فولاد خوزستان نیمی از فروش سال ۱۳۹۷ را در چهار ماه محقق کرد

۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۰۰:۵۲:۲۲
کد خبر: ۱۲۸۱۹۴
فولاد خوزستان نیمی از فروش سال ۱۳۹۷ را در چهار ماه محقق کرد

با وجود خروج امریکا از برجام و تشدید تحریم‌ها، شرکت فولاد خوزستان بزرگ‌ترین عرضه کننده شمش فولاد کشور توانست طی چهار ماه از سال ۱۳۹۷ پنجاه درصد از برنامه صادرات شمش و فروش امسال خود را محقق کند. محمد کشانی مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با اعلام این خبر تصریح کرد، برنامه صادرات شمش فولاد خوزستان برای کل سال ۱۳۹۷ دو میلیون تن پیش بینی و برنامه‌ریزی شده اما تا پایان تیر ماه یعنی فقط ظرف چهارماه از سال، بیش از پنجاه درصد آن یعنی یک میلیون و هشتاد و نه هزار تن محقق شده است.

او دستیابی به این رکورد را یک موفقیت عالی در مدیریت بحران و فروش صادراتی شرکت در شرایط تشدید تحریم‌ها توصیف کرد در پیام تصویری روی صفحه رسمی شرکت فولاد خوزستان در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی داخلی قرار گرفته است، محمد کشانی خطاب به خبرنگاران کشور افزود: با وجود اینکه همه تحریم‌ها علیه کشورمان تشدید شده و از ابتدای امسال با خروج امریکا از برجام تصور این بود که مشکلات جدی در صنعت و تولید فولاد رخ دهد، ما در فولاد خوزستان نگرانی نداریم چرا که طی ۴۰ سال گذشته بحران‌های سخت‌تر از این را هم پشت سر گذاشته ایم. همکاران قدیمی‌تر فولاد خوزستان بخوبی تجربه‌های ارزشمندی از ایستادگی و مقاومت به یاد دارند که چگونه طی ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن، در برابر مشکلات، تحریم‌ها و محدودیت‌ها ایستادگی کرده‌ایم. کشانی تولید ۴ ماهه شرکت را یک میلیون و چهارصد و چهل و چهار هزار تن و فروش را یک میلیون و پانصد و سه هزار تن اعلام کرد.

  عبور از چالش تحریم ها

مدیرعامل فولاد خوزستان ادامه داد: از همان ابتدایی که آقای ترامپ گزارش خود را در خروج از برجام اعلام کرد، در اینجا تیم ماهر و مستعد واحد فروش فولادخوزستان، اقدامات ویژه خود را برای مقابله با سیاست‌های زورمدارانه و عیر انسانی آنها در عرصه تقویت اقتصاد مقاومتی آغاز کرد. محمد کشانی خطاب به کارکنان شرکت نیز ادامه داد: اقدامات کارگروه مقابله با تحریم‌ها در شرکت فولاد خوزستان به گونه‌ای است که توانسته ایم به نسبت سال گذشته در همین مدت، نیمی از اهداف سال ۱۳۹۷ را در فروش داخل و صادرات به اجرا در آوریم. لذا تاکید می‌کنم که هیچ گونه نگرانی از بابت خروج امریکا برای عزیزان خط تولید نباید ایجاد شود و تنها دغدغه کارکنان عزیز و تلاشگر شرکت، باید حفظ روند فزاینده تولید باشد. کشانی تهیه گزارشات هفتگی و برنامه‌ریزی خرید اقلام استراتژیک را از اقدامات ستاد مقابله با تحریم‌ها در فولاد خوزستان بر شمرد و اظهار داشت: در زمینه خرید و تامین اقلام استراتژیک مورد نیاز فولاد، از جمله الکترود و دیگر موارد، تدابیر لازم دیده شده و تدارک آنها تا پایان سال ۱۳۹۸ نیز برنامه‌ریزی گشته است.  البته در همین راستا، موضوع بومی سازی نیز سر لوحه کار ستاد یاد شده قرار دارد. او گفت: از پیمانکاران داخلی خواسته ایم حداکثر تلاش خود را بنمایند و حتی از بابت تامین مالی طرح‌های خوداتکایی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و نگرانی از این بابت وجود ندارد.  کشانی تاکید کرد: به یاری خداوند متعال، بومی سازی فولاد را تا قطع وابستگی از واردات اقلام مورد نیاز در این بخش ادامه خواهیم داد. مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه پیام خود با اشاره به شرایط ویژه مقابله با تحریم‌ها در کشور گفت: برای حمایت از صنایع پایین دستی نیز، فولاد خوزستان برنامه‌های مفصلی در دستور کار خود دارد، که از جمله آنها، افزایش فروش داخل و اولویت تامین شمش نوردهای داخلی است که در دستور کار ستاد مربوطه است. او از فولاد اکسین، گروه نورد و کاویان به عنوان کارخانه‌‌های نوردی یاد کرد که فولاد خوزستان به عنوان تامین‌کننده شمش، آنها را تحت حمایت دارد.

  افزایش دامنه‌های فروش

کشانی تصریح کرد در ۴ ماه امسال فروش داخل فولاد خوزستان به ۲ برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته که بیانگر اراده این شرکت در حمایت از کارخانه‌های نورد داخلی است. مدیرعامل فولاد خوزستان همچنین اقدامات مالی در کاهش قیمت تمام شده شمش را در روند افزایش تولید شرکت مورد تاکید قرار داد. محمد کشانی در بحث توسعه شرکت و برنامه‌های آتی فولاد خوزستان در این زمینه اظهار داشت: طرح افزایش ظرفیت زیر سقفی از سه میلیون و هفتصد هزار تن کنونی به پنج میلیون و دویست هزار تن، با حداکثر تلاش در فولاد خوزستان دنبال می‌شود.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که در آتیه نزدیک، مگا مدول احیا مستقیم یک میلیون و هشتصد هزار تنی جدید این شرکت که مناقصه آن در اهواز بتازگی برگزار شده، عملیات اجرایی خود را آغار کند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان پیام خود، خطاب به کارکنان شرکت تصریح نمود: در شرایط کنونی، فولاد خوزستان امانتی در دست ماست که باید با تلاش و همدلی آن را به بهترین شکل حفظ کنیم و توسعه دهیم تا در آینده آن را به نسل‌های آتی تحویل دهیم که در کنار این صنعت، همچنان اشتغال مفید و سازنده داشته و زندگی کنند.

 

ارسال نظر