بازگشایی واحدهای تعطیل دارای بازار فروش در اولویت است

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۰۳۲

گروه بنگاه‌ها|

 همزمان با حضور کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم بازگشایی واحدهای صنعتی تعطیل شده در کشور گفت: راه‌اندازی و گشایش واحدهای تعطیل شده‌ای که امکان تولید داشته و بازار فروش دارند، در اولویت بازگشایی هستند.

رضا رحمانی دیروز در نشست شورای اداری شهرستان چایپاره اظهار داشت: هر واحد کوچک یا متوسط صنعتی که بتواند تولید کند و بفروشد، بانک‌ها باید نسبت به این واحدها شرایط استثناء قایل شده و مانع فعالیت آنها نشوند. حتی اگر طرحی بتواند یک شغل ایجاد کند، ارزشمند است و مورد حمایت قرار می‌گیرد. حمایت از این نوع طرح‌ها توسط بانک‌ها، رونق کسب و کار را به دنبال دارد و در این خصوص اختیارات باید به استان‌ها تفویض شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تفویض اختیارات در خصوص حمایت از واحدهای صنعتی، برندسازی، و بسته بندی تولیدات و محصولات از عوامل دیگر رونق کسب و کار است و نقش عمده‌ای در فروش کالا دارد.

رحمانی یادآوری کرد: بیشتر این برنامه‌ها جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است. تخصیص درست منابع با برنامه‌ریزی مناسب گرچه دارای اعتبار کم نیز باشد، نتیجه بخش خواهد بود. او همچنین در این نشست قول ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان چایپاره را نیز داد و موافقت خود را با پیشنهاد صنعتگران این شهرستان در این باره اعلام کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص طرح‌هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تاکید کرد: اتمام این طرح‌ها مورد تاکید و اولویت دولت است و باید هر چه سریع‌تر پیگیری و به پایان برسند.

   مطالبات اهالی اقتصاد از وزیر

در این نشست همچنین نمایندگان بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، ورزش و جوانان درخواست‌های خود را مطرح کردند. تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان از طریق سد آغ چای، ارتقای نمایندگی صنعت، معدن و تجارت و نمایندگی ورزش و جوانان به اداره، اعمال نشدن 9 درصد مالیات ارزش افزوده در بخش معدن، توسعه بیمارستان 48 تختخوابی شهرستان به 64 تختخواب (پیش بینی‌ آی سی یو) و ساخت ورزشگاه و استخر شنا از جمله مطالبات شرکت کنندگان در این نشست بود. فرماندار شهرستان چایپاره نیز در این نشست گفت: بسترهای مناسب برای توسعه پایدار در این شهرستان وجود دارد. علی محمدی افزود: حوزه جهاد کشاورزی از جمله این ظرفیت‌ها است اما با این وجود چایپاره از شهرستان‌های محروم آذربایجان غربی است. او ادامه داد: پایین بودن تعداد تخت‌های بیمارستانی نسبت به متوسط استانی و کشوری و مشکلات آب و برق از عمده مشکلات این شهرستان است. وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این مراسم با حضور در گلزار شهدا با نثار فاتحه، به مقام شامخ شهدای شهرستان چایپاره ادای احترام کرد. چایپاره با مساحتی حدود ۹۴۰ کیلومتر مربع در شمال شرقی شهرستان خوی و یکی از شهرستان‌های شمال غربی استان آذربایجان غربی است.

در سفر یکروزه کاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی، 10 طرح بزرگ در حوزه‌های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن، نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریال افتتاح و 2 طرح در بخش‌های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود. همزمان با سفر رییس‌جمهوری به استان آذربایجان غربی کارخانه فرش چایپاره با حضور «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز به‌کار کرد. شرکت فرش پدیده آذربایجان چایپاره به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید فرش ماشینی آذربایجان غربی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شد و سالانه 120 هزار مترمربع فرش تولید می‌کند.

 

ارسال نظر