موازی‌کاری‌ها در سازمان توسعه مکران باید به حداقل برسد

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۵۱
موازی‌کاری‌ها در سازمان توسعه مکران باید به حداقل برسد

 استاندار هرمزگان گفت: تداخل و موازی‌کاری‌ها در سازمان توسعه سواحل مکران باید به حداقل برسد تا در کنار آن بخش دولتی 2 و 3 شهرستان استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان برای این امر نقش بیشتری ایفا کنند.

فریدون همتی دیروز در جریان سفر به جاسک افزود: هنوز پایگاه اصلی مکران مشخص نیست و بخش مطالعات استراتژیک ریاست‌جمهوری در سفری به منطقه کار مطالعاتی خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی ادامه داد: این پدیده یک چشم‌انداز بسیار امیدوار‌کننده، شفاف و آینده درخشان برای شهرستان‌های شرقی هرمزگان در پیش دارد که امیدواریم از حالت محلی خارج و درسطح بین‌المللی ارتقا پیدا کنند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: بحث انتقال پایانه صادراتی نفت کشور به جاسک مطرح است که ما حدود یک ماه پیش قرار داد و تفاهم نامه آن برای ساخت مخازن 10 میلیون بشکه با بخش خصوصی داخلی را امضا کردیم.

همتی یاد آور شد: خط انتقال نفت با اعتبار 2 و نیم میلیارد دلار از منطقه خوزستان، بوشهر و خارک به جاسک می‌رسد که یک ابر پروژه و کم نظیر است.

وی تصریح کرد: به موازات آن 3 پالایشگاه نفت سنگین در جاسک طراحی شده که 2 پالایشگاه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پیگیر و همه مجوز‌ها واقدام‌های اداری داخلی انجام شده است. به گفته استاندار هرمزگان، هم‌اکنون این ستاد به دنبال تامین مالی از طریق فاینانس خارجی است که به بطور جدی هم پیگیر بوده تا ظرف امسال و سال آینده عملیات اجرایی آن شروع شود.

استاندارهرمزگان افزود: قرار است قبل از آن عملیات اجرایی یک پالایشگاه 350هزار بشکه‌ای پترو پالایش با 14 محصول توسط بخش خصوصی ظرف 2 تا 3 ماه آینده آغاز شود.

همتی گفت: برای توسعه جاسک برنامه اساسی در نظر گرفته شده است و باید این شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای نظامی از جمله نیرو دریایی ارتش از وضعیت موجود خارج شود.

 

ارسال نظر