صنوف مشهد با کشورهای هدف صادراتی تهاتر کالا می‌کنند

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۲۱۰
صنوف مشهد با کشورهای هدف صادراتی تهاتر کالا می‌کنند

خراسان رضوی| نایب‌رییس دوم اتاق اصناف مشهد گفت: امسال به دلیل بروز مشکلات ارزی برخی از صنوف مشهد برای کاهش هزینه‌ها مبادلات کالایی خود را با کشور هدف صادراتی از طریق تهاتر کالا انجام دادند.

سید محسن خاوری دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این تهاتر لایه اول چرخه تولید صنفی یعنی تولیدکننده در مشهد با لایه آخر چرخه تولید یعنی توزیع‌کننده در کشور مقصد صادرات ارتباط گرفته و به جای دریافت یا پرداخت ارز، کالا را با کالا مبادله می‌کند.

او ادامه داد: به عنوان مثال صنف کفش مشهد کالای خود را به طرف توزیع‌کننده خارجی می‌فروشد و به ازای دریافت وجه، صنف لوازم یدکی مشهد از صنف کشور مقابل کالای مورد نیاز خود را دریافت کند.

نایب‌رییس دوم اتاق اصناف مشهد گفت: با انجام این تهاتر هم قیمت تمام شده کالا کاهش می‌یابد و هم سلائق تولیدکننده و توزیع‌کننده به هم نزدیکتر می‌شود. او افزود: از سال گذشته تقویت صادرات در صنوف مختلف از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی، اعزام هیاتهای تجاری به کشورهای هدف صادراتی و برندسازی کالاهای صنوف تولیدی مشهد آغاز شده است. خاوری ادامه داد: در برندسازی کالاهای تولیدی صنوف مشهد تلاش شد این اقلام با استانداردهای بین‌المللی همخوانی داشته باشند و در این راستا 10 برند برتر در صنوف مختلف این شهر شناسایی، تقویت و به بازار جهانی معرفی شده‌اند.

 

ارسال نظر