اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۱۱۰
اخبار شهرستان‌ها

  بزرگ‌ترین تجمع دف نوازان ایران

در سنندج برگزار می‌شود

سنندج|رییس حوزه هنری کردستان گفت: همزمان با آغاز هشتمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» بزرگ‌ترین تجمع و راهپیمایی دف نوازان ایران در سنندج برگزار می‌شود.

امین مرادی در نشستی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره دراستان هم تبعات سیاسی، فرهنگی و هم اقتصادی دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین تبعات فرهنگی آن معرفی کردستان به عنوان پایتخت دف جهان است. رییس حوزه هنری کردستان اظهارداشت: این جشنواره امروز به برندی برای استان تبدیل شده و توانسته منجر به ایجاد شورو نشاط در جامعه که از ویژگی‌های بارز موسیقی عرفانی است، شود.

  ذبح ۱۴ هزار راس دام

زاهدان| مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴ هزار و ۶۶۷ راس دام در چهار ماهه نخست امسال در ۱۱ کشتارگاه مستقر در این استان کشتار شد.

مهدی حسینی اظهار داشت: هم اینک ۱۱ کشتارگاه صنعتی شامل هشت کشتارگاه فعال، سه کشتارگاه غیرفعال و چهار کشتارگاه سنتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد. همچنین ۲ کشتارگاه صنعتی فعال طیور در شهرستان‌های خاش و ایرانشهر وجود دارد و کشتارگاه‌های طیور زاهدان و کشتارگاه صنعتی طیور زهک غیرفعال است.مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت ۱۴ هزار و ۶۶۷ راس شامل ۴۵۰ راس گوسفند، ۴۶۷ راس بز، ۱۰ هزار و ۳۳۵ راس گاو و سه هزار و ۴۱۵ نفر شتر در کشتارگاه‌های این استان کشتار شدند.

 سوداگران در کمین بازار فولاد

اصفهان|روابط عمومی فولادمبارکه  درخصوص میزان تحویل محصول به بازار، میزان پرداخت مالیات، افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد و دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل قیمت‌ها را شفاف‌سازی کرد. در این گزارش آمده است: هــدف وزارت صنعت، معــدن و تجارت از ابلاغ این دســتورالعمل، کنترل قیمت‌ها به نفع مصرف‌کنندگان نهایی بوده است و ما هم موافق این موضوع هستیم؛ اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به تشکیل بازار ثانویه و رسمیت یافتن نرخ ارز در این بازار آمده است: متاسفانه فرمول قیمت فولاد در بورس کالا هنوز به روز رسانی نشده و بر اساس ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین می‌شود

که اعتراض فولادسازان، نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی را موجب شده است؛ چراکه موجب توزیع رانت در بین دلالان و سودجویان می‌شود.

  توزیع ۲ هزارو ۶۰۰ تن برنج احتکار شده

زاهدان|مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن برنج احتکار شده در زاهدان از دیروز (دوشنبه) در سطح بازار مصرف آغاز شد.حیدر میرزایی گفت: کمتر از ۱۰ روز از زمان کشف این محموله می‌گذرد که

بر اساس قانون، کار توزیع آن در بازار آغاز شد. با توجه به حساسیت موضوع احتکار و برخورد با متخلفان این حوزه، برنج‌های کشف شده با تصویب سازمان صنعت، معدن و تجارت به قیمت هر کیلو ۶ هزار تومان در میان مردم توزیع می‌شود.

 دستگیری به دلیل ایجاد تصادفات ساختگی

قم| دادستان قم گفت: طی سال گذشته 70 نفر به دلیل ایجاد تصادفات ساختگی در قم دستگیر شدند.

مهدی کاهه ‌در دیدار با سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان قم، با بیان اینکه تعاملات فی مابین پلیس و دستگاه قضایی به نفع جامعه است به آسیب شناسی برخی جرایم در قم اشاره و افتتاح مجتمع قضایی در قم را از نمونه‌های آن برشمرد که منتج به کاهش برخی جرایم شده است.

  پرداخت 5 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی بانه

سنندج|رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه گفت: در قالب توسعه مشاغل خانگی بالغ بر 5 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان حوزه صنایع دستی پرداخت شده است.سعداله رحیمی خواه اظهار داشت: در سال گذشته 420 نفر در دوره‌های آموزشی 6 رشته صنایع دستی شرکت کرده‌اند و 253 گواهی مشاغل خانگی صادر شده است. امسال نیز 176 نفر مهارت‌های کار در حوزه صنایع دستی را فراگرفته‌اند.

  مشاهیر ارومیه صاحب خانه ابدی می‌شوند

ارومیه| رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه از اختصاص قطعه‌ای برای مشاهیر و هنرمندان ارومیه در باغ رضوان خبر داد. محمد رضا علیزاده امام‌زاده گفت: مهم‌ترین مساله در تاخیر تاسیس این طرح نبود مکان و قطعه‌ای خالی برای دفن مشاهیر متوفی بود که با جلسات متعددی که برگزار شد این مشکل حل شده است. او خاطرنشان کرد: پس از تنظیم و تصویب آیین نامه  سازمان آرامستان موظف است قطعه زمینی را برای دفن مشاهیر و هنرمندان ارومیه اختصاص دهد.

 

ارسال نظر