اخبار شهرستانها

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۱:۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۳۰۱۷۹
اخبار  شهرستانها

    فروش صادراتی نفت پاسارگاد فقط از طریق مزایده عمومی خواهد بود-تهران|

سرپرست شرکت نفت پاسارگاد تاکید کرد: تمامی محصولات صادراتی این شرکت از طریق مزایده عمومی به فروش می‌رسد.مسعود جبراییلی گفت: در راستای شفاف سازی معاملات و پیرو دستور اکید مهندس «لطفی» مدیرعامل شستا و تاکید ویژه «مخدومی» مدیرعامل تاپیکو، کلیه محصولات صادراتی این شرکت از طریق مزایده عمومی به فروش می‌رسد. او افزود: فروش مذاکره‌ای برای محصولات صادراتی از شرکت نفت پاسارگاد حذف و فروش مزایده‌ای جایگزین آن شده است.شرکت نفت پاسارگاد به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده قیرخاورمیانه دارای 6 کارخانه در آبادان، اراک، بندرعباس، تهران، تبریز و شیراز و 2 پایانه صادراتی در بندر امام خمینی (ره) و بندر عباس است.

    اعلام عزای عمومی در خوزستان-اهواز|

پیکر مطهر شهیدان حادثه تروریستی اهواز روز دوشنبه تشییع و این روز در خوزستان عزای عمومی اعلام شد.در پی حادثه تروریستی در اهواز و به شهادت رسیدن ۲۵ نفر از شهروندان خوزستانی نماینده ولی فقیه و استاندار خوزستان در بیانیه‌ای مشترک روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کردند.  در بخشی از این بیانیه آمده است: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و عوامل مزدور آنها تصور می‌کنند با حرکات تروریستی و ضدمردمی، می‌توانند در بین مردم شریف خوزستان انشقاق ایجاد کنند. آنها باید بدانند با هوشیاری مردم و مسوولان در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور حرکات کور آنها هیچ‌گاه به نتیجه نخواهد رسید و مردم خوزستان ثابت قدم‌تر از گذشته در کنار همدیگر برای اعتلای ایران عزیز تلاش خواهند کرد.همچنین جمعی از شهروندان با حضور در بلوار قدس و پارک شهید سبحانی اهواز که محل شهادت شهدای حادثه تروریستی شنبه اهواز است، به یاد شهدای گرانقدر این جنایت کور شمع روشن کردند.

    آغاز برداشت انار در شهرستان طارم زنجان-زنجان|مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: برداشت انار از هزار و ۵۲۴ هکتار از باغ‌های شهرستان طارم آغاز شد. مجتبی اسکندری گفت: بیشترین تولید کشاورزان طارمی پس از زیتون انار است که علاوه بر استان زنجان به استان‌های همجوار هم صادر می‌شود. او با اعلام اینکه حدود ۳ هزارخانوار بهره‌بردار انار درطارم هستند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار تن انار برداشت شود.اسکندری در پایان گفت: ملس شیرین، ملس ترش، پوست سیاه، شاه بار، میخوش، دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی و ترش محلی ارقام برداشتی انار هستند و برداشت انار تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

    توزیع اقلام احتکار شده در آذربایجان شرقی تا پایان هفته-تبریز| معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به رأی تعزیرات حکومتی در خصوص توزیع کالاهای احتکار شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف است تا پایان هفته نسبت به تعیین تکلیف و توزیع این اقلام اقدام کند.

«علی جهانگیری» در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به لازم‌الاجرا بودن احکام ابلاغی از سوی تعزیرات حکومتی اظهار کرد: انتظار داریم دبیرخانه مربوطه با جدیت به موضوع ورود کرده و با رفع موانع پیش رو نسبت به توزیع اقلام در کمترین زمان ممکن اهتمام ورزد. در خصوص کالاهای احتکار شده ضروری است این کالاها باقیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کننده در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

    بهره‌برداری از ۵۹ مدرسه بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده- کرمانشاه| ۵۹ مدرسه بازسازی شده در مناطق زلزله زده کرمانشاه در نخستین روز از سال تحصیلی جدید از طریق ارتباط تصویری به دست رییس‌جمهور افتتاح شد. این مراسم صبح دیروز با حضور استاندار کرمانشاه در مدرسه بازسازی شده قیام در شهر سرپل ذهاب و از طریق ارتباط تصویری با رییس‌جمهور برگزار شد .

بازونددر این مراسم گفت: بیش از ۴۴ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی این ۵۹ مدرسه در مناطق زلزله زده هزینه شده است. او همچنین از خیران مدرسه ساز که نقش مهمی در بازسازی مدارس مناطق زلزله زده داشته‌اند قدردانی کرد .استاندار کرمانشاه اضافه کرد: روند بازسازی ۱۸ مدرسه آسیب دیده دیگر هم به سرعت در حال انجام است و تلاش می‌شود این مدارس در ماه‌های آینده به چرخه آموزش بازگردند.

    روزانه ۲۰ تن گوشت وارداتی در همدان توزیع می‌شود-همدان| مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان از توزیع روزانه ۲۰ تن گوشت منجمد وارداتی در سراسر استان خبر داد و گفت: توزیع هفته‌ای ۲۰ تن گوشت گرم وارداتی نیز از این هفته آغاز می‌شود.مهدی نجفیان اظهار داشت: در ایام تاسوعا و عاشورا قیمت دام زنده افزایش یافته بود ولی اکنون یک الی دو هزار تومان کاهش یافته است.او با بیان اینکه در این ایام 25 تن گوشت منجمد جهت تنظیم بازار توزیع شده است گفت: گوشت منجمد وارداتی به قیمت 29 هزار تومان به فروش می‌رسد و گوشت گرم وارداتی نیز از این هفته با قیمت 36هزار و 500 تا 38 هزار و 500 تومان بسته به نوع گوشت به دست مصرف کننده می‌رسد.

 

ارسال نظر