سایپا صنعتگران و نخبگان را به همکاری دعوت می‌کند

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۷۶۷

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: باهدف توسعه داخلی‌سازی قطعات خودرو، سایپا از صنعتگران، دانشگاهیان و نخبگان، دعوت به‌همکاری می‌کند.

به گزارش «تعادل»، محسن جهرودی افزود: باتوجه به تحریم‌ها و محدودیت‌ها برضد صنعت خودروسازی کشور، گروه خودروسازی سایپا قصد دارد زمینه استفاده همه‌جانبه از ظرفیت‌های داخلی موجود و دانش و ایده‌های ناب علاقه‌مندان دانشگاهی و پژوهشگران فعال در حوزه خودروسازی را جهت توسعه داخلی‌سازی قطعات، کاهش ارزبری در صنعت خودروسازی و تولید محصولات جدید مورد استفاده قرار دهد. به گفته او گروه خودروسازی سایپا قصد دارد زمینه همکاری را برای تمامی علاقه‌مندانی که هرگونه پژوهش مطالعاتی، طرح علمی یا ایده ناب در زمینه طراحی، ساخت و کاربری قطعات خودرویی دارند فراهم کند. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تأکید کرد: سایپا تمامی طرح‌ها، پیشنهادها و ایده‌ها را در زمینه ساخت قطعات مربوط به موتور، گیربکس و اکسل خودرو، ساخت قطعات‌تریم داخلی، قطعات برقی و سیستم‌های داخلی خودرو و همچنین ایده‌های تحقیقاتی و مطالعاتی درخصوص طراحی ظاهر بیرونی و داخلی خودرو را جمع‌آوری و مورد پایش قرار خواهد داد.

جهرودی ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا به تمامی افرادی که طرح و ایده آنان پس از پذیرش، به‌صورت علمی در تولید محصولات آینده مورد استفاده قرار گیرد، تعهد خرید با تیراژ بالا را خواهد داد که ارزش‌گذاری روی دانش و خرید ایده علمی محققان محسوب می‌شود.

او گفت: با اجرای این طرح، علاوه بر گسترش زمینه بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی و توسعه همکاری صنعت و دانشگاه، فرهنگ استفاده از تولید داخلی‌گسترش خواهد یافت. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: تنها راه برون‌رفت از چالش کنونی صنعت خودروسازی و تحریم‌ها، خودباوری و استفاده از توان داخلی متخصصان و نخبگان است که سایپا در این راستا آماده هرگونه همکاری از طریق ایجاد فضا و فرصت بروز استعدادها و توانمندی‌ها است. جهرودی در پایان با اشاره به عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی موجود در دوره‌های گذشته تأکید کرد: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تخصص نخبگان داخلی است که گروه سایپا قصد دارد با شناسایی ایده‌های خلاقانه در زمینه طراحی و ساخت قطعات خودرویی، زمینه اجرای پروژه‌های ساخت بر مبنای این ایده‌ها را با سرمایه‌گذاری به اجرا درآورده و به صورت تضمینی قطعات تولیدی را با تیراژ بالا خریداری کند.

 

ارسال نظر