خرید و فروش طلا در بازار تبریز متوقف شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۹۳۵
خرید و فروش طلا 
در بازار تبریز متوقف شد

آذربایجان شرقی|رییس اتحادیه طلا و جواهر تبریز می‌گوید: میزان خرید و فروش مصنوعات طلا و تولید داخلی در بازار تبریز در حد صفر است.

مهدی بهرمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت کنونی بازار سکه و طلا در تبریز، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گونه کمبود سکه و طلا در بازار تبریز وجود ندارد، اما به دلیل اینکه بازار طلا و سکه دستخوش تغییرات لحظه‌ای شده و از سوی دیگر به علت نبود ثبات قیمت در بازار، برخی فروشندگان طلا و جواهر، از خرید طلا خودداری می‌کنند.

او با بیان اینکه لازمه رونق کسب و کار ثبات اقتصادی است، ادامه داد: با تغییر رییس بانک مرکزی تصور می‌کردیم که‌ها کاهش یافته و ثبات قیمت در بازار حاکم شود؛ در حالی که وعده‌های مسوولان تحقق نیافته و پس از گذشت چند روز، مجددا دلار به نرخ قبلی برگشت. در واقع بانک مرکزی مقصر بی ثباتی نرخ سکه است؛ چرا که پس از سال 86، تاریخ سکه‌های ضرب شده همچنان ٨٦ است

او با بیان اینکه هیچ گونه نیازی برای درج تاریخ روی سکه نیست، ادامه داد: انتظار می‌رود، دولت در راستای حذف تاریخ روی سکه گام‌های موثری بردارد، تا تمامی سکه‌ها یکنواخت وحباب ایجاد شده برطرف شود؛ از سویی نیز توزیع سکه‌ها را به صنف طلا واگذار کنند.

بهرمانی با بیان اینکه هیچ گونه مغازه طلافروشی در تبریز تعطیل نبوده و همچنان این واحدها به فعالیت خود ادامه می‌دهند، تصریح کرد: با وجود اینکه فعالیت اصناف در حد صفر است، اما به منظور صیانت و حمایت از نظام و برقراری امنیت، واحدهای طلافروشی در بازار و مغازه‌های خود فعال هستند..

 

ارسال نظر