اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۲۱۴

گنبدکاووس نامزد شهر جهانی فرش ترکمن شد

گرگان|معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گلستان از معرفی گنبدکاووس به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی در حوزه فرش ترکمن به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خبر داد. مریم حاجی ابراهیمی دیروز درجلسه هماهنگی ثبت جهانی فرش ترکمن گفت: ثبت ملی یا جهانی صنایع دستی یک شهر بیشتر با هدف ترویج و تقویت صنایع دستی آن صورت می‌گیرد و برای تحقق آن باید زیرساخت‌های لازم از جمله ساماندهی هنرمندان و کارگاه‌های این حوزه و نیز نصب تابلو و المان‌های فرش در نقاط مختلف شهر فراهم شود. حاجی ابراهیمی اضافه کرد: شهر گنبدکاووس شاخص‌های لازم مانند برج قابوس، موزه فرش، پیشینه تاریخی، هنرمندان فرش و صادرات آن و تدریس رشته فرش در دانشگاه را برای ثبت جهانی فرش ترکمن دارد و از این حیث پرونده آن تکمیل است.

متهم پرونده ارزی در شیراز به 15 سال حبس محکوم شد

شیراز|‌دادگاه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی استان فارس، ایمان کیوانی متهم 28 ساله پرونده اخلال در بازار ارز را به تحمل 15 سال حبس و جزای نقدی محکوم کرد.

کورش زارعی، سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی چهارمین جلسه علنی رسیدگی به پرونده مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی، برای رسیدگی به پرونده یکی از متهمان پرونده اخلال در بازار ارز از طریق معاملات خارج از شبکه بانکی و صرافی‌های مجاز، با تشریح اقدامات متهم در معاملات ارزی خارج از شبکه بانکی و صرافی‌ها به میزان 124 هزار دلار، به درآمدهای حاصله از این محل اشاره کرد و از دادگاه تقاضای مجازات متهم مطابق ماده 30 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رای وحدت رویه شماره 704 مورخ 24 مهر 1386 را مطرح کرد.

زائران بدون گذرنامه به شهرهای خود بازگردانده می‌شوند

اهواز|فرمانده انتظامی خوزستان گفت: زائرانی که گذرنامه و ویزای معتبر ندارند و به مرزها مراجعه می‌کنند، به شهرهای خود بازگشت داده می‌شوند.

سردار حیدر عباس‌زاده اظهار کرد: نیروی انتظامی با به کارگیری صد در صدی کارکنان و گیت‌های مختلف کنترل افراد و انطباق مدارک از عبور زائرانی که قصد تردد از پایانه‌های مرزی بدون مدارک معتبر را دارند، جلوگیری می‌کند. او تصریح کرد: خط قرمز پلیس برای عبور از پایانه‌های مرزی داشتن گذرنامه و ویزای معتبر است و نیروی انتظامی هرگز اجازه عبور به افراد بدون گذرنامه و ویزای معتبر را نخواهد داد. زائرانی که قصد تردد از پایانه‌های مرزی را دارند، حتما نسبت به اخذ گذرنامه و ویزای معتبر اقدام کنند، در غیر این صورت به شهرهای خود بازگردانده می‌شوند .

اخذ ۴۲ میلیون تومان وثیقه به ازای هر خودروی ایرانی در عراق

اهواز| فرماندار خرمشهر گفت: عراقی‌ها به ازای هر خودرو ۴۲ میلیون تومان وثیقه می‌خواهند که بعد از برگشت به آنها برگردانده می‌شود.

ولی‌الله حیاتی ظهر در نشست بررسی و تسهیل تردد زائران که در ساختمان گمرک واقع در مرز شلمچه برگزار شد، گفت: تمام تمهیدات لازم برای اربعین ۹۷ در شلمچه اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه سیستم حمل‌ونقل عراق نیز به کمک‌ما آمده و مرز به‌صورت شبانه‌روزی آماده پذیرش زائران ایرانی و خارجی است، اعلام کرد: دروازه‌ها و مسیر‌های عبوری اتباع خارجه در شلمچه مجزا شده و آمادگی پذیرش هر تعداد زائر را داریم.

اقدام دادستان مازندران برای ریشه‌کنی جرم

ساری|دادستان مرکز مازندران با اعلام شماره تلفن همراهی به صورت مستقیم خواستار دریافت تخلفات از مردم شده است.

سید یونس حسینی‌عالمی که از اوایل اسفندماه سال گذشته به عنوان دادستان مرکز مازندران معرفی شده با اعلام شماره تلفن همراه ۰۹۱۱۲۲۹۳۲۴۰ خواستار اعلام تخلفات از سوی مردم شد و گفت: این موارد به صورت پیامک یا پیام‌رسان سروش به صورت مستقیم به اطلاع وی خواهد رسید.

حسینی‌عالمی تاکید کرد؛ با دریافت مطالبات مردمی در این حوزه و تخلفات شخصا خبر‌ها را پیگیری خواهد کرد.

کشف میلیاردی پوشک بچه در خرم آباد

خرم آباد| انبار احتکار پوشک بچه در خرم آباد کشف وضبط شد.

فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: ماموران کلانتری 14خرم آباد در بازرسی از یک انبار در خرم آباد 22هزار و 176عدد پوشک احتکار شده کشف و ضبط کردند.

 سردارحاجی محمد مهدیان نسب ارزش کالاهای احتکار شده را 11 میلیارد و 88 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: : فرد متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد .

 

ارسال نظر