چهره‌های استانی

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۶۸

مشوق‌های صادراتی برای صادرات سیب‌زمینی

Taadol-11-3گلستان| یکی از اثرات عینی نوسانات ارزی اخیر افزایش دامنه‌های صادراتی در کشورمان است؛ رییس اتاق گرگان هم با اشاره به زیان دولت در خرید تضمینی سیب زمینی کشاورزان استان در سال گذشته، گفت: با در نظر گرفتن مشوق‌های صادراتی می‌توانیم سیب زمینی استان گلستان را به کشورهای CIS صادر و ضمن ارز آوری، بازار را نیز تنظیم کنیم.

«علی‌محمد چوپانی» اظهار کرد: سیب زمینی استان در ماه‌های اردیبهشت تا خرداد تولید می‌شود و به صورت تازه خوری است. او با اشاره به اینکه ممکن است بازار ایران در این مقطع کشش این میزان سیب زمینی را نداشته باشد، افزود: سیب زمینی در کشورهای CIS به عنوان یک غذای عمده است و یک بازار هدف بسیار خوبی برای ما محسوب می‌شود.

 

افتتاح 13 پروژه صنعتی و معدنی در سفر رییس‌جمهوری

Taadol-11-4 سمنان| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح و بهره‌برداری و کلنگ زنی 13 طرح صنعتی و معدنی و زیربنایی شهرک‌های صنعتی استان همزمان با سفر رییس محترم جمهور و هیات دولت به استان سمنان خبرداد.

به گزارش ایسنا بهروز اسودی با بیان این خبر گفت: در سفر دکتر روحانی و اعضای هیات دولت به استان، 13 طرح صنعتی و معدنی و زیربنایی شهرک‌های صنعتی استان با سرمایه‌گذاری ریالی بیش از 3900 میلیاردی و سرمایه‌گذاری ارزی 57 میلیون یورو افتتاح و کلنگ زنی می‌شود . او با اشاره به سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی بالای این طرح‌ها تصریح کرد: با راه‌اندازی و افتتاح این تعداد طرح در سطح استان سمنان، زمینه اشتغال حدود 1500 نفر در استان فراهم خواهد شد.

لایحه بودجه 98 بر بودجه‌ریزی عملیاتی تاکید دارد

Taadol-11-5خراسان جنوبی| رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: لایحه بودجه 98 تاکید زیادی بر بودجه‌ریزی عملیاتی دارد و در این ارتباط اختیارات زیادی نیز به مدیران داده شده است. محمد هادی آرین دیروز در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به تدوین لایحه بودجه 98 توسط دولت اظهار داشت: با توجه به تاکید این لایحه، بر بودجه‌ریزی عملیاتی، به مدیران اختیار داده شده که برای کارآیی و اثر بخشی برنامه‌ها، حتی نیروها را جابه‌جا کنند. همچنین تکالیفی برای دستگاه‌های اجرایی مشخص شده که بر اساس آن باید در راستای بودجه‌ریزی عملیاتی پیش بروند. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توسعه عدالت آموزشی و کیفیت ارایه خدمات در سطح جامعه از دیگر موارد مورد تاکید لایحه بودجه 98 است.

رشد ۱۲ درصدی تولید فولاد خام و ۴۵ درصدی فروش

Taadol-11-6اصفهان|کارکنان شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا در سال حمایت از کالای ایرانی با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آبان‌ماه 1397 با تولید 5 میلیون و 340 هزار تن فولاد خام و 12.7 درصد رشد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل، افتخاری دیگر آفریدند.

مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر گفت: در 8 ماه سال 1397 کارکنان شرکت فولاد مبارکه با رکوردشکنی‌های پی‌درپی موفق شدند با 5 درصد رشد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل 4 میلیون و 500 هزار تن فولاد خام تولید کنند.

حمیدرضا عظیمیان با اشاره به رشد 86 درصدی تولید در مجتمع فولاد سبا گفت: در بازه زمانی مذکور تلاشگران این مجتمع 839 هزار تن فولاد خام تولید کردند.

تأیید جذب 422 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در یزد

Taadol-11-7یزد| مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: در سال 1396 جذب 340 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه زیرساخت‌ها در استان هدف‌گذاری شده بود و با توجه به تلاش مسوولان و کارشناسان ذی‌ربط، آمارها بیانگر صدور مجوز و تأیید 422 میلیون دلار از سوی دولت در این بخش است. علی نمازی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، بابیان اینکه از 35 طرح خارجی سرمایه‌گذاری متقاضیان 20 طرح در حال فعالیت هستند، افزود: هم‌اکنون شرکت‌هایی از ایتالیا، اتریش، هلند، فرانسه، بریتانیا، استرالیا، آلمان، ایرلند، لهستان، ترکیه، هند، چین، پاکستان و افغانستان در طرح‌های سرمایه‌گذاری استان حضور دارند. او  تأکید کرد: امسال در صورت مشخص شدن وضعیت بودجه مرکز و هدف‌گذاری‌های لازم، می‌توانیم به رتبه‌های برتر ملی دست‌یابیم.

 

ارسال نظر