اخبار شهرستان

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۸۲
اخبار شهرستان

راه‌اندازی نخستین شهرک ماهیان زینتی کشور

اراک| فرماندار محلات با بیان اینکه 90 درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از این شهرستان صورت می‌گیرد از احداث نخستین شهرک پرورش ماهیان زینتی کشور در محلات خبر داد.

قمری در افتتاحیه سومین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی در محلات خاطرنشان کرد: محلات پایتخت گل و سنگ ایران شناخته می‌شود و رتبه اول تولید و صادرات این دو محصول مهم را در کشور دارد. 12 درصد تولید سنگ‌های زینتی کشور در این شهر است و این شهرستان با دارا بودن هزار هکتار گلخانه سال گذشته 18 تا 20 میلیون دلار صادرات گل داشته است.

وی گفت: محلات همچنین در زمینه تولید پوشاک و تریکو در رتبه سوم کشور است و با جذب سالانه یک میلیون نفر گردشگر در رتبه اول گردشگری استان مرکزی است.

برگزاری جلسه ستاد پدافند غیرعامل منطقه 9

ساری|  جلسه ستاد پدافند غیرعامل منطقه با حضور مدیر و اعضای این ستاد، در سالن کنفرانس ستاد برگزار شد.

بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در استان‌های شمالی موجب خسارت به ابنیه لوله در بستر رودخانه‌ها در برخی از مسیرهای خطوط لوله انتقال گاز در مازندران و گیلان شد، با توجه به بی‌سابقه بودن این‌بارش‌ها در 50 سال اخیر، مشکلاتی را برای مسیر‌های خطوط لوله به خصوص در غرب مازندران و استان گیلان به وجود آورده است.

جلسه ستاد پدافند غیرعامل منطقه 9 نیز با توجه به اهمیت ایمن بودن خطوط لوله در بستر رودخانه‌ها مباحث و مسائل مربوط به مشکلات ابنیه لوله‌ها را که از  بعد سیل مورد بررسی قرار داد، ابتدا گزارشی از خسارت وارد شده به ابنیه لوله‌ها در بستر رودخانه ارایه و در ادامه مدیر منطقه نیز با بیان مسائل و مباحث، خواستار حل این مشکلات و ایجاد شرایط پایدار در رودخانه‌ها شد.

رسول داودی نژاد در این جلسه به شرایط پایدار در رودخانه‌ها قبل از وقوع سیل و آمادگی برای فصل زمستان اشاره کرد و گفت: در اولین اقدام باید رودخانه‌ها اولویت‌بندی شوند و بر اساس آن تمام توان منطقه برای ایمن‌سازی رودخانه‌ها بسیج شود.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی بورس در اراک

اراک| فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری کلاهبردار میلیاردی بورس و کشف ۷۴ فقره کلاهبرداری در اراک خبر داد .

سردار کیومرث عزیزی گفت: فردی که تحت عنوان امتیاز و سرمایه‌گذاری در بورس از ۷۴ نفر از شهروندان اراکی در حدود ۸۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد .

عزیزی در بیان جزئیات این خبر گفت: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که در چند سال اخیر فردی با استفاده از امتیاز بورس و تبلیغ سرمایه‌گذاری بورس و با تحریک و اغفال شهروندان با شگردهایی متقلبانه از آنان کلاهبرداری کرده و پس از پرداخت اندک سودی به آنها، اقدام به صدور چک بلامحل یا سفته به آنان کرده و بعد از مدتی متواری شده است.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی دقیق کارآگاهان پلیس، متهم در مخفیگاهش دستگیر و بعد از انتقال به پلیس آگاهی استان و در بازجویی‌ها با مشاهده اسناد و مدارک موجود به ۷۴ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۸۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال در شهرستان اراک اعتراف کرد.

ارایه اینترنت رایگان برای ۲ هزار نفر در مرز مهران

ایلام|مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از ارایه اینترنت رایگان برای دو هزار نفر به صورت همزمان در مرز مهران خبر داد.عباس بیرامی گفت: خدمات اینترنت رایگان برای دو هزار نفر به صورت همزمان در پایانه مرزی مهران ارایه می‌شود.وی افزود: از مسیر ایلام به مهران و از سمت مهران به دهلران فیبر نوری با ۷ برابر ظرفیت توسعه پیدا کرده است و بیش از ۱۱ سایت پرتاب نیز وارد منطقه شدند.وی گفت: این بالن در این ایام خدمات اینترنت رایگان را از طریق سامانه ال. تی.‌ای به هم‌میهنان و زائران که در این منطقه هستند تا شعاع ۱۰ کیلومتری بالن ارایه خواهد شد.ابراهیم سعدینی افزود: مواد معدنی بیشتر شامل سنگ گچ، پودر گچ، قطعه‌های گچی ساختمانی، سیمان و پودرهای میکرونیزه است که به کشورهای امارات متحده عربی، قطر، بنگلادش و آفریقا صادر شد.او بیان داشت: طی این مدت همچنین 22 پروانه بهره‌برداری صنایع معدنی در هرمزگان صادر شد و 100 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

 

ارسال نظر