اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۹۴

جزئیات دستگیری متجاوزان به مرزهای آبی

بندرعباس|‌فرمانده مرزبانی هرمزگان از دستگیری متجاوزان به مرزهای آبی طی 2 ماه گذشته خبر داد.

‌سرهنگ علی اصغر خرم روی اظهار کرد: طی

2 ماهه گذشته 2 مورد تجاوز به مرزهای آبی رخ داده است که یک مورد آن یک گروه 12 نفره از کشور امارات و سریلانکا بوده که قصد ورود غیر مجاز به کشور را داشته و در حوزه آب‌های جزیره قشم دستگیر شدند. 15 نفر دیگر نیز در آب‌های عمقی در جوار مرز قصد ورود به کشور را داشته که قبل از رسیدن به مرز غرق شده واجساد در آب‌های امارات پیدا شده است. فرمانده مرزبانی هرمزگان در ادامه به افزایش 55 درصدی کشفیات مشروبات الکلی طی 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.

توفانی با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت سیستان را در نوردید

زاهدان|کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت میزان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به بیش از ۱۹ برابر حد مجاز رساند.

علی ملاشاهی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زابل به۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۲۸۵۳ میکروگرم بر متر مکعب برسد. با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان‌دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به بیش از ۱۹ برابر حد مجاز رسیده است.کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به ۹۰۰ متر کاهش پیدا کرد.

بازار موبایل در مشهد راکد است

مشهد| رییس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: بازار ما بطور کل راکد شده و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد که یکی از علتهای آن، گرانی نرخ ارز و دیگری عدم ثبات است.

افشین اکبری‌حداد با بیان اینکه کاهش نرخ ارز موجب کاهش 10 درصدی قیمت موبایل شده، اظهار کرد: یک علت این امر گرانی نرخ ارز و دیگری عدم ثبات است. اگر ثبات صورت نگیرد و این نوسانات ادامه پیدا کند، مردم اعتمادی به خرید نخواهند داشت. عدم ثبات یکی از مسائلی است که تمام بازارها را به چالش می‌کشد. رییس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: بازار موبایل جزو سبد کالاهای مصرفی خانوار بوده که همه درگیر آن هستند. عدم واردات لطمه‌های زیادی به مصرف‌کننده وارد می‌کند. در حال حاضر حجم شکایات ما ده برابر شده که به دلیل نبود کالا است.

تامین سوخت مورد نیاز شناورهای صیادی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: پره داران ماهیگیری، سوخت مورد نیاز خود را از مجاری عرضه و فروشندگی‌های مورد نظر دریافت کنند.

حسینعلی طالبی با اشاره به اینکه فصل صید ماهیان استخوانی از تاریخ ۱۵ مهرماه ۹۷ آغاز و تا ۱۵ فروردین سال ۹۸ ادامه خواهد داشت، بیان کرد: صیادان برای دریافت سوخت، لازم است ابتدا با ثبت نام در سایت تجارت آسان و با اخذ تاییدیه از اداره شیلات از ناحیه شهرستان مربوطه حواله صادره را دریافت و سوخت مورد نیاز خود را از مجاری عرضه و فروشندگی‌های مجاز دریافت نمایند.

او اظهار کرد: در زمان صید در سال ۹۶، ۷۴ واحد پره ماهیگیری در منطقه ساری فعال بودند . تعداد پره‌های ماهیگیری درسال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ بدون تغییر بوده است .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از ذخیره سازی کافی سوخت در انبار نفت ساری گفت و ادامه داد: پیش بینی‌های لازم به منظور سوخت رسانی به پره‌های ماهیگیری در سال ۹8– ۹7 صورت گرفته است .

آب آشامیدنی 200 روستای سیل زده مازندران قطع است

ساری|مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اعلام کرد که آب آشامیدنی حدود 200 روستای سیل زده این استان همچنان قطع است.

مجید فقیه عبدالهی دیروز در حاشیه بازدید استاندار مازندران از مناطق سیل زده تنکابن اظهار داشت: بارندگی شدید و سیلاب سبب تخریب چشمه‌ها و نیز شکستگی خطوط انتقال آبرسانی در برخی از روستاهای این استان به ویژه تنکابن و رامسر شده است.

او افزود: به علت تخریب راه‌های دسترسی به آسانی نمی‌توان خطوط انتقال را اصلاح و آب آشامیدنی این روستاها را وصل کرد ضمن اینکه آب آشامیدنی برخی از روستاها نیز به علت قطعی برق، قطع شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران میزان خسارت اولیه ارزیابی شده ناشی از سیل به تاسیسات آبرسانی روستاهای این استان را حدود 15 میلیارد ریال برآورد کرد.

 

ارسال نظر