اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۵۱۳

استاندار خراسان‌شمالی معرفی شد

بجنورد|نماینده مردم بجنورد در مجلس از انتخاب استاندار خراسان‌شمالی خبر داد. «علی قربانی» اظهار کرد: طبق خبر اعلام شده «محمدعلی شجاعی» به عنوان استاندار خراسان‌شمالی انتخاب شده است. وی افزود: وی معاون استانداری اصفهان را برعهده داشته است. پس از استعفای «محمدرضا خباز» به عنوان استاندار بازنشسته خراسان‌شمالی، «محمود پورعیسی» سرپرستی استانداری را برعهده داشت.

گاومیش‌های رو به افزایش با تولید شیر بیشتر

رشت| معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: جمعیت گاو میش در گیلان رو به افزایش است. میر حجت علی‌اکبرنژاد گفت: گاومیش در بسیاری از نقاط گیلان یافت می‌شود، اما قطب تولید و پرورش این دام در شهرستان‌های صومعه‌سرا، تالش و رضوانشهر است. گاومیش در اقتصاد خانوارهای روستایی این شهرستان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. تعداد و پراکندگی جغرافیایی آن هر سال در حال افزایش است. معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه‌ داد: در حال حاضر 18هزار راس گاومیش در گیلان وجود دارد. شیر گاومیش به دلیل کیفیت بالایی که دارد باید 4تا 5هزار تومان فروخته شود، اما به دلیل نبود یک مرکز مستقل جمع آوری شیر گاومیش در گیلان، در حال حاضر شیر گاومیش همانند شیر گاو در استان هر لیتر 2هزار تومان از گاومیش‌داران خریداری می‌شود. او با اشاره به اینکه روزانه از هر راس گاومیش بیش از 6 لیتر شیر گرفته می‌شود، تصریح‌ کرد: در نظر داریم با تلقیح مصنوعی و انتقال جنین، گاومیش‌هایی در گیلان پرورش یابند که 12لیتر در روز شیر تولید کنند.

قاچاق دام زنده عامل نوسانات قیمت گوشت

خرم آباد| مدیر توسعه، بازرگانی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی لرستان گفت: نوسانات قیمت گوشت در استان به خاطر قاچاق دام زنده است.

عظیم دادگر در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: تمرکز ما در مورد سه موضوع اساسی نظیر دام زنده، قاچاق سوخت، مرغ و کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی است و بیشتر بر روی مورد سوم تمرکز داریم. او ادامه داد: در حوزه قاچاق دام، در مبادی مرز انتقال از طریق کامیون صورت می‌گیرد که بازرسی برعهده ناجاست، عشایر یا دفترچه عشایری دارند و یا مجوز دامپزشکی، چنانچه این دو مورد را نداشته باشند جابه‌جایی دام از سوی آنها قاچاق حساب می‌شود. دادگر با بیان اینکه قاچاق دام به سرعت اتفاق می‌افتد، بیان کرد: اینکه هر روز با قیمت گوشت درگیر هستیم به خاطر خروج شدید دام زنده در استان است.

هوشمندسازی شبکه‌های انرژی

سنندج| رییس دانشگاه کردستان هوشمند سازی شبکه‌های انرژی را در ارتقای محیط زیست موثر عنوان کرد و گفت: این اتصال موجب محقق و گشودن افق‌های جدید و قابلیت‌های جدید به سیستم‌های سنتی پیشین شده است.

فردین اخلاقیان در کنفرانس شبکه‌های هوشمند انرژی که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: شبکه‌های هوشمند طبق باور عمومی به سیستم‌های الکترونیکی اطلاق می‌شود که برای توسعه نیاز به هوشمندتر شدن دارد. از پیش‌نیازهای توسعه شبکه‌های انرژی تولید و جمع آوری داده است که در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و باعث ایجاد اتصال سیستم سنتی آنالوگ به دیجیتال شده است.

شناسایی  یک  میلیارد و 100 میلیون تن ذخایر معدنی

زاهدان|  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) سیستان و بلوچستان گفت: ذخیره شناسایی شده مواد معدنی این استان تاکنون بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تن برآورد شده است. نادر میرشکار دیروز اظهار داشت: از ذخایر معدنی شناسایی شده سیستان و بلوچستان بیش از 720 میلیون تن آن دارای پروانه بهره‌برداری و 380 میلیون تن آن آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است. او مهم‌ترین مواد معدنی سیستان و بلوچستان را شن و ماسه، خاک رس، آهک و مارن، لوماشل، شیل و ماسه سنگ، گرانیت، مرمر، آنتیموان، کرومیت، منگنز، مس، آهن و تیتانیوم عنوان کرد.

عملیات اجرایی راه آهن خرمشهر - بندر امام آغاز شد

اهواز| عملیات اجرایی گام نخست راه آهن خرمشهر- بندر امام خمینی روز چهارشنبه با حضور مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در خرمشهر آغاز شد. مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند دیروز در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح در سخنانی گفت: برای اتصال مسیر 120کیلومتری خط ریلی خرمشهر به بندر امام خمینی هشت هزار میلیارد ریال اعتبار تعریف شده که در صورت تحقق یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی در کشور خواهد بود. اسماعیل زمانی افزود: گام نخست این طرح ریلی که به طول هشت کیلومتر مرز شلمچه را به شهرک صنعتی خرمشهر متصل می‌کند با اعتبار یکهزار و 170 میلیارد ریال و در مدت 18 ماه اجرا می‌شود.

 

ارسال نظر