اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۴۱

کشف 20 متر تونل‌ مخفی زیرزمینی در نطنز تایید شد

اصفهان| رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: طبق بررسی‌های اولیه در بافت تاریخی محله افوشته نطنز، کشف 20 متر از تونل‌های مخفی زیرزمینی در این محله تایید شد. حسین یزدانمهر گفت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط تیم باستان‌شناسی استان، کشف تونل‌های زیر زمینی مخفی در بافت تاریخی افوشته نطنز تایید شد. مدتی است که این خانه توسط یک مالک خصوصی خریداری شده که در حال بازسازی برای تبدیل به مرکز اقامتی بود و در حین بازسازی حفره‌ای باز و تونلی پیدا شده بود، ولی نیاز به بررسی داشت. او گفت: از آنجایی که اکثر آثار تاریخی افوشته متعلق به دوره تیموری است، احتمال دارد این تونل هم مربوط به این دوره باشد و حتی می‌تواند قدیمی‌تر از دوره تیموری هم باشد که همه این موارد نیاز به بررسی دارد.

افتتاح کشتارگاه صنعتی دام در زاهدان

زاهدان|  سیزدهمین کشتارگاه صنعتی دام سیستان و بلوچستان دیروز با حضور معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و مسوولان استانی در شهرستان زاهدان به بهره‌برداری رسید. مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این کشتارگاه در گستره 25 هزار متر مربع و با زیربنای 9 هزار و 200 متر مربع توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

مردم ساخت «پل و پارک» را به عنوان ابتکار قبول ندارند

مشهد|   شهردار شهر مشهد می‌گوید: امروز مردم ساختن پل و پارک و آسفالت و غیره را جزو وظایف شهرداری می‌دانند و به عنوان یک ابتکار قبول نمی‌کنند اما اگر توانستیم در قالب یک کار هنری و ابتکار مردم را به نشاط و فکر وادار کنیم آن وقت مورد استقبال مردم قرار می‌گیریم. به گزارش تسنیم، قاسم تقی‌زاده خامسی دیروز در سخنرانی در جمع دانشجویان جدیدالورود یکی از موسسات آموزشی مشهد اظهار داشت: امسال نیز ما به دنبال کارهایی بودیم که در عین ابتکار و خلاقیت و همراهی با ذائقه مردم، بتوانیم شهر را بانشاط کنیم و با عنایت خدا موفق بودیم و بازخوردها خوب بود.

تامین میوه شب عید گیلانی‌ها از همین حالا

رشت|  رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای شب عید امسال ذخیره‌سازی 750تن پرتقال و 600 تن سیب را در برنامه داریم.

علیرضا شعبان نژاد با بیان اینکه از هم‌اکنون برای ذخیره سیب و پرتقال شب عید مردم گیلان در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: سال گذشته 400تن سیب از ارومیه برای شب عید مردم گیلان خریداری شده بود که امسال با توجه به احساس نیاز بیشتر بنا داریم 600تن را خریداری و ذخیره کنیم. همچنین برنامه داریم برای شب عید 750تن پرتقال در استان داشته باشیم که اغلب از شهرستان‌های مرکبات‌خیز گیلان شامل لنگرود و رودسر خریداری خواهد شد.

 

 

ارسال نظر