گیلان همچنان با زباله دست به گریبان است

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۱:۵۷:۵۷
کد خبر: ۱۳۳۵۴۱

گیلان|مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: گیلان با معضلات بزرگی از سالیان دور دست به گریبان است که یکی از مهم‌ترین آنها زباله بوده است.

به گزارش ایسنا، قربانعلی محمدپور گفت: اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان در دوره مدیریت چند سال اخیر با وجود داشتن شرح وظایف صرفا نظارتی، موضوع ساماندهی و ارتقاء فنی مدیریت پسماند استان را بطور جدی تحت پیگیری قرار داده است.

او با بیان اینکه گیلان، به عنوان یکی از زیباترین و سرسبزترین استان‌های کشور که از نعمت‌های بزرگ الهی چون کوه، دریا، جنگل و آبشارها، رودخانه‌ها و ییلاقات سرسبز برخوردار است، افزود: این استان با معضلات بزرگی از سالیان دور دست به گریبان است که یکی از مهم‌ترین آنها زباله بوده است. محمدپور ادامه داد: زباله‌ها و مراکز دفن ضمن بر هم زدن چشم‌اندازهای بکر طبیعی گیلان موجبات آلودگی و تخریب این اکوسیستم زیبا را فراهم آورده است که اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در دوره مدیریت چند سال اخیر با وجود داشتن شرح وظایف صرفا نظارتی، موضوع ساماندهی و ارتقاء فنی مدیریت پسماند استان را بطور جدی تحت پیگیری قرار داده است که از جمله می‌توان به موارد صدور مجوز و نهایی شدن موضوع احداث زباله سوز استان را نام برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی ساماندهی مرکز دفن سراوان، صدور مجوز جهت احداث سیستم تصفیه شیرابه محل دفن و پیگیری شروع عملیات اجرایی آن توسط شهرداری به منظور کاهش اثرات زیانبار آن بر رودخانه زرجوب از دیگر پیگیری‌های این اداره کل است.

 

ارسال نظر