اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۷۴

پوشش خیابان‌های تبریز با برگ ها

تبریز| شهرداری تبریز در ۲۷ نقطه از کلان‌شهر تبریز طرح پاییزی را اجرا کرده است و خیابان‌های تبریز با برگ‌های پاییزی پوشیده شده است.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز ظهر روز شنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: اجرای طرح پاییزی در تبریز با استقبال بالای شهروندان مواجه شده است.

مسعود برزگر جلالی با تاکید براینکه ایجاد مسیرهای پاییزی طرح گوزل تبریزیم در این خصوص انجام شده است، ادامه داد: ۲۷ نقطه از شهر تبریز در این طرح با برگ‌های پاییزی پوشیده شده است.

او سپس گفت: اهداف این طرح ایجاد شور و نشاط در شهر، تداوم اجرای طرح جامع خدماتی و نشان دادن زیبایی‌های منحصر به فرد این فصل است.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز ابراز داشت: مسیرهای مورد نظر برای بهره مندی و لذت پاییزی همشهریان در حال حاضر رفت و روب نخواهد شد.

استاندار قم رسما از پست خود کناره‌گیری کرد

قم| سیدمهدی صادقی استاندار قم بعد از مشمول‌شدن در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان رسماً از پست خود کناره‌گیری کرد. سید مهدی صادقی استاندار قم بعد از مشمول شدن در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بعد از چهل ماه خدمت در استان قم رسماً از پست خود کناره‌گیری کرد.

به نظر می‌رسد با پایان خدمت صادقی، در جلسه هیات دولت جانشین یا سرپرست موقت استانداری قم مشخص شود که با توجه به عدم تشکیل جلسه مجمع نمایندگان و مشورت با اهالی سیاسی قم فعلاً انتخاب سرپرست برای پست استانداری دور از ذهن نیست.

گرانی‌ها همدانی‌ها را به حاشیه راند

همدان|عضو هیات‌مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان گفت: افزایش شدید قیمت‌ها در سال جاری باعث شده سهم متقاضیان در آپارتمان‌های با سن و قدمت بالا و حواشی شهر و شهرک‌هایی که ارزان‌قیمت‌ترند، افزایش یابد. شهرام رحیم‌بخش با بیان اینکه از ابتدای سال تا نیمه آبان قیمت مسکن رشد 38 درصدی داشته است، اظهار کرد: از ابتدای سال تا نیمه آبان مسکن به لحاظ قیمتی 38 درصد و به لحاظ حجم معاملات 31 درصد رشد داشته است. حجم معاملات مسکن در همدان در مهر و آبان 25.9 درصد کاهش یافته است و از معاملات مسکن کاسته شده اما همچنان سیر صعودی قیمتی با شیب کم وجود دارد. او با بیان اینکه مهرماه امسال نسبت به شهریور یک درصد افزایش قیمتی داشته است، افزود: از مرداد شاهد کاهش حجم معاملات بوده‌ایم که نشان‌دهنده رکود است.

مشکل جدید بیماران «ام‌اس»

اهواز| رییس انجمن بیماران ام‌اس خوزستان با اشاره به مشکلات بیماران ام‌اس پس از اعمال تحریم‌ها، گفت: برخی از بیماران ام‌اس دچار اختلالات ادراری هستند و گرانی پوشک یکی از معضلات کنونی این بیماران است. دکتر نسترن مجدی‌نسب در خصوص وضعیت دارویی بیماران ام‌اس اظهار کرد: پس از اعمال تحریم‌ها خوشبختانه قیمت داروهای بیماران ام‌اس تغییری نکرده و داروی اصلی بیماران در دسترس قرار دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او افزود: با این وجود پس از اعمال تحریم‌ها و افزایش قیمت اجناس، مشکلات بیماران ام‌اس جدای از مشکلات جاری جامعه نیست و به تبع دچار مشکلاتی شده‌اند.

رییس انجمن ام‌اس به دیگر مشکلات این بیماران بیان کرد: نداشتن خیابان استاندارد برای بیماران معلول یکی دیگر از مشکلات بیماران ام‌اس است. در واقع مشکلات معلولین و ناتوان جسمی شامل حال بیماران ام‌اس می‌شوند اما خوشبختانه همه بیماران ام‌اس معلولیت جسمی ندارند و ممکن است به ظاهر سالم باشند.

توزیع شکر و برنج تنظیم بازار در خراسان شمالی

بجنورد| سرپرست تنظیم بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: از امروز، شکر و برنج تنظیم بازار در خراسان شمالی توزیع می‌شود. احمد پور کاظم گفت: با هدف تنظیم بازار و کمک به اقشار ضعیف جامعه 140 تن برنج تایلندی و 140 تن شکر تنظیم بازار از امروز توزیع می‌شود. او افزود: هر کیلو برنج تایلندی در بجنورد به قیمت 5 هزار و 500 و در سایر شهرستان‌های استان با احتساب کرایه حمل، 5 هزار و 600 تومان عرضه می‌شود.

پورکاظم با بیان اینکه هر کیلو شکر تنظیم بازار نیز در همه شهرستان‌های استان 3 هزار و 400 تومان قیمت‌گذاری شد گفت: این اقلام با اولویت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع خواهد شد.

 

 

ارسال نظر