اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۰۰:۵۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۹۴۶۰

راه‌اندازی بنیاد امیرکبیر در زادگاهش

اراک|خانه پدری میرزا تقی‌خان امیرکبیر در روستای هزاوه اراک، تملک و بازسازی شده و بنیاد امیرکبیر در زادگاهش راه‌اندازی می‌شود. مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از راه‌اندازی بنیاد امیرکبیر در زادگاه این شخصیت تاریخی خبر داد و گفت: گرچه امیرکبیر سن بالایی نداشت و اجازه عمر طولانی به او ندادند و کمتر از چهار سال عمر صدارت وی بود، اما سال‌ها و قرن‌ها می‌گذرد که نام وی بر تارک این کشور و دنیا می‌درخشد.

حسینی افزود: امیرکبیر شخصیت بزرگی است که در دوران صدارت خود اصلاحات عظیمی انجام داد که در تاریخ ماندگار است؛ از این رو افتخار می‌کنیم که زادگاه این شخصیت بزرگ، روستای هزاوه شهرستان اراک است.

نصب تجهیزات عزاداری به تاسیسات ‎ برق خطرناک است

شهرکرد|مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال وبختیاری از عزاداران حسینی و مسوولان هیئت‌ها خواست حین برپایی تکایا و عزاداری، اصول ایمنی را رعایت کنند.

مجید فرهزاد ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم بر رعایت اصول ایمنی در مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌های عزاداری تاکید کرد و گفت: نصب تجهیزات عزاداری به تاسیسات شبکه‌های برق، خطر بروز حوادث را در پی دارد.او با اشاره به اینکه شبکه‌های برق رسانی عایق نیستند، افزود: نزدیک کردن اجسام به حریم شبکه‌های برق ‌رسانی به منظور برپایی تکایا و نصب داربست، خطر برق گرفتگی و ایجاد حادثه را تشدید می‌کند.فرهزاد با تاکید بر اینکه پایه‌ها و تجهیزات برق‌رسانی محل مناسبی برای نصب پرچم و وسایل عزاداری نیست، از مسوولان هیئت‌ها خواست به منظور حفظ جان خود و سایر شهروندان و جلوگیری از وقع حوادث ناگوار، از نصب هرگونه تجهیزات به پایه‌ها و تاسیسات برق‌رسانی خودداری کنند.

ورود به مناطق سرسبز مازندران پولی شود

ساری|دبیر شبکه تشکل‌ها و سمن‌های محیط زیست منابع طبیعی مازندران گفت: برای تامین بودجه مدیریت پسماند می‌توان از مسافران و گردشگران برای ورود به مناطق سرسبز عوارض دریافت کرد. داریوش عبادی با اشاره به اینکه بنا به نظر مسوولان کمبود اعتبارات در بخش پسماند و مدیریت آن چالش اصلی این حوزه است، اظهار کرد: متاسفانه طی چند سال گذشته اقداماتی که در حوزه پسماند انجام می‌شد به دلیل نبود بودجه در سطح شهرداری‌ها متوقف شده است. دبیر شبکه تشکل‌ها و سمن‌های محیط زیست منابع طبیعی مازندران ادامه داد: برخی از مسوولان در یک برهه‌ای  از زمان ظهور پیدا کرده و اقداماتی در این راستا انجام می‌دهند اما مدیریت پسماند در مازندران برعهده اشخاص است و ما هنوز این موضوع را در یک پلان مدیریتی ثابت در استان تعریف نکرده‌ایم.

پایان مرمت چاه‌خانه باغستان سنتی قزوین

قزوین| به‌دنبال اجرای طرح ساماندهی و مرمت یکی از چاه‌خانه‌های باغستان سنتی قزوین واقع در محل «میان سامان لوته» توسط میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان قزوین، پروژه مرمت این بنای تاریخی به پایان رسید. به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین، محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان قزوین ضمن اعلام این خبر گفت: بناهایی با عنوان «چاه‌خانه» در داخل باغات سنتی قزوین با شاخص‌های ویژه به لحاظ کاربری و تأمین نیازهای باغدار و باغستان، جزو میراث ارزشمند معماری سازگار با اقلیم طبیعی به شمار می‌روند.

دست باند کلاهبرداری تصادفات صوری و ساختگی رو   شد

اراک|دادستان ساوه از دستگیری افرادی که با انجام تصادفات صوری و با تبانی با اداره موصوف برگه کارشناسی تعیین دیه دریافت می‌کردند، خبر داد.

علیپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه گفت: افرادی با تشکیل باندی چند نفره با خرید ماشین‌های با کارکرد و سال ساخت بالا و در ساعات پایانی شب و خلوتی جاده‌ها نسبت به واژگونی خودروی خود اقدام و خود را مصدوم جلوه می‌دادند.

او افزود: پس از رسیدن گزارشات متعدد از سوی بیمه ایران مبنی بر اخذ دیه جراحت تصادفات و دقت قضایی صورت گرفته، مشخص شد این افراد پس از ایراد جراحت سطحی خود، به بیمارستان مراجعه و پس از آن به پزشکی قانونی یکی از شهر‌های غربی کشور مراجعه و با تبانی با اداره موصوف برگه کارشناسی تعیین دیه دریافت می‌کردند.

 

ارسال نظر