90 درصد مشکل بانکی واحدها با یک قانون حل می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۵۰۷
90 درصد مشکل بانکی واحدها با یک قانون حل می‌شود

 نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اجرای بند «و» تبصره 16 قانون بودجه 97، موجب رفع 90 درصد مشکلات بانکی واحدهای تولیدی می‌شد اما بانک‌ها مجاب به اجرای این قانون نشدند.

به گزارش ایرنا، حسین سلاح ورزی دیروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه لرستان در محل اتاق بازرگانی افزود: بر اساس این قانون، بانک‌ها باید سود جریمه‌های بانکی را بر مبنای قرارداد اولیه محاسبه کنند اما با نزدیک شدن به پایان سال جاری، واحدهای تولیدی از جمله فعالان اقتصادی لرستان موفق به استفاده از این قانون نشدند.

او اظهار داشت: اکنون مشکل اصلی واحدهای اقتصادی لرستان بدهی انباشته معوقات بانکی است که عدم اجرای بند «و» تبصره 16 امید فعالان اقتصادی برای بهبود شرایط را کمرنگ کرد.

رییس اتاق لرستان مشکل دوم واحدهای تولیدی استان را مشکل بازار عنوان کرد و گفت: چنانچه دستگاه‌های اجرایی مجاب به خرید تولیدات استان شوند 80 درصد مشکل فروش این واحدها حل می‌شود.

سلاح ورزی ادامه داد: در حالی که ده‌ها تولید‌کننده موفق تجهیزات پزشکی در استان وجود دارد اما تجهیزات بیمارستانی استان از محل دیگری خریداری می‌شود که باید در این خصوص تجدیدنظر شود. او همچنین گفت: در حالی که فضای کسب و کار استان سیر نزولی داشته اما از مجموع 10 شاخص سهولت کسب و کار، لرستان به ترتیب رتبه‌های 11 و پنجم شاخص‌های ثبت مالکیت و الزام اجرای قراردادها را کسب کرده است.

صادرات استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 12 درصدی به 159 میلیون دلار رسیده است.

هلند، پرتغال، ایتالیا، اسپانیا، امریکا، بلژیک، کانادا، یونان، بلغارستان، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و کشورهای حوزه دریای خزر از جمله شرکای اقتصادی لرستان هستند که در این میان عراق و افغانستان بیشترین بازار هدف صادرات استان را به خود اختصاص داده‌اند و همچنین محصولات پتروشیمی، داروی انسانی و دامی و فروآلیاژ سه کالای نخست صادراتی این منطقه هستند.

 

 

ارسال نظر