صادرات 4 میلیون و 300 هزار دلاری صنایع‌دستی

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۰:۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۹۸۸
صادرات 4 میلیون و 300 هزار دلاری صنایع‌دستی

آذربایجان‌شرقی| مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از صادرات 4 میلیون و 300 هزار دلار، صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در سال گذشته خبر داد.

به‌ گزارش ایسنا، «مرتضی آبدار» در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت مستمر و موثر واحدهای تولیدی صنایع‌دستی و تأثیر آنها در رونق اقتصادی استان، گفت: در سال گذشته، 2015 پروانه تولید انفرادی، 96 پروانه تولید کارگاهی از سوی معاونت صنایع‌دستی استان در راستای فراهم کردن بستری مناسب برای ارتقای سطح تولید و رونق اقتصادی استان به دست هنرمندان، صادر و تمدید شده و 363 فقره کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی نیز صادر و به هنرمندان ارایه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی 96 همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تبریز 2018 امسال از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی استان بود که نقشی موثر در ارایه و ترویج صنایع‌دستی استانی و ملی داشت، قابل ذکر است در نمایشگاه بین‌المللی تبریز 2018 با حضور هنرمندان 30 استان و دو کشور خارجی، شاهد برآورد مبلغی بالغ بر 11 میلیارد ریال از فروش نقدی صنایع‌دستی بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان در ادامه به افزایش میزان صادرات صنایع‌دستی استان در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: در سال 96، شاهد صادرات صنایع‌دستی به ارزش 4 میلیون و 224 هزار و 521 دلار بودیم.

 

ارسال نظر