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت آبگرفتگی معابر خیابانی تصریح کرد: در شهر اهواز آبگرفتگی کلی نداشتیم و آبگرفتگی اکثر محلات شوش نیز برطرف شد. وی ادامه داد: در شهرستان دزفول نیز با وجود اخطارهای داده شده چادرهای عشایر در کنار یک رودخانه فصلی جمع آوری نشد و سبب محاصره شدن عشایر در سیلاب شد.

 

ارسال نظر