آمار بنگاه‌های مشکل‌دار کاهش یافت

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۹۹۳
آمار بنگاه‌های مشکل‌دار کاهش یافت

سرپرست وزارت کار مدتی قبل بر لزوم شناسایی بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار و دچار بحران تاکید کرده و گفته بود تثبیت و حفظ اشتغال موجود به منظور جلوگیری از رکود بنگاه‌های اقتصادی در کنار سیاست ایجاد اشتغال جدید در اولویت و دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای شناسایی و حل مشکلات بنگاه‌های تولیدی، کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید را در استان‌ها راه‌اندازی کرده است.

در همین خصوص روز گذشته، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش تعداد بنگاه‌های مشکل‌دار به ۱۳۵۰ بنگاه خبر داد و با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید گفت: فعالیت این کارگروه موجب صیانت بیش از ۴۲۰ هزار شغل شده است.

احمد مشیریان درباره شناسایی بنگاه‌های مشکل‌دار، گفت: به منظور شناسایی بهتر و دقیق‌تر کارگاه‌ها و بنگاه‌های دارای مشکل، کارگروه رفع موانع تولید را در سطح استانی و ملی تشکیل دادیم و هر سه ماه آمارها را به روز می‌کنیم وگزارش آن را در اختیار رییس‌جمهوری و وزارتخانه‌های مربوطه قرار می‌دهیم.

او تعداد بنگاه‌های مشکل‌دار تا پایان سال گذشته را ۱۴۳۰ بنگاه ذکر کرد و گفت: آخرین آمار ما تا اسفند سال گذشته ۱۴۳۰ بنگاه بوده که در حال حاضر به ۱۳۵۰ بنگاه کاهش یافته است. البته این به معنی تثبیت وضعیت همه بنگاه‌ها نیست. یکسری از بنگاه‌ها مشکلاتشان حل شده و برخی دیگر در حال شناسایی و تحلیل اطلاعاتشان هستیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به دستور سرپرست وزارت کار به ستاد صیانت از اشتغال برای ارتقای کارگروه رفع موانع تولید توانسته‌ایم با فعالیت این کارگروه از بیش از ۴۲۰ هزار شغل صیانت کنیم.

مشیریان همچنین درباره عمده‌ مشکلات کارگاه‌ها و بنگاه‌های راکد، گفت: در بررسی‌ها مشخص شد بیشترین مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی، وجود بدهی‌های معوق، فرسودگی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات، سوء مدیریت، مطالبات انباشته کارگران، ضعف در بازاریابی و عدم قدرت رقابت پذیری در بازار بوده است.

 

ارسال نظر