اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۰:۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۳۱۴۶۲

توضیحات فرمانده انتظامی مشهد درباره تیراندازی گلشهر

مشهد| فرماندهی انتظامی مشهد گفت: ماموران پلیس درخصوص حکم قضایی به‌دلیل اختلاف مالی، برای دستگیری متهم به محل زندگی وی رفته وبا مقاومت تعدادی از بستگان شخص مواجه شدند. سرهنگ اکبر آقابیگی دیروز در نشست تشریح اقدامات اخیر پلیس فتا در خصوص متلاشی‌کردن باندهای جعل و کلاهبرداری که در ساختمان پلیس فتا خراسان رضوی برگزار شد، درخصوص جزئیات تیراندازی در گلشهر، اظهار داشت: در راستای حکم قضایی اختلاف مالی، پلیس با مقاومت بستگان روبه‌رو شده و برای اجرای حکم اجباراً اقدام به تیراندازی کرده است. پلیس اجبارا به دلیل اجرای حکم قضایی با سلاحی که همراه داشتند با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کرده و موفق به اجرای حکم قضایی شده‌اند. فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: تیراندازی هوایی بوده و کسی آسیب ندیده است.

مرکز عرضه و فروش ماهی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

کرمانشاه| مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: مقدمات راه‌اندازی مرکز عرضه و فروش ماهی در کرمانشاه را انجام داده‌ایم. فرزاد افضلی در کارگروه توسعه آبزی پروری استان، بااشاره به تولید 17 هزار و 200 تن آبزیان در استان طی سال گذشته، اظهار کرد: برآورد می‌کنیم این میزان تولید در سال جاری به 21 هزار تن افزایش یابد. بیش از شش هزار تن از تولیدات ماهی استان از طریق مرزهای غربی و جنوبی صادر می‌شود. مدیرکل شیلات استان سرانه مصرف ماهی در میان مردم کرمانشاه را طی سال گذشته 9 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: مقدمات راه‌اندازی مرکز عرضه و فروش ماهی در کرمانشاه را در غرفه‌های بلوار تاق بستان، جنب فروشگاه رفاه فراهم کرده ایم.

برداشت پسته از ورامین آغاز شد

ورامین|  مدیر جهاد کشاورزی ورامین از آغاز برداشت پسته در باغ‌های این شهرستان خبر داد.

 محمدحسین تاجیک گفت: بیش از شش هزار هکتار از اراضی جنوب دشت ورامین زیر کشت پسته رفته است که با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان، این درخت در منطقه رشد مناسبی داشته و محصول با کیفیتی تولید می‌کند. از مجموع 6 هزار هکتار باغ‌های پسته شهرستان، سه هزار هکتار آن بارور بوده و محصول تولید می‌کند. او میانگین برداشت پسته در باغ‌های شهرستان را دو هزار کیلوگرم در هکتار اعلام و پیش بینی کرد که  بیش از شش هزار تن محصول از آنها برداشت شود. پسته شهرستان ورامین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و اکثر پسته تولیدی به کشورهای دیگر صادر می‌شود. شهرستان ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که با توجه به کمبود آب زراعی تنها 38 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات کشاورزی می‌رود.

انتخاب شهردار اصفهان به‌عنوان شهردار منتخب

اصفهان| با رأی نمایندگان شهرداری‌های کشورشهردار اصفهان به عنوان شهردار منتخب شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انتخاب شد.  نوروزی شهردار اصفهان با رأی 59 شهردار منتخب حاضر در انتخابات شهرداران عضو شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با کسب بیشترین رأی به عنوان شهردار منتخب شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انتخاب شد. مراسم ششمین دوره انتخابات شهرداران عضو شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دیروز با حضور شهرداران منتخب استان‌ها برگزار و شهرداران عضو شورای این سازمان انتخاب شدند. پس از شهردار اصفهان ایرج شهین باهر شهردار تبریز بیشترین رأی را کسب کرد و به عنوان نفر دوم انتخاب شد.

53 میلیاردتومان احتکار و امتناع از عرضه کالا در قم

قم|  معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم گفت: در یک ماه گذشته 53 مورد احتکار، امتناع از عرضه کالا و عدم اعلام موجودی به مبلغ 53 میلیارد تومان در قم گزارش شد. مهرداد غضنفری در حاشیه هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان قم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: روند بازرسی از اصناف در جلوگیری از تخلفات به خوبی انجام می‌شود. ‌براساس قانون با هر گونه گران فروشی و احتکار به‌شدت برخورد می‌شود. وی تصریح کرد: کالاهای احتکار شده پس از کشف در کمیته و کمیسیون مربوط به تنظیم بازار قیمت‌گذاری و برای استفاده عموم عرضه می‌شود. ‌کالاهایی که قیمت مصوب دارند اگر بیش از آن فروخته شود و مصادیق گران فروشی باشد، برای فروشنده پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود.

امکان صادرات  یکصد هزار تن نخود وجود دارد

کرمانشاه|  رییس شورای ملی نخود ایران گفت: علاوه بر تامین نیاز داخلی می‌توانیم سالانه بیش از یکصد هزار تن نخود به خارج از کشور صادر کنیم. ناصر مرادی دیروز در مجمع عمومی شورای ملی نخود که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ممنوعیت صادراتی یکی از بزرگ‌ترین لطمه‌هایی بود که در سال 91 برای نخود اعمال شد. در سال 93 برای کمک به تولید نخود، عوارض صادرات آن را برداشتیم و توانستیم در همان سال حجم قابل توجهی صادرات کنیم.

 

ارسال نظر