اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۲۹۸

خرید ۷۱ درصد کالای داخلی برای مصرف پالایشگاه

ایلام| علی وحیدی رییس امورکالا پالایشگاه گاز ایلام با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۶۰ درصد کالای مورد نیاز از تولیدکنندگان داخلی خریداری شده است، افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید مدیران در جهت حمایت از تولیدات داخلی، طی چند سال گذشته تامین کالا با اولویت تولید کنندگان داخلی بوده است. به گزارش «تعادل» وحیدی به اقدامات انجام شده در راستای خودکفایی کالا اشاره و اظهار داشت: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان داخلی که توانایی ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را دارند، کمیته خودکفایی نسبت به بررسی توانایی‌های این شرکت‌ها اقدام و در راستای تامین نیازها، نسبت به درخواست و خرید کالا از آنها اقدام می‌کند.  او تصریح کرد: توانایی ساخت تجهیزات این شرکت‌ها به‌وسیله مهندسان و متخصصان پالایشگاه گاز ایلام بررسی و پس از تایید نسبت به اعلام سفارش و خرید اقدام می‌شود؛ در این راستا تجهیزی همچون «بوستر پمپ واحد آمین»توسط تولیدکنندگان داخلی ساخته  شده  است.

استفاده از راهکارهای قانونی برای مقابله با تحریم‌ها

اصفهان| مدیرعامل فولاد مبارکه درباره تحریم فولاد مبارکه از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا گفت: پیش‌تر نیز امریکا صنعت فولاد ایران و گاز و پتروشیمی را تحریم کرده بود؛ در نتیجه این اتفاق موضوع تازه‌ای نیست. حمیدرضا عظیمیان در گفت‌وگو با «تعادل» با بیان این مطلب در ادامه افزود: متأسفانه نام بردن از فولاد مبارکه اصفهان و چندین شرکت در فهرستی که منتشر شده ممکن است برخی محدودیت‌ها را برای فولاد مبارکه ایجاد کند؛ البته ما نیز با راهکارها و ظرفیت‌های قانونی به مقابله با تحریم میرویم تا نتواند مشکلاتی برای شرکت ایجاد کند. مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان این مطلب افزود: البته این موضوع نیازمند برخی هماهنگی‌ها با مراکز دولتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با آنها نیز گفت‌وگو می‌کنیم تا بتوانیم راهکاری پیدا کنیم. ما در اولین فرصت راهکارهای خود را برای مقابله با تحریم تهیه می‌کنیم و آن را به اطلاع همه مصرف‌کنندگان، سهامداران و کسانی که با فولاد مبارکه در ارتباط هستند قرار خواهیم داد.

عبور 60 درصد زائران اربعین از مرز مهران

ایلام| معاون سیاسی استانداری ایلام با اشاره به اهمیت مرز مهران در تردد زائرین اربعین گفت: از اول ماه صفر تاکنون 60 درصد زائران اربعین از مرز مهران به خاک عراق تردد کرده‌اند. محمد نوذری ضمن بیان این مطلب و با اشاره به تمهیدات لازم از سوی کمیته‌های مختلف امنیتی و انتظامی در این استان در ایام اربعین گفت: تمامی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند که زائران با امنیت کامل در این مرز برای ورود و خروج به خاک عراق تردد کنند.

امداد رسانی به خسارت دیدگان از سیل

اهواز|معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت:  بر اثر بارش شدید باران در روستای بیت صیوان بخش مشراگه شهرستان رامهرمز، 15 امدادگر و نجات‌گر در قالب سه تیم امداد و نجات به محل اعزام شدند.  30 امدادگر در قالب 6 تیم 200 زائر اربعین حسینی در مرز چذابه را اسکان اضطراری دادند.

 

ارسال نظر