اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۰۳۱

 

سفره پر برکت محرم برای رونق گردشگری مذهبی

دبیر اجرایی پویش گردشگری ایران گفت: ماه محرم ظرفیت بالایی برای رشد صنعت گردشگری خصوصاً در شاخه فرهنگی و مذهبی است. حسین انصاری‌فرد اظهار کرد: همیشه تاریخ ملت بزرگ ایران به داشتن فرهنگ بالا نزد جهانیان شناخته می‌شد و همراهی دین اسلام با فرهنگ ایرانی بر غنای فرهنگ ایران افزوده است.

دبیر اجرایی پویش ملی گردشگری کشور، تصریح کرد: هرساله مصادف با ایام محرم خیل عظیمی از گردشگران خارجی برای پوشش و بازدید از آیین‌های محلی و عاشورایی کشور به ایران مراجعت می‌کنند و ما می‌توانیم از این ظرفیت بزرگ برای معرفی بهتر دین اسلام و بزرگان این دین استفاده کنیم. با مدیریت صحیح این رویداد بزرگ مذهبی و تاریخی به رشد صنعت توریسم کشور کمک می‌کند تا در کنار گردشگری میراثی و تفریحی گردشگری دینی نیز رونق دوچندان بگیرد و سبب رشد این شاخه اصیل و ناب ایرانی و اسلامی فراهم شود.

ارمنستان و عراق مشتری جوجه شترمرغ‌های گیلان

رشت|مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بازار صادرات جوجه شترمرغ‌های گیلان خوب است و ارمنستان و عراق مشتری جوجه شترمرغ‌های گیلان محسوب می‌شوند. سورنا چایچی، گفت: به دلیل مزیت‌های فراوانی که شترمرغ دارد به «دام فردا» مشهور شده است. مقاومت این پرنده در مقابل بیماری‌ها و تغذیه آسان آن موجب می‌شود که هزینه تمام شده پرورش آن صرفه اقتصادی داشته باشد. او ادامه‌ داد: 760قطعه شترمرغ در گیلان در حال پرورش است و یک کارخانه جوجه کشی شترمرغ نیز با میزان تولید هزار و 350تخم مرغ در هر دوره در شهرستان رضوانشهر فعال است. افزایش تولید تخم مرغ در گیلان وجود ندارد و در صورت ابطال پروانه یکی از تولیدکنندگان به تولید‌کننده بعدی مجوز داده خواهد شد.

کشف سفال‌های اشکانیان لابه‌لای فرش‌ها

تبریز| فرماندار ماکو گفت: محموله اشیای تاریخی با تلاش ماموران گمرک بازرگان از داخل بار یک کامیون صادراتی کشف و ضبط شد.

شاهین علیزاده افزود: ماموران گمرک بازرگان به کمک تجهیزات کنترلی و اسکنر، 11 قطعه سفال تاریخی را در بار فرش یک کامیون که از مبدا تهران به مقصد سوییس در حال خروج از ایران بود، کشف کردند.

او با بیان اینکه ماموران گمرک بازرگان در نیمه شب اطلاعات بار یک کامیون خروجی را به کمک سامانه‌های الکترونیکی رصد کرده بودند، افزود: این ماموران پس از بررسی اطلاعات با سامانه جامع گمرکی به محموله مشکوک شدند و آن را به کمک دستگاه ایکس ری کامیونی اسکن کردند.

از ۲۲ تعاونی برتر استان آذربایجان شرقی تجلیل شد

تبریز| مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از کم تنش‌ترین استان‌های کشور در بخش تعاونی‌ها هستیم، گفت: با تشکیل کمیته رسیدگی به مشکلات تعاونی‌های مشکل دار، آرامش و امنیت را در این حوزه برقرار کردیم

 میر احد حسینی در سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان آذربایجان شرقی گفت: مصادف شدن هفته تعاون و هفته دولت که نشان‌دهنده پیوند این دو گروه است و همچنین می‌توان کارمند دولت و هم تعاونگر نمونه باشیم.

او افزود: با همکاری دولتمردان و تعاونگران می‌توانیم اقدامات تاثیرگذاری در شکوفایی اقتصادی انجام دهیم.

بهره‌برداری از شبکه فاضلاب شهر بافران نایین

اصفهان| با حضور استاندار اصفهان شبکه فاضلاب شهر بافران از توابع شهرستان نایین به طول 11400 متر با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم افتتاح این پروژه گفت: توپوگرافی شهرستان بافران به گونه‌ای ست که شیب زمین بسیار زیاد است و جنس خاک هم رس است بنابراین به منظور جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، اجرای شبکه فاضلاب در این شهر ضروری بود.

هاشم امینی با اشاره به ضرورت اجرای شبکه فاضلاب در شهربافران گفت: بافران شهری است از توابع بخش مرکزی شهرستان نایین است که هنوز مردم این شهر، بخشی از آب شرب خود را از طریق آب انبار و قنوات تامین می‌کنند بر این اساس جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی در این منطقه بسیار حائز اهمیت است. البته شبکه توزیع آب این شهر به خط آبرسانی اصفهان بزرگ متصل است و آب شرب مردم این منطقه از طریق این طرح تأمین می‌شود.

 

ارسال نظر