اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۰:۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۳۲۱۲۴

آمادگی کشتیرانی خرمشهر  به بصره برای تردد زائران

 اهواز|فرمانده مرزبانی خوزستان از آمادگی پایانه مسافربری دریایی خرمشهر برای تردد زائران اربعین حسینی خبر داد. عبداله نظرپور افزود: وضعیت زیرساختی، تجهیزاتی و امنیتی این پایانه همچون سال‌های گذشته آماده انتقال و جابه‌جایی زائران امام حسین (ع) از طریق خط کشتیرانی خرمشهر به بصره را دارد. فرمانده مرزبانی خوزستان با تأکید بر ایجاد امنیت کامل برای زائران اربعین تصریح کرد: کشتی‌های مسافرتی توسط شناورهای دریایی مرزبانی خوزستان تا انتهای حوزه استحفاظی دریایی اسکورت و تأمین می‌شوند. سردار نظرپور در پایان عنوان کرد: در راستای تسهیل تردد و خدمات رسانی به زائران و برابر توافقات به عمل آمده بین مقامات ایران و عراق مقرر شده که بخشی از زائران اربعین حسینی از خط کشتیرانی خرمشهر به بصره برای سفر به عراق استفاده کنند.

دستگیری 11 نفر در ارتباط با شهادت محیط‌بان گلستانی

 گرگان|مدیرکل محیط‌زیست گلستان گفت: تاکنون در رابطه با شهادت محیط‌بان گلستانی 11 نفر دستگیر شدند که 4 نفر از عوامل اصلی این حادثه بوده‌اند. امیر عبدوس افزود: یکی دیگر از عاملان اصلی درگیری و شهادت محیط‌بان پارک ملی گلستان همچنان متواری است و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد. عبدوس خاطرنشان کرد: اشخاصی که به اختفای متهمان اصلی پرونده کمک کردند نیز در میان دستگیرشدگان هستند. چهارشنبه هفته گذشته در درگیری شکارچیان متخلف با محیط‌بانان پارک ملی گلستان، «تاج محمد باشقره» به شهادت رسید و سه محیط‌بان دیگر زخمی شدند.

صادرات بیش از ۳ میلیون دلار سفال از همدان

همدان|مدیرکل گمرک استان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۶۰۷ هزار یلوگرم سفال به ارزش بی از ۳ میلیون دلار از گمرک همدان صادر شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، آقای خشوعی با بیان اینکه صادرات سفال ۶ درصد کل صادرات استان را از نظر ارزشی شامل می‌شود، افزود: در ۶ ماهه نخست پارسال ۳ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۲۰ دلار سفال از گمرک صادر شده بود. وی تصریح کرد: سفال همدان به کشورهای عراق، اردن و آلمان صادر شده است .

تولید سالانه 10 هزار تن انگور از تاکستان‌های خوانسار

خوانسار|سالانه 10 هزار تن انگور از 500 هکتار تاکستان‌های بارور خوانسار برداشت می‌شود. مدیرجهاد کشاورزی خوانسار گفت: 60 درصد این محصول باغی تبدیل به کشمش و 35 درصد هم به شیره انگور فرآوری و تنها 15 درصد به‌صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود. محمدرضا مجید افزود: با برداشت انگور و فرآوری آن به کشمش و شیره انگور زمینه اشتغال 200 نفر مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است. او پیش بینی کرد در بیشتر کارگاه روستاهای این شهرستان 130 تن شیره انگور تولید شود. خون سازی، تسکین درد‌های عضلانی، کاهش ضعف بدن و جوانی پوست از خواص شیره انگور است.

تصویب حدود  65 میلیارد ریال اعتبار اشتغال

اصفهان|حدود 65 میلیاردریال طرح اعتبار اشتغال فراگیر به تصویب بانک‌ها رسیده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ؛ رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل ازتصویب نزدیک به 65 میلیاردریال اعتبار اشتغال فراگیر در بانک‌های شهرستان آران و بیدگل خبرداد. جوادصدیقیان افزود: این طرح‌ها ازسال گذشته شامل 9 طرح که 18.5 درصد اعتبارات شهرستان را به خوداختصاص داده که معادل 6 میلیارد و 470 میلیون تومان است. وی با اشاره به رتبه چهارم آران و بیدگل درجذب این اعتبارات تصریح کرد: تعدادطرح‌های متقاضیان122طرح که97طرح به تصویب کارگروه اشتغال وکارآفرینی شهرستان رسیده که اعتبارکل طرح‌های اشتغال فراگیرازآذر 96 تاشهریور امسال 350 میلیارد ریال بوده است.

اهل سنت برای اربعین راهی کربلا می‌شوند

گرگان|رییس ستاد اربعین استان گلستان گفت: ۴۰ نفر از برادران اهل سنت برای حضور در مراسم اربعین امسال ثبت نام کردند. علی ‌اصغر طهماسبی با اشاره به اینکه برای اعزام زائرین گلستانی تا مرز مهران ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در استان تدارک دیده شده است، افزود: تمامی اتوبوس‌های زائرین اربعین از شهرستان‌های گرگان و گنبد اعزام خواهند شد. او یادآور شد: تا کنون ۶۵ کامیون و تریلی اقلام موردنیاز موکب‌های گلستان را از طریق مرز مهران وارد خاک عراق کرده‌‌اند. طبق آمار اعلام شده ۵۷۰ ویزای رایگان برای موکب داران و تیم‌های خدماتی و پزشکی مستقر در موکب‌های گلستانی صادر شده است.

 

ارسال نظر