اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۱:۳۷
کد خبر: ۱۳۳۷۱۲
اخبار شهرستان‌ها

جزئیات ربودن دانش‌آموز با سرویس مدرسه

شیراز| رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان ممسنی جزئیات ربوده شدن دانش‌آموز در نورآباد استان فارس را تشریح کرد. رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان ممسنی در استان فارس خبر ربودن یک دانش‌آموز در شهر نورآباد را تایید و تاکید کرد که هنوز علت ربایش و هویت ربایندگان مشخص نشده است.  براساس این گزارش، ۲۱ آبان یک دانش‌آموز در مسیر خانه به مدرسه، توسط عده‌ای ربوده شده است.  بر اساس اعلام راننده سرویس و شاهدان، چند خودرو بعد از سد کردن مسیر سرویسی که چند دانش‌آموز را از منزل آنان در حومه نورآباد به مدرسه منتقل می‌کرده، با استفاده از اسپری فلفل، راننده سرویس را مصدوم و پیاده می‌کنند.  ربایندگان ابتدا خودرو را به همراه تمام سرنشینان به سرقت می‌برند، اما بعد از طی حدود یکی دو کیلومتر، خودرو و تعدادی از دانش‌آموزان را رها کرده و یک از آنها را به همراه می‌برند.

آغاز توزیع حدود هفت تن گوشت یارانه ای

سنندج| توزیع حدود هفت تن گوشت یارانه‌ای در مهاباد آغاز شد. رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: توزیع شش تن گوشت قرمز منجمد و 700 کیلوگرم گوشت گرم گوساله در قالب برنامه‌های تنظیم بازار و جلوگیری از بالا رفتن قیمت گوشت در این شهرستان آغاز شد. صادق قادری افزود: گوشت قرمز منجمد به ازای هر کیلوگرم 290 هزار ریال و گوشت گرم گوساله به ازای هر کیلوگرم 390 هزار ریال بین مردم توزیع می‌شود. قادری، با اشاره به اینکه این میزان گوشت در شش منطقه اصلی سطح شهر توزیع خواهد شد، گفت: فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی مجاز عرضه گوشت در سطح شهر نسبت به توزیع آن اقدام می‌کنند.

مدرسه طبیعت در مشهد پلمب شد

مشهد| مدیرروابط‌ عمومی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی دلایل پلمب مدرسه طبیعت در مشهد را تشریح کرد. مهدی مجیدی‌فر با اشاره به پلمب مدرسه طبیعت در مشهد گفت: در حوزه مدرسه طبیعت اتفاقی که رخ داده توقف آن است؛ در قانون داریم که مجموعه‌ای که بخواهد تحت عنوان مدرسه فعالیت کند باید مجوز لازم را از آموزش و پرورش داشته باشد و در غیر این صورت نمی‌توانید کاری مرتبط با فعالیت‌های آموزشی صورت دهید. او افزود: وقتی عنوان مدرسه به یک مجموعه تلقی می‌شود منظور مکانی است که فعالیت آموزشی دارد و باید مجوز داشته باشد، اما مدرسه طبیعت فاقد مجوز بود و این مساله غیرقانونی است و تذکراتی نیز داده شده بود و دو دستگاه متولی دیگر نیز به این مدرسه تذکر دادند، اما فعالیت ادامه پیدا کرد و در نهایت فعلا فعالیت مدرسه متوقف شد تا دوستان به صورت قانونی به دنبال مجوز باشند.

آب برای زلزله‌زدگان رایگان است

کرمانشاه| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برای واحد‌های مسکونی مناطق زلزله‌زده قبض صادر نمی‌شود و آب برای زلزله‌زدگان فعلا رایگان است. علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: اداره آب و فاضلاب از ابتدای زلزله به دلیل کمک به مردم زلزله‌زده از صدور قبوض امتناع کرده است. این در حالی است که تاکنون هیچ بخشنامه‌ای دال بر رایگان بودن آب‌بها به این اداره صادر نشده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر نیز برای واحد‌های مسکونی مناطق زلزله‌زده قبض صادر نمی‌شود و این اداره از محل درآمد‌های خود چشم‌پوشی می‌کند. او با بیان اینکه تا زمانی که زندگی مردم به شرایط عادی خود باز گردد ممکن است این قبض صادر نشود، گفت: برای واحد‌های تجاری مناطق زلزله‌زده هم تا سه ماه گذشته قبض صادر نمی‌شد .. “

درک ضرورت وام زنان سرپرست خانوار

تهران| استاندار تهران گفت: مشکل اساسی زنان سرپرست خانوار برای دریافت وام نبود و کمبود فهم عمومی در این باره است و بانک‌ها متوجه ضروری بودن این وام نیستند. محمد حسین مقیمی در جمع بانوان فعال اقتصادی استان تهران افزود: 52 هزار نفر برای دریافت وام مشاغل خانگی در این استان ثبت نام کرده‌اند و تاکنون تنها 12 هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند. وی یادآورشد: برای استان تهران 48 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در نظر گرفته شده بود. مقیمی به عملکرد استان تهران در اعطای تسهیلات روستایی اشاره و بیان کرد: این استان رتبه نخست کشور را در این زمینه به ثبت رسانده است. استاندار تهران بر لزوم حمایت از مشاغل حوزه بانوان تاکید و خاطرنشان کرد: برای حمایت از فعالان اقتصادی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بخشنامه شد که هیچ عوارضی از آنان دریافت نکنند.

 

 

ارسال نظر