اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۹۳۷

   ۲۰ لیتر آب ۴۰۰ تومان

شیراز|روستاییانی در بخش «کربال خرامه» که روزگاری روستایشان قطب کشاورزی و منبع مولد اقتصادی برای استان فارس بود، حالا برای زندگی روزمره خودشان هم به رنج افتاده‌اند.

مردمی که روزگاری تامین کننده بخش اعظمی از قوت لایموت فارس و کشور بودند حالا هر روز دبه‌هایی در دست، روستا به روستا و آبادی به آبادی؛ پی جرعه‌ای آب شرب روانند. آب شربی که طعم گس پلاستیک و فلز می‌دهد و ... طعمی که ذائقه هیچ انسانی آن را نمی‌پسندد.

یکی از اهالی دهستان رحمت‌آباد منطقه کربال که جزو شهرستان شیراز محسوب می‌شود؛ می‌گوید: در روستای ما دو مکان در نظر گرفتند که ما آب را به‌صورت بشکه‌ای بخریم؛ یک بشکه 20 لیتری آب را به قیمت 400 تومان می‌فروشند و ما مجبوریم یک ظرف ببریم و آب خریداری شده را به زحمت به خانه خود بیاوریم.

   سکه و طلا در بازار رشت ارزان شد

رشت| اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۶۰ هزار ریالی، به ۲ میلیون و ۹۱۰ هزار رسید.

اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه تمام بهار آزادی ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال معامله شد که یک میلیون و۳۰۰ هزار ریال کاهش داشت. نیم سکه بهار آزادی ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال که ۵۰۰ هزار ریال کاهش داشته است. ربع سکه بهار آزادی ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال قیمت خورده که ۴۰۰ هزار ریال کاهش داشته است.

   واریز 5 میلیون تومان به حساب خانوارهای زلزله زده

کرمانشاه|مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: تا پایان هفته پنج میلیون تومان به حساب خانوارهای زلزله زده واریز می‌شود.امیریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: تا پایان هفته پنج میلیون تومان دیگر به حساب خانوارهایی که یکی از اعضای خود را در زلزله آبان سال گذشته از دست دادند، واریز می‌شود.او ادامه داد: این کمک بلاعوض چند ماه قبل به حساب خانوارها واریز شد. کمک بلاعوض مرحله اول از محل کمک‌های مردمی که در اختیار هلال احمر بود، پرداخت شد.

   دفتر شورای شهر سلمانشهر پلمب شد

ساری|دفتر شورای اسلامی شهر سلمانشهر به دلیل اختلافات بین اعضای شورای این شهرستان پلمب شد.نماینده شورای عالی استان مازندران درباره این خبر اظهار داشت: در شورای اسلامی این شهرستان اختلافاتی بین اعضای شورای جدید بر سر ابقا و برکناری شهردار کنونی آن وجود داشت.در حال حاضر سید امیر حسینی‌جو شهردار سلمانشهر است که شماری از اعضای شورا خواهان برکناری و تعدادی نیز خواهان ابقای او هستند.

   زعفران خراسان‌جنوبی را مفت می‌خرند

بیرجند|دکترای فیزیولوژی گیاهی در خراسان جنوبی اظهار کرد: زعفران یکی از محصولات اصلی خراسان جنوبی است که در بازارهای بین المللی به دلیل غیر ارگانیک بودن، قیمت پایینی داشته و بیشتر به عنوان ادویه استفاده می‌شود تا یک گیاه دارویی.مهدی رستمی اظهار کرد: اگر یک تدبیر درست بیندیشیم می‌توان با تولید زعفران ارگانیک و وارد کردن این گیاه دارویی به صنعت داروسازی درآمد چندین برابری را برای کشاورز حاصل کرد. راهکار اصلی تامین درآمد، تولید بیشتر بر پایه ارگانیک است که این امر همت مسوولان ذیربط و ارتباط چند برابری تولید و دانش را می‌طلبد.

   کورس‌های مرگبار در جاده‌ها

بیرجند| سرپرست اداره مدیریت راه‌های خراسان جنوبی از شناسایی بیش از 11 هزار مورد تخلف سرعت در محورهای خراسان جنوبی طی تیرماه امسال خبر داد.هادی بهمنی اظهار کرد: نتایج پایش و تحلیل ترافیک محورهای استان نشان می‌دهد درصد تخلفات سرعت در بعضی محورهای استان نظیر بیرجند – نهبندان بیش از 60 درصد از کل تردد محورهاست که زنگ هشداری برای همگی کاربران جاده‌ای است.

  قاچاقچیان فضاسازی می‌کنند

تهران|رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفته است: کسانی که در بحث قاچاق ذینفع هستند و سودهای کلان به دست می‌آورند، می‌خواهند جوی ایجاد کنند که جلوی مجوز رسمی، واردات قانونی و در نهایت تولید برند فیلیپ‌موریس در کشور را بگیرند.

اخیرا تفاهم نامه‌ای میان دخانیات ایران و نماینده شرکت فیلیپ موریس در ایران به امضا رسیده است که محصولات شرکت فیلیپ موریس در ایران به صورت مشترک تولید شود. به گفته بسیاری از کارشناسان این موضوع اتفاق نادری بود که دولت پس از سال‌ها پیگیری به سرانجام رساند و اجرایی شدن آن به نوعی پایانی بر

40 سال قاچاق «مارلبرو» در کشور خواهد بود.

در همین رابطه، عطاالله معروف‌خانی رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اعلام اینکه این موضوع به زمان تصدی رییس قبلی مرکز برمی‌گردد، گفت: درباره این تفاهم نامه و فرایند صدور مجوز آن، یک سری مراحل به انجام رسیده اما مراحل استعلامی آن طی نشده است و منتظریم جواب استعلام‌ها بیاید که این موضوع خارج از محدوده وظایف ماست.

 

ارسال نظر