اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۰:۴۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۰۳۵

برخورد شتر با خودرو  9 مجروح برجای گذاشت

قم|سخنگوی اورژانس استان قم گفت: بر اثر برخورد یک نفر شتر با 2 خودرو در جاده گرمسار- قم 9 تن مجروح شدند.

مهدی فراهانی با تشریح برخورد یک نفر شتر با 2 خودرو عنوان کرد: شب گذشته برخورد بین یک دستگاه خودروی پژو با شتر منجر به واژگونی وسپس مجروح شدن ۴ نفر سرنشین خودرو شد. در ادامه این حادثه و احتمالا به دلیل شرایط صحنه تصادف، خودروی سواری دیگری نیز همزمان درمحل واژگون شد که واژگونی خودروی دوم نیز 5 مجروح بر جای گذاشت.در مجموع 3 دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ جهت انتقال مجروحین این حادثه ویژه به محل اعزام شدند. او بیان کرد: مجروحین پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به مراکز درمانی شهید بهشتی و نکویی - فرقانی قم انتقال یافتند.

خروج 50 هزار زائر از مرز شلمچه

اهواز|‌استاندار خوزستان گفت: تاکنون بیش از 50 هزار زائر اربعین حسینی از مرز شلمچه عبور کرده‌اند. غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از مواکب و پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی برای تردد زوار اربعین حسینی در نظر گرفته شده و همان‌گونه که شاهد هستیم مرز شلمچه آماده‌ترین مرز کشور است. استاندار خوزستان به تردد کامیون‌های حمل کالاهای صادراتی اشاره کرد و گفت: مشکل تردد کامیون‌های حمل کالا برای صادرات از مرز شلمچه به کشور عراق از استان نبوده و این موضوع به صورت مرکزی رخ داده است.

همه موظفیم به دولت روحانی کمک کنیم

یزد|رییس کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه نیازمند وحدت و کنار گذاشتن اختلاف‌های سیاسی هستیم گفت: همه ما موظف هستیم به دولت روحانی کمک کنیم.

سید پرویز فتاح در نشست شورای اداری شهرستان ابرکوه استان یزد با بیان اینکه کمیته امداد با هماهنگی دولت و مجلس کار می‌کند، ادامه داد: دولت روحانی، کمک رسانی به مجموعه زیر پوشش امداد را به سه برابر افزایش داده و 100 درصد آن را هم پرداخت کرده است. او در ادامه گفت: نظام اسلامی با درایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب از سخت‌ترین شرایط گذر کرده و امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم و امنیت امروز کشور ما مرهون تلاش و جانفشانی‌های شهدا ست .

تصمیم نهایی درباره نحوه اجرای بسته حمایتی دولت

تبریز| نماینده مردم تبریز در مجلس دهم، با بیان اینکه اقشار کم درآمد همچون زنان سرپرست خانوار و کارگران باید سهمی از بسته حمایتی دولت داشته باشند از دولت خواست تا تمام افراد کم درآمد را در این بسته مدنظر قرار دهد.

زهرا ساعی در مورد سهم زنان سرپرست خانوار و کارگران از بسته حمایتی دولت که نشستی به منظور تصمیم‌گیری نهایی برای نحوه اجرای آن، یکشنبه آتی در کمیسیون متبوعش برگزار می‌شود، گفت: هم‌اکنون دو موضوع مطرح است، اول اینکه دولت باید حمایت ویژه‌ای از اقشاری که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند همچون زنان سرپرست خانوار، معلولان و اقشار کم درآمد داشته باشند.

مسمومیت 101 دانشجوی مستقر در خوابگاه

بجنورد|تعداد مسموم‌شدگان دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد به 101 نفر رسید.

101دانشجوی مستقر در خوابگاه دانشگاه کوثر به علت نامعلومی دچار مسمومیت شدند.

بنا بر اعلام منابع آگاه 88 دانشجو در بیمارستان‌ها و 13 دانشجو نیز در مراکز درمانی شهر بجنورد، درمان سرپایی یا بعد از اقدامات درمانی، مداوا و ترخیص شدند.علت مسمومیت از طریق نمونه‌گیری و آزمایش در بهداشت بجنورد در حال پیگیری است.

خودکفایی در تولید برنج طی 4 سال آینده

رشت|رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور با بیان اینکه طی 4 سال آینده ۴۰ هزار روستای کشور تحت پوشش طرح «بسیج، همگام با کشاورز» قرار می‌گیرد گفت: کشور ما تا 4 سال آینده در حوزه تولید برنج خودکفا می‌شود.

محمدرضا جهانسوز در اختتامیه طرح همگام با کشاورز سال ۹۷ در سالن ناجا اظهار کرد: به فرمایش امام علی (ع) که فرمودند« هرکس آب و خاک داشته باشد و با این حال نیازمند باشد، خداوند را از رحمت خود دور می‌کند».

وی با اشاره به اجرای موفق طرح بسیج همگام با کشاورز گفت: این طرح یکی از 8 طرح راهبردی سازمان بسیج مستضعفین است.

 

ارسال نظر