تعداد مدارس برکت به یک‌هزار و 110 مدرسه رسید

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۰۰:۲۷:۵۴
کد خبر: ۱۳۰۵۰۶
تعداد مدارس برکت به یک‌هزار و 110 مدرسه رسید

گروه بنگاه ها|

آیین بهره‌برداری از 110 مدرسه برکت، اهدایی مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور برگزار شد.

به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در این آیین که با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت، مهرالله رخشانی‌مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از مسوولان برگزار شد، 110 مدرسه برکت بطور همزمان در 21 استان کشور به‌ بهره‌برداری رسید.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم با اشاره به حضور پرشور مردم در عزاداری ماه محرم گفت: از آنجا که اساس انقلاب اسلامی درست و اصولی است، همه جوانان چه شهری و روستایی آماده جان‌فشانی برای دفاع از نظام و انقلاب هستند.

او تأکید کرد: جواب رد به درخواست مذاکره از سوی رییس‌جمهور امریکا نشانه عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی با تجلیل از مدرسه‌سازی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: ستاد کارهای بزرگی را در سال‌های گذشته آغاز کرده است که ساخت مدارس، یکی از بهترین آنهاست. یقین دارم این عمل خیر مشکل‌گشای شما در روز قیامت خواهد بود. هیچ حسنه‌ای والاتر از خدمت به خلق نیست.

او با تأکید بر اینکه مدرسه بزرگ‌ترین پایگاه فرهنگی است، ادامه داد: امیدواریم مدرسه‌سازی که یک حرکت‌الهی است و مورد رضایت حضرت صاحب‌الزمان (عج) قرار دارد، در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و از طریق بنیاد برکت با سرعت، ابعاد و گستردگی بیشتری ادامه داشته باشد.

    25 مدرسه برکت خوزستان به نام شهدای حادثه تروریستی اهواز

در ادامه این مراسم، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به نوعی فرهنگ عاشورایی را نمایندگی می‌کند و علت اصلی دشمنی کشورهای سلطه‌گر با نظام نیز همین است.

محمد مخبر افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، مدیریت جنگ تحمیلی و خنثی کردن توطئه‌ها همه به برکت فرهنگ و مکتب عاشورا بوده است. در این مکتب انسان‌هایی تربیت می‌شوند که ظلم‌ستیز و دشمن‌شناس هستند و نمی‌توان سد راه‌شان شد.

او با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حرف اول و آخر را در منطقه می‌زند، ادامه داد: استهزای رییس‌جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل نشانه قدرت ایران است که توانسته ابهت این کشور را بشکند.

مخبر به برخی از آمارها از وضعیت اقتصاد و معیشت در پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: باید واقعیت‌ها را با مردم در میان گذاشت. در سال 1356 کشور 30 میلیون جمعیت داشت و روزانه 5 میلیون بشکه نفت می‌فروختیم، و طبق آمار بانک جهانی 46 درصد مردم زیر خط فقر مطلق بودند، اما امروزه با 85 میلیون جمعیت و فروش روزانه فقط 2 میلیون بشکه نفت، تعداد افراد زیر خط فقر بسیار کاهش یافته است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تأکید بر اینکه همه امور را باید به مردم واگذار کرد، اظهار داشت: تا به امروز 360 شرکت مشارکتی را به مردم واگذار کرده‌ایم و 500 هزار نفر سهامدار ما هستند.

او تصریح کرد: اشتغال، محور توسعه کشور است و به همین دلیل، تمرکز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بر این مهم است. من به شکل روزانه گزارش اشتغال ایجاد شده توسط ستاد را از سراسر کشور دریافت می‌کنم و روی موضوع ایجاد اشتغال بسیار حساس هستم.

مخبر با تأکید بر اینکه تمام امکانات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای محرومیت‌زدایی بسیج شده است، از مدیرعامل بنیاد برکت خواست که 25 مدرسه آماده بهره‌برداری در استان خوزستان به نام 25 شهید حادثه تروریستی اخیر اهواز نام‌گذاری شود.

    در حال ساخت 1000 مدرسه دوم برکت هستیم

در این مراسم، مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افتتاح همزمان 110 مدرسه برکت را هدیه مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته ذکر کرد.

سعید جعفری با بیان این مطلب افزود: بنیاد برکت تاکنون یک‌هزار مدرسه را در 31 استان کشور احداث و به بهره‌برداری رسانده و در حال حاضر برنامه ساخت 1000 مدرسه دوم را در دست اجرا دارد که از این تعداد، 110 مدرسه امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

او با تأکید بر اینکه مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین فعالیت‌های زیربنایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای سطح عدالت آموزشی، از طریق بنیاد برکت در روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور انجام می‌شود.

جعفری افزود: بنیاد برکت برای تأمین فضای مناسب، استاندارد و ایمن برای دانش‌آموزان مناطق محروم با وزارت آموزش و پرورش در تعامل مستمر است و ساخت مدارس بر مبنای اعلام نیاز مناطق آموزش و پرورش استان‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان بر ادامه نهضت مدرسه‌سازی در این بنیاد تأکید کرد و افزود: برای بهره‌برداری از 110مدرسه برکت در 21 استان کشور بالغ بر 840 میلیارد ریال هزینه شده است.

    30 درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این مراسم با تأکید بر توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به موضوع آموزش گفت: 50 درصد کلاس‌های درس در سال 96 توسط خیرین ساخته شده است. آموزش، کلید توسعه است و یکی از دلایل مشکلات امروز هم همین کم‌توجهی و غفلت از آموزش است.

مهرالله رخشانی‌فر ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در پیش از انقلاب اسلامی یک و نیم مترمربع به ازای هر دانش‌آموز بود که در حال حاضر به 5 و دو دهم مترمربع رسیده است اما تا سرانه مطلوب 8 و چهار دهم مترمربعی همچنان فاصله داریم.

او با اشاره به این موضوع که 30 درصد از فضای آموزشی کشور به تخریب و بازسازی نیاز دارد، اظهار امیدواری کرد که با اعتبارات در نظر گرفته شده و مساعدت نهادهای خدمت‌رسان همچون بنیاد برکت هر چه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

در پایان این مراسم بطور نمادین از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با استان‌های منتخب کردستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی مدارس این استان‌ها افتتاح شد. همچنین 3 مدیرکل منتخب سازمان نوسازی مدارس در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و همدان و 5 پیمانکار برتر ساخت مدارس برکت مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

ارسال نظر