اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۹۵۲

ثبت کوتاه‌ترین دوره مدیریت کشور با اشتباه تایپی

بجنورد| آیین تکریم و معارفه مدیرکل پست خراسان شمالی در حالی در این استان برگزار شد که در دقیقه 90 فرد دیگری به جای فرد انتخابی به عنوان مدیرکل معرفی شد. مقرر بود در این آیین «محمد خالقی» به عنوان مدیرکل پست استان معرفی شود اما با تماسی تلفنی این حکم به فرد دیگری رسید.  بنا به این گزارش طی تماس تلفنی از سازمان پست کشور حکم مدیرکلی به «علی اکبر خانی» اعطا و عنوان شد اشتباهی تایپی رخ داده است.  این در حالی است که در بنرهای نصب شده در سالن تکریم و معارفه نام خالقی به چشم می‌خورد.

رتبه اول تولید خاویار از آن چه شهری است

تالش| فرماندار تالش گفت: شهرستان تالش در تولید ماهیان خاویاری رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است. سید عیسی مهدوی در جلسه سرمایه‌گذاری شهرستان تالش گفت: با سیاست دولت تدبیر و امید در بحث اشتغال و تولید با راه‌اندازی سیستم طرح کارا و ثبت نام متقاضیان در این سیستم شهرستان تالش توانست 75 میلیارد تومان از اعتبارات استانی را جذب کند. مهدوی ادامه داد: بحث بوم گردی یکی از موضوعات مهم استان است و در حال حاضر قریب به 20 میلیارد تومان از کل توسط بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

شعبه‌های ویژه پرونده احتکار کالا در تعزیرات حکومتی

سمنان| معاون سازمان تعزیرات حکومتی می‌گوید: شعبات ویژه رسیدگی به پرونده احتکار کالا در این سازمان تشکیل و قضات آن معرفی شدند. مهدی صابری گفت: در پانزدهمین جلسه سران قوا در خصوص مسائل اقتصادی مصوبه‌ای با تایید رهبری در‌خصوص تعزیرات حکومتی ابلاغ شد که به موجب آن برای مبارزه با احتکار و اختفای کالا، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شده تا در استان‌ها شعبه‌های ویژه رسیدگی فوق‌العاده به این تخلفات راه‌اندازی کند. او افزود: در جلسه‌ای که با کمیته نقل و انتقالات قضات برگزار شد، مصوبه به قضات ابلاغ و در هر استان کشور یک شعبه ویژه و در تهران 4 شعبه ویژه و در هر استان یک شعبه ویژه تجدیدنظر فعالیت شده است تا با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

انسداد بیش ازسه هزار حلقه چاه غیرمجاز

همدان| بیش ازسه هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شد.  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه بیشترین تعداد چاه غیرمجاز پرشده استان همدان مربوط به دو شهرستان رزن وکبودرآهنگ است افزود: با انسداد این چاه‌ها بیش از ۲۴۶ میلیون متر مکعب آب در منابع زیرزمینی صرفه جویی شده است. ستوده با بیان اینکه تعهد ما برای سال جاری پر کردن ۵۳۰ حلقه چاه غیرمجاز است گفت: ۹۰ درصد این چاه‌ها در شهرستان‌های رزن و کبودرآهنگ است. او ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیز تاکنون با پر کردن ۴۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان به میزان بیش از ۲۱ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

تولید زعفران بدون خاک و آبیاری در زاهدان

زاهدان| 2 دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان به صورت آزمایشی گل زعفران را بدون خاک و آبیاری تولید کردند. این دانشجویان برای این نوع کشت از شیوه کشت ایروپونیک (هواکشت) استفاده کرده‌اند.

حمیدیان پور استاد اقلیم‌شناسی گفت: در این روش با استفاده از کولرهای آبی و گازی، هم سرما و هم رطوبت مورد نیاز زعفران تامین می‌شود.  وی افزود: سیستان و بلوچستان، اقلیمی گرم و خشک دارد و در فصل کشت زعفران، سرمای مورد نیاز این گیاه در هنگام شب تامین نمی‌شود و این روش می‌تواند به کشت زعفران در بسیاری از نواحی استان کمک کند.

برگزاری جشنواره « آب» در مدارس نیشابور

مشهد| جشنواره «فراگیری نخستین واژه آب» در مدارس نیشابور برگزار شد. مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: جشنواره «فراگیری نخستین واژه آب و آب در خطر است» با هدف آگاهی دانش‌آموزان از این نعمت بی‌بدیل خداوند و نحوه صحیح مصرف آب در نیشابور برگزار شد. حسین مهرآبادی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف درست آب، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند در این زمینه به عنوان ناجی آب در خانواده‌ها فعالیت کنند.

کاهش تولید گردو در جغتای

مشهد| مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: 75 تن گردو امسال از باغات اینکاهش تولید گردو در جغتای شهرستان برداشت شد که در مقایسه با پارسال، 89 درصد کاهش یافته است. مهدی دستورانی گفت: گردوی جغتای از انواع مرغوب گردو در خراسان رضوی شناخته شده است. او افزود: بیشترین رقم کشت شده گردو در باغات شهرستان جغتای، محلّی است؛ گرچه در سه سال گذشته باغداران از ارقام جدید مانند چندلر نیز استفاده می‌کنند. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: توسعه باغات گردو در زمینهای نزدیک به کوهپایه، افزایش تولید و اصلاح باغات سنتی با استفاده از روش پیوند سرشاخه کاری از موارد توجه کشاورزان این شهرستان است.

 

ارسال نظر