اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۰۶

آغاز توزیع پوشک‌های احتکار شده در قم

قم|بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: توزیع پوشک‌های احتکار‌ی کشف شده با حدود ۳۰تا۵۰ درصد زیر قیمت بازار در هفت داروخانه قم آغاز شد. جواهریان گفت: اخیرا ۲۰ هزار بسته از یک برند معروف پوشک در یک انبار کشف شده که با تصمیم کارگروه تنظیم بازار، به سرعت در حال توزیع است. این پوشک‌ها در سایزهای مختلف است و با حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر از قیمت بازار توزیع می‌شود. ۷ داروخانه انتخاب شده از مراکز مورد اعتماد سازمان صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌روند که در نقاط مختلف شهر قرار دارند تا دسترسی مردم برای تهیه پوشک آسان باشد. بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: در صورتی که موجودی انبار اجناس ماهانه به این سازمان اعلام نشود، احتکار محسوب خواهد شد.

تگرگ پاییزی مردم مشهد را غافلگیر کرد

مشهد|بارش تگرگ در برخی مناطق شهر مشهد مردم این خطه را غافلگیر کرد. بارش باران پاییزی که از شب گذشته در برخی مناطق استان خراسان‌رضوی آغاز شده است دیروز هم ادامه پیدا کرد. این بارش‌ها به دلیل نفوذ جریانات هوای سرد به استان است که منجر به بارندگی در اکثر نقاط استان شد که براساس پیش‌بینی‌ها بیشترین میزان بارش‌ها در سبزوار و کلات نادری خواهد بود. این بارش‌ها و علاوه بر آن کاهش دمای هوا تا روز دوشنبه در استان تداوم خواهد داشت.

آغاز بیمه صنعتگران صنایع‌دستی در هرمزگان

بندرعباس|مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هرمزگان گفت: تمام صنعتگران صنایع دستی می‌توانند در صندوق بیمه عشایر و روستاییان نام نویسی کنند. محمدعلی دشوارگر گفت: این افراد باید کارت مهارت و عضویت از سازمان میراث فرهنگی داشته باشند تا بتوانند از مزایای بیمه عشایر و روستاییان استان بهره‌مند شوند. تمام صنعتگران صنایع دستی به شرط شاغل‌نبودن و با دریافت معرفینامه، درصندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه می‌شوند. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان افزود: متقاضیان بر اساس میزان درآمد، حق عضویت در این صندوق بیمه را پرداخت، و از مزایای بازنشستگی و از کار افتادگی بهره‌مند می‌شوند. دشوارگر گفت: فعالان صنایع دستی برای دریافت معرفینامه در بندرعباس به معاونت صنایع دستی و در شهرستان‌ها به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراجعه کنند.

ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه امیرالمومنین یاسوج

یاسوج|به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی طرح یک روزه ویزیت رایگان در درمانگاه امیرالمومنین یاسوج اجراشد. دراین طرح که از ساعت ۸ آغاز شد و تا ساعت ۲۰ ادامه پیدا کرد ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه امیرالمومنین یاسوج انجام شد. همچنین تعدادی از هم استانی‌ها به صورت رایگان خدمات دندان پزشکی و پزشکی دریافت کردند. سرهنگ پزشک آخوندی معاون بهداد فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: در این درمانگاه که مختص کارکنان نیروی انتظامی است امروز باهدف ارایه خدمات به عموم مردم خدمات سلامت انجام می‌شود.

افزایش 17 درصدی ترانزیت ورودی به خراسان‌رضوی

مشهد|ورود کالای ترانزیتی از کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان به این استان از نظر وزنی طی شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 17 درصد بیشتر شده است. ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اعلام افزایش 17 درصدی ترانزیت ورودی به خراسان رضوی گفت: پارسال حجم ترانزیت ورودی به خراسان رضوی 358 هزار و 625 تن بود که امسال به 420 هزار و 625 تن رسید. نصری همچنین به کاهش 26 درصدی ترانزیت خروجی کالا از طریق جاده در این استان اشاره و بیان کرد: این کاهش در بخش تعداد ناوگان و وزن کالا حدود 26 درصد و عمدتا مربوط به ترکمنستان است. او یادآور شد: علت اصلی کاهش ترانزیت خروجی، سفارش ندادن کالا از ترکمنستان به علت پایین آمدن ارزش منات پول ملی آن کشور در برابر دلار است. سه سال پیش هر دلار معادل چهار منات ارزش داشت اما امروز هر 16 منات با یک دلار امریکا معامله می‌شود.

برداشت خیار سبز در گچساران

گچساران|برداشت خیار پاییزه از سطح ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان گچساران آغاز شد. شهرستان گچساران به لحاظ داشتن آب، هوا و خاک مناسب از مناطق مستعد کشت محصولات صیفی است. محصولات صیفی در دو فصل بهار و پاییز در گچساران کشت می‌شود و این روزها کشاورزان مشغول برداشت خیار سبز پاییزه هستند. پاییز امسال 200 هکتار از اراضی شهرستان گچساران زیر کشت رفت که از این میزان 30 هکتار به کاشت خیار سبز اختصاص یافت. متوسط تولید خیار سبز از هر هکتار در شهرستان گچساران 25 تن است که علاوه بر تامین بازار استان به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود.

 

ارسال نظر