اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۷۸۶
اخبار شهرستان‌ها

کشف 3000 عقرب از یک منزل مسکونی در مشهد

مشهد|فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان خراسان رضوی از کشف ۳۰۰۰ عقرب از یک منزل مسکونی در مشهد خبرداد. ابوالفضل شعبانی اظهار داشت: طی گزارشات واصله دوستداران محیط‌زیست مبنی بر نگهداری و پرورش غیرمجاز عقرب در یک منزل مسکونی واقع در شهر مشهد، کارشناسان و ماموران یگان حفاظت وارد عمل شدند. پس از یک هفته کار اطلاعاتی و رصد و پایش شبانه‌روزی از محل گزارش شده و تایید صحت موضوع، سرانجام متخلف شناسایی شد.  شعبانی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست با هماهنگی مراجع قضایی و در یک اقدام غافلگیر‌کننده وارد عمل شده و حدود سه هزار عقرب را که در این منزل مسکونی در حال پرورش و نگهداری بودند کشف و ضبط کردند و پرونده تخلفی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد و عقرب‌ها نیز به دستور مقام قضایی به موسسه سرم‌سازی انتقال یافت.

 اشتغال‌زایی از طریق کشت سیر

ارومیه|رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کاشت و برداشت سیر در شهرستان‌های استان باعث اشتغال‌زایی فصلی شده اما حضور فعالانه دلالان از دوره کشت تا برداشت محصول و عدم اطمینان از وضعیت بازار، تغییرات شرایط آب و هوایی، نبود بسته‌بندی مناسب و کارگاه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی سیر، فروش فله‌ای و نبود صادرات این محصول باعث شده بسیاری از کشاورزان کمتر رغبتی به فعالیت در این حوزه داشته باشند. اسمعیل کریم‌زاده با بیان اینکه امسال با تغییر الگوی کشت در بیشتر شهرستان‌های استان تولید محصول سیر نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد، افزود: امسال 170 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول سیر رفته و پیش‌بینی می‌شود امسال 3400 تن محصول‌تر و 680 تن محصول خشک تولید شود. رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: محصول سیر بر حسب بازار و تقاضای مردم جهت خرید اکثرا 80 درصد بصورت خشک در بازار به فروش می‌رسد.

دفاع از حق مردم در رأس امور شورا قرار دارد

کرج|عباس زارع به عنوان تنها گزینه مطرح برای ریاست شورا به عنوان رییس شورای پنجم شهر کرج در سال دوم انتخاب شد.  اکبر سلیم نژاد دبیر دوم هیات رییسه شورای شهر کرج، دیروز در هشتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر کرج، با اشاره به اینکه در برخی موارد نتوانستیم به وظایف خود عمل کنیم، گفت: در همه جای دنیا اکثریت و اقلیت وجود دارد و افراد نباید اهداف و تصمیمات خود را بر این اساس تعیین کنند. گفتنی است زارع به عنوان تنها گزینه مطرح برای ریاست شورا به عنوان رییس شورای پنجم شهر کرج در سال دوم انتخاب شد. منصور وحیدی نیز به عنوان تنها گزینه مطرح برای نایب رییسی شورای شهر کرج به عنوان نایب رییس شورای شهر کرج انتخاب شد.

روکش آسفالت محور ایلام-حمیل به طول 6کیلومتر

ایلام|دلخواه مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان ایلام ضمن گرامیداشت هفته دولت و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر اظهار داشت: هفته دولت، هفته خدمتگزاری به مردم و فرصت مناسبی برای ارایه عملکرد دستگاه‌های دولتی است.  او افزود: روکش آسفالت محور اصلی ایلام – حمیل به طول 6 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر17000میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به بهره‌برداری رسید .  او افزود: در صورت تأمین به موقع منابع اعتباری لازم، هر نقطه‌ای از راه‌های استان که نیاز به روکش داشته باشد بازسازی می‌شود.  او با اشاره به اهمیت ترمیم رویه‌های آسفالتی، از مسوولان کشور و استانی درخواست کرد نسبت به تأمین اعتبارات مناسب جهت روکش محورهای ارتباطی استان قبل از فرا رسیدن اربعین حسینی اقدام کنند.

​چشم‌انداز گرانی محصولات کشاورزی

اصفهان|رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با اشاره به صادرات برخی محصولات کشاورزی، گفت: به دلیل صادرات بی‌رویه نرخ سیب زمینی، گوجه و فلفل دلمه نسبت به یک ماه گذشته 80 درصد افزایش یافته است. ناصر اطرج در خصوص کمبود و افزایش نرخ برخی صیفی و سبزیجات در میدان میوه و تره بار، اظهار کرد: متاسفانه طی یک ماه و نیم گذشته به دلیل افزایش صادرات نرخ سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای و گوجه افزایش یافته است. اگر صادرات این محصولات ادامه یابد بطور قطع قیمت آنها تا یکی دو هفته آینده دوباره افزایش خواهد یافت، چرا که کرایه مسیر، حق العمل و ... به محصول اضافه می‌شود و نمی‌توان با قیمت 2 هزار تومان در میدان میوه و تره بار محصول را عرضه کرد.

 

ارسال نظر