اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۷۸

فرماندار پلدختر؛ روستاهای حاشیه کشکان را تخلیه کنید

خرم آباد|بارش باران در لرستان و به ویژه پلدختر که از روز گذشته شدت بیشتری گرفته است باعث مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی و حتی تخریب برخی مناطق شده است. محور خرم‌آباد به پلدختر که به علت باران شدید و احتمال ریزش کوه بر اساس اعلام رییس پلیس راه لرستان شب گذشته برای پیشگیری از خطرات احتمالی مسدود شده بود امروز بازگشایی شد.

سرهنگ مرتضی چغلوند در توضیح این خبر افزود: شب پیش به‌علت شرایط نامناسب جوی این محور مسدود شده بود که با تلاش دستگاه‌های مربوطه محور خرم‌آباد- پلدختر بازگشایی شده است. البته این بازگشایی با احتیاط است و امکان انسداد دوباره این محور با توجه به شرایط و برای پیشگیری از خطرات وجود دارد، لذا از رانندگان می‌خواهیم با توجه به شرایط جوی با احتیاط کامل رانندگی کنند. مدیرعامل شرکت آبفار لرستان گفت: آب اکثر روستاهای پلدختر قطع است و با وجود حضور اکیپ‌های آبفار استان در منطقه به علت مسدود بودن راه دسترسی امکان خدمات‌دهی وجود ندارد. علیرضا کاکاوند اظهار کرد: براثر سیلاب دیشب آب اکثر روستاهای پلدختر قطع است. البته میزان خسارت مشخص نیست و برخی از قطعی‌ها مربوط به قطع شدن برق و شکستگی لوله‌هاست. اکیپ‌های آبفار استان در منطقه حضور دارند اما زمان دقیق وصل شدن آب این روستاها مشخص نیست و در صورت نیاز تانکر آبرسانی به روستاها فرستاده می‌شود.

برگزاری استارتاپ ویکند کوک در دانشگاه دامغان

سمنان|نخستین رویداد استارتاپ ویکند استان سمنان با حضور 90 نفر از دانشگاه‌های استان، در دانشگاه دامغان برگزار شد.

در این دوره استارتاپ از بین 55 ایده مطرح شده 11 ایده انتخاب و در پایان به 3 ایده برتر جوایزی اهدا شد. عبدالعلی بصیری رییس دانشگاه دامغان گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری این استارتاپ حمایت و آشنایی جوانان و دانشجویان مستعد با حوزه‌های مختلف کار آفرینی و ایجاد کسب وکار‌های جدید و چگونگی رقابت در فضای کسب و کار و آشنا کردن افراد متخصص و ایده پرداز، با این جوانان مستعد کارآفرینی بود.

تکذیب شهادت 2 مامور انتظامی اهواز

اهواز|معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان خبر شهادت دو نفر از ماموران انتظامی اهواز که در برخی کانالهای تلگرامی منتشر شده بود را تکذیب کرد.  سرهنگ علی قاسم پور اظهار کرد: یک کانال تلگرامی در اقدامی غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای خبری مربوط به سال‌ها قبل در خصوص شهادت دو مامور انتظامی اهواز را منتشر کرد. وی افزود: برخی کانالها هم این خبر جعلی را بدون اطمینان از صحت و سقم آن، تنها کپی کرده و در فضای مجازی بازنشر دادند. قاسم پور گفت: کسانی که این خبر جعلی را منتشر کرده‌اند تحت پیگردقانونی قرار خواهند گرفت. این خبر مربوط به دو سال پیش است و این کانالها معلوم نیست با چه انگیزه‌ای آن را منتشر کرده‌اند.

 برف در محورهای مواصلاتی مازندران

ساری|رییس پلیس راه استان مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر در محورهای مواصلاتی بارش خفیف برف را شاهد هستیم، گفت: رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کرده و زنجیر چرخ نیز به همراه داشته باشند. سرهنگ علیرضا قدمی از وضعیت محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک در تمام محورها به صورت پرحجم و روان گزارش شده است. وی با بیان اینکه از صبح دیروز محدودیت تردد کامیون و تریلی در محور هراز و کندوان اجرا شد، تصریح کرد: از ساعت 13 محور کرج و از ساعت 14 رودهن یکطرفه شده و این محدودیت تا پایان بارندگی ادامه خواهد داشت. رییس پلیس راه استان مازندران گفت: در حال حاضر در محورهای مواصلاتی بارش خفیف برف را شاهد هستیم، بنابراین رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کرده و زنجیر چرخ نیز به همراه داشته باشند.

مسدود شدن کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز

شیراز|به علت آبگرفتگی کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد: کنارگذر‌های رودخانه خشک به علت آبگرفتگی مسدود شده است و شهروندان شیرازی از تردد غیرضروری در معابر خودداری کنند.با شروع باران از روز جمعه تا کنون، سیلاب در رودخانه خشک جاری شده و مردم شیراز که سال‌هاست بارندگی چندان زیادی را در شهر خود ندیده‌اند پر آب شدن آن را از لنز دوربین به تصویر کشیدند.جاری شدن سیلاب در رودخانه خشک شیراز باعث خوشحالی مردم شده و عده زیادی را به تماشا نشانده است.رودخانه خشک در شیراز، فصلی است و در زمان بارندگی جاری می‌شود.رودخانه خشک شیراز یا هفت پیلی رودخانه‌ای فصلی است که از ملحق شدن آب دو قنات نهر اعظم و چنار سوخته تشکیل شده و پس از عبور از شیراز به دریاچه مهارلو می‌ریزد. حوضه آبریز رودخانه خشک یکی از زیر حوضه‌های دریاچه مهارلو محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر