80 درصد چای تولید داخلی فروخته شده است

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۱۱۹
80  درصد چای تولید داخلی فروخته شده است

گیلان| مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه‌های چای‌سازی شمال کشور گفت: تاکنون 80 درصد چای تولید سال جاری به بازار عرضه شده که این میزان فروش طی سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. محمد صادق حسنی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تا آذرماه پیش رو نیز چای باقی مانده به فروش خواهد رفت و هیچ چایی در انبار کارخانه‌های چایسازی باقی نمی‌ماند. او خاطرنشان کرد: فروش بی‌سابقه چای در بازار داخلی با تلاش چایکاران در برداشت کیفی برگ سبز و کارخانه‌های چای‌سازی در تجهیز و نوسازی واحدهای کارخانه‌های چای‌سازی انجام شده است.

مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه‌های چایسازی شمال کشور با اشاره به اینکه مردم ایران به خرید و مصرف چای به عنوان یک کالای ایرانی تمایل پیدا کرده‌اند، اظهار داشت: امسال سال خوبی در فروش چای بوده و تنها سالی است که چای انتقالی به سال آینده نخواهیم داشت.

به گفته صادق حسنی، امسال در مجموع حدود 25 هزار تن چای خشک با کیفیت تولید شده که حدود پنج هزار تن نیز چای انتقالی سال قبل، به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه چای مرغوب ایرانی در داخل کشور مصرف می‌شود و حدود 9 هزار تن چای متوسط داخلی نیز صادر شده، افزود: تولید با کیفیت و فروش چای، نتیجه کمک‌های دولت طی سال گذشته برای بهزراعی باغ‌های چای، تجهیز و نوسازی کارخانه‌های چایسازی است و انتظار داریم برای سال زراعی آینده نیز این کمک‌ها از سوی دولت و مجلس در بودجه سال 98 مدنظر باشد.

 

ارسال نظر