اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۱:۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۲۹۳۷۵
اخبار شهرستان‌ها

برافراشتن پرچم امام حسین (ع) برفراز حرم عبدالعظیم (ع)

ری|پرچم گنبد امام حسین (ع) همزمان با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، بر فراز حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برافراشته خواهد شد. دیروز، آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور جمع کثیری از مردم متدین و انقلابی استان تهران برگزار و پرچم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر فراز این حرم نورانی نصب شد.

بر اساس این گزارش پرچم مشکی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) قرار است تا پایان ماه صفر و به مدت دو ماه بر فراز حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برافراشته بماند و این برافراشته بودن نمادی از عزای سرور و سالار شهیدان باشد تا همگان بدانند مراسم عزای حسینی آغاز شده است.

حمایت غذایی از 1550 کودک دچار سوء تغذیه در کرمانشاه

کرمانشاه| به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه بیش از 1550 کودک در استان در طرح همسفره از حمایت غذایی کمیته امداد بهره مند می‌شوند.

کیومرث رحمتی پور گفت: هم اکنون 1554 کودک زیر شش سال درسطح استان کرمانشاه با اجرای طرح همسفره از حمایت‌های غذایی این نهاد

بهره‌مند هستند. کودکان دچار سوء تغذیه تا رفع مشکل و بازیابی سلامتی از حمایت‌های غذایی این نهاد بهره‌مند می‌شوند. همچنین کمیته امداد استان کرمانشاه از ۲۸ مادر باردار وشیرده نیازمند که دچار سوء تغذیه هستند حمایت می‌کند که این مادران باردار از ماه چهارم بارداری تا پایان شیردهی تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند.

تکلیف خرماهایی که آب شور خوردند چه می‌شود؟

اهواز|معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده در خصوص مساله خرمای تولید شده در شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان، وزارت جهاد کشاورزی در حال تهیه دستورالعمل خرید حمایتی خرما از کشاورزان این شهرستان‌ها است.

محمد قاسمی نژاد با اشاره به خسارت‌هایی که خشکسالی و شوری آب به نخیلات شهرهای آبادان و خرمشهر وارد کرد، گفت: نخیلات امسال به خوبی به بار نشستند و می‌توانست سال طلایی برای تولید خرمای استان باشد اما برای دوره دانه‌بندی و میوه‌دهی، متاسفانه آب به اندازه کافی به نخیلات نرسید و این مساله باعث شد تا شاهد افت کمی و کیفی محصول خرما در استان و به خصوص شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان باشیم.معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: برآورد تولید محصول خرمای امسال در مقایسه با سال گذشته کمتر است. در این زمینه سال گذشته تولید خرمای استان حدود 200 هزار تن بود اما امسال پیش بینی می‌کنیم که تولید خرمای استان به حدود 165 هزار تن کاهش پیدا کند.

توریست درمانی گیلان در مسیر توسعه

رشت|مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: استان گیلان به دلیل گردشگر پذیربودن و همچنین باتوجه به اینکه از استان‌های مرزی محسوب می‌شود، می‌تواند علاوه بر گردشگری استان در حوزه توریست‌درمانی نیز خدمات خوبی ارایه کند.

علی خاوری با تاکید بر این مطلب و با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های در دست ساخت استان گفت: استان گیلان به دلیل گردشگر پذیربودن و همچنین باتوجه به اینکه از استان‌های مرزی محسوب می‌شود، می‌تواند علاوه بر گردشگری استان در حوزه توریست‌درمانی نیز خدمات خوبی ارایه کند.

او ادامه داد: بیمارستان‌های لاهیجان، لنگرود، تالش و رشت در حال ساخت است که پس از اتمام 980 تخت به ظرفیت درمان و بستری اضافه می‌شود. بیمارستان رشت یک بیمارستان 400 تخته است که تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته است.

20ساعت تاخیر در پرواز مشهد- نجف

مشهد|مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: از ادامه کار رییس ایستگاه قشم ایر بدلیل عدم رعایت حقوق مسافرین پرواز مشهد - نجف که تاکنون بیش از 20 ساعت تاخیر دارد در فرودگاه جلوگیری شد. محمد باقر قاسم‌زاده ادامه داد: پرواز روز گذشته شرکت قشم ایر ٢٢٩٣ زمان برنامه‌ای ١٤: ٣٠ مشهد - نجف تاکنون انجام نشده و با وجود تاکید اداره کل فرودگاه‌ها از ساعات اولیه بر رعایت حقوق مسافرین و انتقال آنان بِه هتل اقدامی توسط شرکت مربوطه انجام نشده است .مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: تمامی شرکت‌های هواپیمایی در مشهد، هنگام تاخیر باید دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر رعایت حقوق مسافر را دقیقا رعایت کنند و پاسخگو باشند.

 

ارسال نظر