اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۲۰۸

اجرای طرح کیسه پارچه‌ای جایگزین نایلون

اصفهان| طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به جای نایلون‌های پلاستیکی در نانوایی‌های استان از زمستان امسال آغاز می‌شود. مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: این طرح با همکاری شهرداری، اتحادیه نانوایان، مرکز بهداشت و حفاظت محیط زیست اصفهان و با هدف حفظ مسائل زیست محیطی و ارتقای سلامت جامعه اجرا می‌شود.

حسین صفاری با بیان اینکه این طرح ابتدا در کلانشهر اصفهان و سپس در سراسر استان اجرا می‌شود گفت: قرار دادن نان در کیسه‌های پلاستیکی باعث تولید مونومر (مواد تشکیل شده از مولکول‌های واحد که از پیوستن آنها پلیمر به وجود می‌آید) و مواد شیمیایی دیگری می‌شود که در کاهش کیفیت نان اثر گذار است و آن را به شکل فطیر (خمیری) تبدیل می‌کند.

مرگ ماهیان مربوط به دجله و فرات است

اهواز| مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از مرگ ماهیان در رودخانه دجله و فرات گفت: تلفات ماهیان در رودخانه دجله و فرات واقعیت دارد اما مربوط به شهر مسیب عراق است و در ایران رخ نداده است.

مصطفی کنارکوهی با اشاره به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از مرگ ماهیان در رودخانه دجله و فرات اظهار کرد: با توجه به اینکه آب رودخانه دجله و فرات به رودخانه اروند می‌ریزد و مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر نیز در این منطقه قرار دارد، هشیاری کامل داریم تا شاهد چنین مساله‌ای نباشیم.

کنارکوهی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ مساله‌ خاصی در خصوص مرگ مشکوک ماهیان در استان مشاهده نشده است، ادامه داد: سیستم‌های پایش و نظارت در استان در آن مناطق فعال شده است تا کمترین تلفات ماهیان را در منطقه داشته باشیم.

از سرگیری فعالیت‌های صادراتی در مرز مهران

ایلام| پس از اتمام کار بازگشت زائران به کشور بلافاصله فعالیتهای صادراتی مرز مهران آغاز شد

بنابراعلام مسوولان گمرک استان امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مرز مهران بعداز بازگشت زائران اربعین حسینی کمترین زمان تعطیلی داشته است. غلامی سپرست گمرک استان یاد آور شد: امسال توقف صادرات طی ایام اربعین در مرز مهران 15 روز بوده که نسبت به سال‌های گذشته به نصف رسیده است. سرپرست گمرک استان ایلام تصریح کرد: پس از بازگشت زائران از کنگره بزرگ اربعین بلافاصله، فعالیت تجاری این مرز آغاز و تجار از روز گذشته روند عادی صادرات کالای خود را از سر گرفتند.. او همچنین افزود: روزانه 300تا ۵۰۰ کامیون بار شامل تره بار و وسایل ساختمانی آهن آلات و سیمان از مرز مهران صادر میشود که ارزش صادراتی آنها درطول یک هفته 30 تا 50میلیون دلار برآورد می‌شود .

افزایش تولید سیب در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج| با بارور شدن هزار هکتار از باغات تولید سیب استان کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده افزایش خواهد یافت. مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی افزایش تولید سیب استان در سال آینده استان گفت: امسال ۱۱۷ هزار تن میوه سیب در کهگیلویه و بویراحمد برداشت شد که نسبت به پارسال بیش از هزار تن افزایش داشته است. زواره آزادپور افزود: یک هزار هکتار سطح درختان نابارور میوه سیب کهگیلویه و بویراحمد است که پیش‌بینی می‌شود با بارور شدن بخشی از آن؛ برداشت این محصول در سال آینده بیش از امسال باشد.  او با اشاره به بهره‌برداری از ۲ واحد سردخانه نگهداری محصولات باغی در مناطق سردسیری، گفت: امسال ظرفیت سردخانه‌های نگهداری سیب استان به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.  آزادپورافزود: هم اکنون یک‌هزار و ۷۰۰ بهره‌بردار در زمینه تولید سیب در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند.

ایجاد 3 ناحیه صنعتی در خراسان شمالی

بجنورد| مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان می‌گوید: سه ناحیه صنعتی جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان ایجاد می‌شود. سیاوش وحدت افزود: شرایط و بسترها برای ورود بخش خصوصی در زمینه ایجاد ناحیه صنعتی در این استان مهیا است و ایجاد ناحیه صنعتی در روستاهای لوجلی شیروان و خرق فاروج، از برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان است. او بهره مندی مجریان طرح‌های اقتصادی در ناحیه صنعتی از تسهیلات روستایی و عشایری را از مزایای سرمایه‌گذاری در ناحیه‌های صنعتی عنوان کرد.

آغاز برداشت زعفران در گلستان

گرگان| مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان می‌گوید: کشاورزان در 340 هکتار از زمین زعفران کاشتند .

مهدی لطفی‌زاده افزود: پیش بینی می‌شود از این زمین‌ها یک و نیم تن زعفران خشک برداشت شود.

او با بیان اینکه بیشترین زعفران گلستان در شهرستان آزادشهرکشت می‌شود گفت: از 340 هکتار زمین زعفران کاری شده در گلستان 220 هکتار آن در آزادشهر است .

 

 

ارسال نظر