چهره‌های استانی

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۸۴۲

تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور

Taadol-11-2تهران | سرپرست استانداری تهران با بیان اینکه این استان یکی از محروم ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، گفت: به زودی ۲۰ هزار کلاس درس در شهرستان‌های استان ساخته می‌شود. به گزارش ایلنا، شکرالله حسن بیگی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران و ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان‌های استان تهران در حوزه آموزش و پرورش با محرومیت های بی‌شماری مواجه هستند و اکثر مدارس به صورت دو نوبته اداره می شود. او با بیان اینکه فردی که از بیرون به استان تهران نگاهی دارد ، از آن به عنوان یکی از برخوردارترین مناطق کشور یاد می‌کنند، گفت: واقعیت این است تهران در بسیاری از شاخص‌های‌توسعه بی‌بهره و یکی از محروم‌ترین استان های کشور است. حسن بیگی افزود : امروز برخی از شهرستان های استان تهران با داشتن بیش از 400 هزار نفر جمعیت از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی و برخی دیگر از داشتن تخت بیمارستانی دولتی محروم است.

 

شاخص‌های عدالت جنسیتی در ادارات ابلاغ شد

Taadol-11-3کهگیلویه و بویراحمد‌| معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تعیین، نهایی شدن و ابلاغ شاخص‌های عدالت جنسیتی خبر داد و گفت: در دست گرفتن ۳۰ درصد مدیریت توسط خانم‌ها از برنامه‌های جدی دولت است.  به گزارش تسنیم معصومه ابتکار دیروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یکی از تکالیف دولت در قانون برنامه ششم ماده 101 در زمینه تحقق عدالت جنسیتی است. او با بیان اینکه شاخصه‌های این قانون با حضور رئیس جمهور و دیگر ارگان‌ها تعیین، نهایی و ابلاغ شده است، عنوان کرد: برای اولین بار یک ردیف خاص برای امور زنان و خانواده در بودجه سال آینده پیش بینی می‌شود تا مدیرکل امور بانوان استانداری‌ها مسائل مربوط به شاخص‌های عدالت جنسیتی و بحث تحکیم خانواده را رصد و ترویج کنند. ابتکار ابراز کرد:41 درصد کارکنان دولت خانم بوده ولی به این نسبت فرصت برای مدیریت نبوده است که در این زمینه سیاست رئیس جمهور این بوده که 30 درصد پست‌های مدیریتی  در اختیار بانوان قرار بگیرد.

 

کاهش عرضه ماهی در بوشهر قیمت ها را بالا برد

Taadol-11-4بوشهر|     معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: کاهش عرضه ماهی در بازار این استان باعث افزایش قیمت آن شده است. به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی دیروز در نشست با مسئولان شیلات و جمعی از تعاونی های صیادی استان بوشهر افزود: با توجه به طول مرزدریایی این استان با خلیج‌فارس خالی بودن بازار ماهی فروشان از این محصولات و تعطیلی بیشتر مغازه ها زیبنده استان نیست. استان بوشهر دارای بزرگ‌ترین ساحل با خلیج‌فارس است ولی مردم آن از ماهی به عنوان مهم‌ترین غذای مناطق ساحل‌نشین و بندری محروم هستند. او اضافه کرد: در زمان حاضر 13.5میلیون نفر در کشور مزد بگیر هستند و هیچ افزایش حقوقی نداشته اند و با خانواده‌های آنان این جمعیت به مرز 60 میلیون نفر می رسد که باید همه نوع افزایش قیمتی را تحمل کنند. اوگفت: افزایش قیمت ماهی در مقایسه با گوشت توجیه پذیر نیست زیرا گوشت از خارج استان بوشهر تامین و تنها در این استان کشتار می شود ولی اینکه دریا درکنار مردم باشد ولی ماهی آن وارد بازار نشود، پذیرفتنی نیست.

 

تخریب ۶۰۰ واحد در زلزله ۶.۴ ریشتری کرمانشاه

Taadol-11-5کرمانشاه| استاندار کرمانشاه می گوید : در زلزله ۶.۴ ریشتری کرمانشاه ۶۰۰ واحد تخریب شدند و ۳۵۰۰ واحد نیاز به تعمیر دارند.به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان ،هوشنگ بازوند در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس در سالن جلسات تدبیر استانداری برگزار شد، با قدردانی از کمک‌های دولت و مجلس به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، گفت : در زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته ۱۲۴۱ میلیارد تومان و در زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری ۴ آذر امسال نیز ۲۶۸ میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان خسارت وارد شد. وی گفت: تاکنون از خسارت ۱۲۴۱ میلیارد تومانی زلزله سال گذشته به زیرساخت‌ها ۷۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شده و ۴۸ درصد این رقم تخصیص داده شده است. استاندار کرمانشاه بیان کرد: درخواست داریم که ردیف مستقلی در بودجه سال آینده برای بازسازی زیر ساخت‌های آسیب دیده استان در نظر گرفته شود .

 

سرعت فرسایش خاک در جهان و ایران جای نگرانی دارد

Taadol-11-6رئیس انجمن علوم خاک ایران با بیان اینکه سرعت فرسایش خاک در جهان و ایران جای نگرانی دارد، گفت: سالانه ۲ میلیارد تن فرسایش خاک در کشور صورت می‌گیرد. به‌گزارش تسنیم، منوچهر گرجی دیروز در همایش روزجهانی خاک در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: اراضی مستعد و حاصلخیز بسیاری توسط انسان ها دست‌اندازی و تغییرات شده است که نیاز به توجه دارد. نگهداری از خاک در امنیت غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد که بی‌توجهی به این بخش خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به‌دنبال دارد و فراموش نشود که آب و خاک به‌عنوان دو عنصر حیاتی در بخش کشاورزی به‌شمار می‌رود. رئیس انجمن علوم خاک ایران گفت: با محدودیت های شدید خاک در کشور روبه هستیم و کشور در یک اقلیم خشک قرار دارد. سرعت فرسایش خاک در جهان و ایران جای نگرانی دارد و سالانه 2 میلیارد تن فرسایش خاک در کشور صورت می‌گیرد.

 

 

ارسال نظر