صادرات کالاها به بهای کمبود کالا در داخل انجام نشود

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۱۴
صادرات کالاها به بهای کمبود کالا در داخل انجام نشود

 اردبیل| رییس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه صادرات نباید به بهای کمبود کالا در داخل کشور انجام شود، گفت: تامین نیاز هموطنان باید در اولویت باشد. به گزارش تسنیم، نشست فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان استان با رییس کل دادگستری استان اردبیل برای بررسی مشکلات و مسائل در حوزه تجارت و فعالیت‌های اقتصادی در سطح استان برگزار و فعالان اقتصادی در استان مشکلات را در این زمینه مطرح کردند.

صدور بخشنامه‌های صادرات ستیز، پیمان‌سپاری ارزی، تعهد محضری، ممانعت از صادرات برخی از کالاها نظیر نئوپان به کشورهای همسایه، بی‌توجهی به تامین ارز برای تامین مواد اولیه تولیدکنندگان و بی‌توجهی به ارزشگذاری واقعی کالا از جمله مشکلات مطرح شده در این حوزه توسط تجار و فعالان اقتصادی بود.

رییس کل دادگستری اردبیل در این نشست اظهار کرد: در زمینه صدور بخشنامه‌های مختلف در حوزه صادرات باید اولویت نخست بر تامین نیاز داخلی کشور باشد و کالاهای مازاد صادر شود که انتظار می‌رود در این زمینه دولت توجه جدی داشته و برنامه‌ریزی و مدیریت صحیحی در این حوزه انجام دهد.

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی با بیان اینکه صادرات نباید به بهای کمبود کالا در داخل کشور انجام شود، افزود: تامین نیاز هموطنان باید در اولویت بوده و در کنار این موضوع به بحث صادرات و معرفی کالاهای داخلی بعد از تامین نیاز داخلی توجه شود.

 

 

ارسال نظر