17 طرح عمران شهری در کلان‌شهر اراک به بهره‌برداری رسید

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۹۵۰
17 طرح عمران شهری در کلان‌شهر اراک به بهره‌برداری رسید

17 طرح عمران شهری با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار و جمعی از مسوولان این استان در کلان‌شهر اراک به بهره‌برداری رسید.

نصب تندیس امیرکبیر در ورودی اراک و میدان امام خمینی (ره)، بهره‌برداری از بوستان بانوان در بلوار شهید آنجفی به مساحت 10 هکتار، آغاز خدمات 12 دستگاه اتوبوس با قابلیت سوخت پاک یورو چهار، 12 دستگاه آمبولانس حمل متوفی برای آرامستان، 2 دستگاه لودر برای سازمان مدیریت پسماند، بهره‌برداری از ساختمان سازمان فناوری و اطلاعات و ارتباطات شهرداری در کوی مسکن، ارایه برنامه تلفن همراه اراک من، المان باغ سعادت در خیابان دانشگاه (میدان نماز) به مساحت 766 متر مربع و مرحله نخست تقاطع غیرهمسطح شهید کاوه نبیری با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، از مهم‌ترین طرح‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

سوله ورزشی شهید حججی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرک ولیعصر (عج) به مساحت یک هزار و هشت متر مربع، سوله ورزشی شهید مسلمی در شهرک علی بین ابیطالب به مساحت یک هزار و هشت متر مربع، ایجاد مسیرهای ورودی و خروجی از 9 در آرامستان اراک، اجرای 2 هزار و 200 تن آسفالت، اجرای سه هزار و 600 متر طول جدول‌گذاری، 6 هزار و 480 مکعب خاکبرداری و هتل اطلس در کوی صنعتی به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع و ساختمان‌های اداری و رفاهی دره گردو و دفتر ستاد بازآفرینی شهری و توسعه محله از دیگر طرح‌های شهری بود که بهره‌برداری شد.

مسجد امام حسین (ع) شهرک خودرویی اراک از دیگر طرح‌های عمرانی شهرداری اراک بود که در کمربندی شمالی این شهر در زمینی به مساحت 259 متر مربع و با زیربنای 719 متر ایجاد و برای بهره‌برداری از آن 6 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته شهردار اراک برای ایجاد و تکمیل این 17 طرح عمران شهری، حدود 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. استاندار مرکزی در آیین بهره‌برداری این طرح‌ها در محل فرهنگسرای شهر اراک گفت: خدمات شایسته و مطلوبی در مدیریت شهری اراک در طول 13 ماه گذشته صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

سید «علی آقازاده» افزود: مدیر شهری اراک با بیش از 30 سال سابقه مدیریت شهری خدمات گسترده‌ای در توسعه شهرهای کشور و اراک داشته است.

 

 

ارسال نظر