حوزه علمیه هرگز مسیر سکولاریسم را طی نمی‌کند

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۷۰۲
حوزه علمیه هرگز مسیر سکولاریسم را طی نمی‌کند

قم|مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه راه نقد بر حوزه مسدود نیست، گفت: حوزه ما هرگز مسیر سکولاریسم و دوری از ارزش‌های بلند اجتماعی و سیاسی اسلام را طی نمی‌کند.به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی اظهار داشت: حوزه از گردنه‌های سختی عبور کرده و مراحل دشواری را پشت سر گذاشته است؛ اما همواره حوزه، علما و مراجع بزرگوار ما پایبند به رسالت الهی بوده و در این راه جانفشانی نموده و امروز حوزه را به دست ما و شما سپرده‌اند.

امام جمعه قم تصریح کرد: آثار بزرگ فقهی، تفسیری، کلامی، فلسفی، اصولی و... و. در تاریخ حوزه وجود داشته و ما این تراث عظیم را در اختیار داریم و همچنان جوشنده و در خدمت جامعه، اسلام و انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله اعرافی بیان داشت: ما بدون آنکه راه نقد را بر حوزه مسدود بدانیم؛ آن را باز دانسته؛ اما باید نقدی آگاهانه و منصفانه باشد؛ حوزه و قم در قبل از ۵۰ سالگی آن تولیدکننده انقلاب بزرگ جهانی بود و آن همه ابتکار و خلاقیت علمی را به ایران و جهان نشان داد؛ حوزه ما هرگز مسیر سکولاریسم و دوری از ارزش‌های بلند اجتماعی و سیاسی اسلام را طی نمی‌کند؛ حوزه پشتوانه مردم، جامعه، اسلام و انقلابی اسلامی است.مدیر حوزه‌های علمیه ابراز داشت: ما حوزه‌ای بزرگ و جوشنده داریم و این مسیر باید بالندگی خود را طی می‌کند؛ حوزه جای اندیشه‌های بزرگ، علم و اندیشه است که باید نیازهای امروز جامعه را پاسخ دهد.

 

ارسال نظر