فرصت فعال کردن بخش مردمی اقتصاد در تحریم‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۴۶۲
فرصت فعال کردن بخش مردمی اقتصاد  در تحریم‌ها

یک فعال بخش تعاون از آمادگی این بخش برای توزیع نظام‌مند کالا در زمان تحریم خبر داد و گفت: تحریم‌های فعلی را باید برای رونق تولید داخل برای نیازهای داخلی و همچنین با نگاه به صادرات یک فرصت تلقی کرد.

 محمد جلیلیان، عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران و مدیرعامل اتحادیه فرهنگیان، تحریم‌های فعلی را بزرگ‌ترین فرصت برای استفاده از ظرفیت‌های بخش مردمی اقتصاد برشمرد و گفت: بخش تعاون با تجربه‌ای که در تامین توزیع و تولید کالاها دارد می‌تواند در شرایط تحریم‌های جدید از آشفتگی بازار جلوگیری کند.

او با اشاره به این واقعیت که تحریم‌ها را می‌توان هم به‌عنوان یک فرصت و هم به عنوان یک تهدید تلقی کرد و گفت: تحریم‌های فعلی را باید برای رونق تولید داخل برای نیازهای داخلی و همچنین با نگاه به صادرات یک فرصت تلقی کرد.

این فعال بخش تعاون با اشاره به اینکه این بخش زنجیره تامین تولید و توزیع را در اختیار دارد و می‌توان از این زنجیره به‌هم پیوسته در راستای به حداقل رساندن تاثیر تحریم‌ها استفاده کرد، گفت: ما در تجربه پیشین تحریم یعنی از سال ۸۹ تا ۹۲ یعنی مقطعی که ایران تحریم شورای امنیت بود، به‌راحتی توانستیم از ظرفیت‌های این بخش استفاده کنیم امروز تحریم‌های امریکا مطرح است و گرچه بسیاری از کشورها از امریکا حرف شنوی دارند اما اوضاع ما شبیه به تحریم‌های گذشته نیست و به مراتب بهتر است.

او با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های بین‌المللی که در ایران برگزار می‌شود آن را به عنوان شاخصی در عدم انزوای ایران برشمرد و گفت: باید به شرایط جدید صادرات محور نگاه کنیم، از همین نقطه می‌توانیم از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کنیم.

به گزارش فارس، مدیرعامل اتحادیه فرهنگیان اعلام آمادگی کرد که بخش تعاون در زمینه توزیع نظام مند می‌تواند در شرایط تحریم برای جلوگیری از اختلال در توزیع و کمبود کالا به دولت کمک کند.

 

 

ارسال نظر