به همت اتاق تعاون یکی از موانع توسعه تعاون برداشته شد

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۲۴
به همت اتاق تعاون یکی از موانع توسعه تعاون برداشته شد

 به همت اتاق تعاون یکی از موانع توسعه‌ای بخش تعاون از میان برداشته شد و تعاونی‌ها می‌توانند در ثبت تغییرات راسا عمل کنند.

به گزارش «تعادل» از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران با بیان این مطلب بیان داشت: پیش از این تعاونی‌ها مجبور بودند برای ثبت ساده‌ترین تغییرات نیز از وزارتخانه مربوطه مجوز بگیرند که با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته، تعاونی‌ها برای ثبت تغییرات، نیازی به مجوز وزارتخانه ندارند.

لازم به اشاره است، بخشنامه استقلال تعاونی‌ها برای ثبت تغییرات از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر و به بخش تعاون ابلاغ شد.

رییس اتاق تعاون ایران با بیان این مطلب گفت: در اجرای تکالیف مقرر در ماده ۵۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و به استناد مصوبه هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، ادارات ثبت شرکت‌ها صرفا در خصوص درخواست ثبت تاسیس شرکت‌های تعاون، اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون، ملزم به اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهند بود.

او ادامه داد: تعاونی‌ها در رابطه با درخواست تغییرات ضرورتی به اخذ مجوز از وزارت مذکور ندارند. بر این اساس احمد تویسرکانی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی بخشنامه‌ای ضمن ابلاغ، نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه را برعهده مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و مدیران ثبت اسناد و املاک استان‌ها قرار داد.

گفتنی است، استقلال تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق‌ها و عدم نیاز برای ثبت تغییرات به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۳۰ مرداد ماه سالجاری با اکثریت آرای هیات عالی مقررات زدایی به تصویب رسید.

رییس اتاق تعاون ایران تصریح کرد: بر خود وظیفه می‌دانم این اتفاق مهم را به همه تشکل‌های تعاونی تبریک گفته و امید است که تعاونگران با آزادی عمل که در فعالیت‌ها ایجاد شده، بیش از پیش در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی منشأ اثرخیر باشند.

 

ارسال نظر