اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۵۸

راه‌اندازی اتوبوس روبان قرمز در مشهد

مشهد|کارشناس مسوول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با هدف انجام تست سریع اچ.‌ای. وی، اتوبوس روبان قرمز در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

علی حسین پور گفت: همزمان با هفته اطلاع‌رسانی HIV از هشتم تا ۱۴ آذر اتوبوس روبان قرمز با هدف انجام تست سریع اچ.‌ای. وی (ایدز) در شهر راه‌اندازی می‌شود. او با بیان اینکه هفته اطلاع‌رسانی اچ‌ای وی با شعار «من هم آزمایش HIV می‌دهم» برگزار می‌شود، افزود: در این هفته تلاش می‌شود مسوولان واحد بیماری‌ها و کارشناسان برنامه کنترل HIV شهرستان مشهد با تشکیل نشست‌های هماهنگ و تعامل با دستگاه‌های مرتبط همانند شهرداری، بهزیستی و هلال‌احمر تقسیم مسوولیت کنند. کارشناس مسوول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با هدف انجام تست سریع اچ.‌ای. وی، اتوبوس روبان قرمز در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

علی حسین پور گفت: همزمان با هفته اطلاع‌رسانی HIV از هشتم تا ۱۴ آذر اتوبوس روبان قرمز با هدف انجام تست سریع اچ.‌ای. وی (ایدز) در شهر راه‌اندازی می‌شود. او با بیان اینکه هفته اطلاع‌رسانی اچ‌ای وی با شعار «من هم آزمایش HIV می‌دهم» برگزار می‌شود، افزود: در این هفته تلاش می‌شود مسوولان واحد بیماری‌ها و کارشناسان برنامه کنترل HIV شهرستان مشهد با تشکیل نشست‌های هماهنگ و تعامل با دستگاه‌های مرتبط همانند شهرداری، بهزیستی و هلال‌احمر تقسیم مسوولیت کنند.

سد «آزادی» در آستانه سرریز

کرمانشاه|‌مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: سد آزادی شهرستان دالاهو در آستانه سرریز قرار دارد. ‌جواد جوادی با اشاره به بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری در استان داشته ایم، اظهار کرد: این بارندگی‌ها باعث شده سدهای استان در وضعیت مناسبی باشند و اکنون بیش از 75 درصد ظرفیت هشت سد در دست بهره‌برداری استان پر از آب است. او افزود: ظرفیت 70 میلیون مترمکعبی سد آزادی شهرستان دالاهو نیز پر شده و این سد در آستانه سرریز قرار داد. به گفته مدیر روابط شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، در صورت تداوم بارش‌ها سدهای دیگر استان نیز به مرحله سرریز خواهد رسید.

آباده شهر جهانی منبت شد

شیراز|آباده در استان فارس به عنوان شهر جهانی منبت ثبت شد. مدیر کل میراث فرهنگی فارس در این رابطه گفت: بر اساس اعلام شورای جهانی صنایع دستی، بعد از بررسی‌های انجام گرفته، شهر آباده از استان فارس به عنوان شهر جهانی منبت، ثبت شد.مصیب امیری افزود: شهرستان آباده ۳۰تیر ماه ۹۷ در شورای انتخاب شهرها و روستاهای ملی که زیر‌نظر معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور فعالیت می‌کند، به عنوان شهر ملی منبت معرفی شد. او افزود: پس از آن در تاریخ دوم آبان «غدا هیجاوی» رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی ومشاور رییس و عضو شورای جهانی صنایع دستی و هیاتی از ارزیابان برای بررسی منبت در آباده به این شهر سفر کرده و ظرفیت‌های این هنر را در آباده مورد بررسی قرار دادند.

شناسایی 71 فقره انشعابات غیرمجاز آب در شفت

رشت|مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شفت گفت: 71 فقره انشعاب غیرمجاز آب شناسایی و جمع آوری شد. مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شفت عملکرد 8 ماهه این امور را تشریح کرد. فرید تقی‌مهر با اشاره به واگذاری 269 فقره انشعاب جدید آب شرب به متقاضیان روستایی این شهرستان گفت: با واگذاری این انشعابات، تعداد مشترکان امور آبفار شهرستان شفت به عدد 9 هزار و 710 رسید. در این مدت 71 فقره انشعاب غیرمجاز آب نیز شناسایی و جمع آوری شد. او گفت: در این مدت 8 ماهه 16 هزار و 160 مورد کلرسنجی، 2 هزار و 240 مورد کدورت سنجی و 2 هزار و 250 مورد آزمون‌های میکروبی، شیمیایی و HPC انجام شده که نتیجه این آزمون‌ها، کیفیت مطلوب آب شرب مشترکان روستایی شهرستان شفت است.

ذخیره‌سازی ۴۱ میلیون مترمکعب آب

اراک|معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۴۱ میلیون مترمکعب روان آب‌های سطحی پشت سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی ذخیره‌سازی شده است.

رضا عظیمی گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ سد، آبگیر سنگی، ملاتی و خشکه چین در استان مرکزی وجود دارد که سالانه ۸۲ میلیون مترمکعب روان آب‌های سطحی توسط آنها کنترل و مهار می‌شود. او با بیان اینکه در پی بارش‌های اخیر ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری آبگیری شد، افزود: از ابتدای آغاز سال آبی جاری تاکنون ۴۱ میلیون مترمکعب روان آب‌های سطحی پشت این سازه‌های آبخیز ذخیره سازی شده است.

 

ارسال نظر