اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۵۹۸

همه کودکان بی‌هویت باید شناسنامه‌دار شوند

کرج| وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: سعی کرده‌ایم کودکان نامشروع و بی‌هویت را شناسنامه‌دار کنیم و در این باره لایحه‌ای به تصویب رسیده که امیدواریم همه کودکان بی‌هویت مانند کودکان سر چهارراه پارک وی، شناسنامه‌دار شوند. علی ربیعی ظهر دیروز در مراسم افتتاح مرکز نگهداری از کودکان معلول در شهرستان فردیس، گفت: اولین‌باری که در جمع این کودکان آمدم، یکی از آنها به نام مهدی خواب یک ساختمان سه طبقه را دیده بود و آرزو داشت سرپناهی برای خود و ۳۰ کودک دیگر داشته‌باشد که امروز شاهد برآورده شدن آرزوی این کودک هستیم.

واکنش به گرم کردن کلاس درس روستایی با هیزم

تبریز|سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در واکنش به فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر گرم کردن کلاس درسی به وسیله هیزم در روستای طاویران سفلی آذربایجان شرقی، گفت: اصلا روستایی به نام طاویران سفلی در آذربایجان شرقی وجود ندارد. حسین صبور با بیان اینکه در آذربایجان شرقی هیچ مدرسه و کلاس درسی بدون سیستم گرمایشی وجود ندارد، اظهار کرد: اکثر کلاس‌های درس مدارس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز هستند. در فیلم پخش شده در فضای مجازی، نام مدرسه مربوطه توسط معلم اعلام شده و این فیلم مربوط به استانی دیگر است.گفتنی است؛ اخیرا فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن برای گرم کردن کلاس درس روستایی از هیزم استفاده می‌شود.

اطلاعیه دادگستری خوزستان در خصوص خبر جعلی

اهواز|دادگستری خوزستان در خصوص خبر جعلی شکنجه کارگر بازداشتی نیشکر هفت تپه، اطلاعیه‌ای صادر کرد.در این اطلاعیه آمده است: «بدینوسیله به اطلاع عموم می‌رساند اخبار منتشره در اکانت‌های وابسته به بنگاه خبر پراکنی بی‌بی سی و سایر خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری بیگانگان دال بر خونریزی بر اثر شکنجه کارگر بازداشتی شرکت کاغذسازی هفت تپه، آقای اسماعیل بخشی و وخامت حال وی، در راستای تشویش اذهان عمومی و تخریب قوه قضاییه بوده و به‌شدت تکذیب می‌گردد. لازم بذکر است که متهم فوق الذکر در جریان رسیدگی مقدماتی از تمام حقوق قانونی برخوردار بوده و پنجشنبه ۸آذرماه ۹۷ نیز با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کرده است. تحقیقات از متهم به صورت مستقیم تحت نظر مقام قضایی در حال انجام و هرگونه خبری دال بر وخامت حال نامبرده به‌شدت تکذیب می‌گردد.»

علت وقوع زمین لرزه‌های متعدد در مازندران چیست

ساری|رییس مرکز زلزله نگاری مازندران، گرم شدن و حرکت پوسته زمین و جابه‌جایی گسل‌ها را به عنوان دلایل اصلی وقوع زلزله اعلام کرد.جمال باکویی درباره علت افزایش وقوع زلزله در منطقه کیاسر مازندران خاطرنشان کرد: وقوع زلزله‌های بسیار در کیاسر به دلیل وجود مجموعه گسل‌های زیاد در این منطقه است. گسل شمال البرز، مجموعه گسلهای آستانه و شاخه‌ای از گسل‌های “ للِه بند “ است که کیاسر روی آنها قرار دارد.باکویی تصریح کرد: عموماً گرمای زمین موجب افزایش زلزله می‌شود اما از آنجا که گرمایش هوا باید تا عمق بیش از ۵ تا ۱۰ کیلومتری زمین نفوذ ‌کند این امر محتمل به نظر نمی‌رسد.

برداشت ۳۸۰ تن میگو از سایت پرورش میگو بندرمقام

بندرعباس| تاکنون بیش از ۳۸۰ تن میگو از ۱۷۰ هکتار مزرعه پرورش در بندرمقام برداشت شده است.

مسوول مزرعه پرورش میگو بندر مقام گفت: میگوی تولیدی از نوع وانامی است و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۴۵۰ تن میگو از این مرزعه پرورش برداشت شود.احسان ده بزرگی با بیان اینکه برداشت میگو از آبان آغاز می‌شود و تا نیمه آذر ادامه دارد، تصریح کرد: امسال 30 میلیون بچه میگو از گونه وانامی ذخیره‌سازی شده است.او با اشاره به اینکه هر سال انتقال لارو به استخر‌ها از خرداد ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: بیش از شصت نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر غیر مستقیم در مزرعه پرورش بندر مقام مشغول به کار هستند.

کشف 50 کارتن ضدیخ تقلبی در خراسان رضوی

مشهد|با آزمایش نمونه‌ای از مایعاتی که با عنوان ضدیخ داخل چهارلیتری‌ها عرضه و در بازار مشهد به فروش می‌رسید، مشخص شد این کالا به هیچ عنوان ضد یخ نیست.مهدی مقدسی کارشناس مسوول معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اســتان خراسان رضوی در تشــریح ماجرای کشــف محموله ضدیخ تقلبــی گفت: چندی پیش عوامل بازرســی اتحادیه اتوسرویس‌های مشــهد حین سرکشی از واحدهای تحت نظرشان، به نمونه‌هایی از ضدیخ در ابعاد 4 لیتری برخورد کردند که در هر بســته‌بندی به جای چهار لیتر سه لیتر مایع وجود داشت.او تصریح کرد: در حالی که ضدیخ‌های شناســایی شده در بســته‌بندی و با لیبل یک برند معتبر و خوش نام تولید شده بود، اما با حضور نماینده رســمی آنها مشخص شد، ضد یخ تولید شده تقلبی و هیچ ارتباطی با واحــد تولیدی ندارد.

 

ارسال نظر